Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2009, 21:14
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Voi pahus kun mulla on turbo eessä ettei saa samaan paikkaan. Täytyypä tutkia muita vaihtoehtoja. Mistä tuplaura siimapyörä löyty hj laturiin? Mahtuuks toi konepellin alle ihan tuskatta vai onko siin päällä joku skuuppi? Näyttää vaan et olis niin korkeella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2009, 21:50
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.653
Perusasetus

HJ:n laturiin olen laittanut normi teollisuus siivapyörän jossa oikea leveys, liitetty HJ:n orginelliin. Mulla on konepellin ja loksujen välissä tuollaiset pienet kumit. Laitoin ne silloin kun viritin turbon ja coolerin. Coolerin ahtoputket otti kiinni peltiin. On noin 20mm korkeet. Laturi ei ota peltiin kiinni. Varmaan nuiden kumien ansiota.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	laturi 014.jpg‎
Views:	607
Size:	69,4 Kt
ID:	4468  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2009, 21:59
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Tuossa asennuksessa molempien laturien voima menee ensimmäisen hihnan kautta, onko se sitten hyvä? Ilmeisesti kiilahihna kuitenkin kestää sen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2009, 22:04
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.653
Perusasetus

Ei kestä, tai siis jos tarkotit että jos kuormittaa molempia latureita yht'aikaa niin ensimmäisen laturin hihna alkaa luistamaan, Siis tuo orginelli 17mm hihna luistaa. taisin mainita jo tuolla aiemmin. Siinä mielessä on ihan hanurista tuo viritelmä. Pitäis varmaan tehdä jossain vaiheessa kaikki hihnat uusiks.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2009, 22:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Etuarppi jo auton alla ja toimii eikä vuoda. Niputus pysähtyi siihen kun ei ollut vetarin päähän putkisokkia.


Chromo Longfield irti. Ei havaittavissa ongelmia. Nämä laitettiin alle 29.4.2007. Perus välys tuntuu mutta vieläkin niin tiukka sovitus etten millään saanut sisäosia purettua että olisi voinut tarkemmin tutkia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2009, 23:05
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Melkein kannatti venäjällä asti katkaista yksi pitkäboorinen etuvetari että sai siitä tämmösen idean. Eli taas yksi uusi turakkiSST työkalu.


Jaa mitä sillä tekee. No tässä vastaus.


Sitten kun päivän oli tuskassa etsinyt/tilaillut/lainaillut vetarin päähän sokkia niin päädyttiin tekemään kuitenkin viisaampi ratkaisu eli turakkinööli joka rapakon takana tunnetaan myös nimellä martack. Hitsataan siis vetarin sisäbooriin nööli joka estää sen liikkumisen sisäänpäin. Eli ei enään helvetillistä takomista ja hajoavia sokkia aina kun haluaa irroittaa murroksen vetarista. Eli tuolla eliminoidaan vetoakselin uloimmain sokan tarve ja murroksen näin ollen voi nypätä helposti vetarista irti. Voin kokemuksesta kertoa että kun vetari katkeaa murroksen sisään niin se on aika veemäinen sieltä poistaa jos sokka pitää sitä paikallaan. Vaatii porausta, kierteytystä ja ulosvedon. Onnistuu mutta vie turhaan paljon aikaa. No tässäkin pikarojektissa voidaan mainita että tuli pieni outo mitoitusvirhe ja tuon tackkauksen olis pitänyt olla noin 30mm kohdalla kun on ARBin murikka mutta nyt tuli muutama liikamilli jostain ja taas käytettiin isoa lekaa. Outoa sillä mittasin vielä tackin tarkan paikan sovittamalla vetaria paikalleen niin että stefa pinta oli kohdallaan mutta jossain tuli pieni heitto.



Jaa miten tuon martackin paikka sitten tsekataan. No näin tietenkin. Mihinkään 1.5" tai 3? mm lukuihin ei kannata luottaa vaan mittaa itse niin saa stefapinnan kohdalleen. Voi nimittäin vaihdella tasauspyörästön ja murroksen mallista riippuen.


Viimeksi muokannut mikjus : 27.03.2009 23:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2009, 20:36
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Nättiä. Hyviä ideoita.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2009, 22:12
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tuo martack olikin kyllä kuningas homma.
Täytyy jokaiseen vetariin minkä tästälähin irrottaa tehä se.

Ei kai noin pienellä hepillä voi tuon kepin kestävyyttä heikentää?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 01:42 (GMT +2).