![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eihän se taida olla kun 450kg jarruttomana, n'in ainakin molemmissa mitä itellä on ollu. Jarrullisena vaihtelee ~1800kg-2400kg välillä tjsp... valmistaja ilmottaa ~5500lbs 4litran tomaattiversiolle. Lyhyt autohan tuo on ja lyhyt akseliväli, että sen suhteen.. en ole kyllä koskaan kokeillut kun kevyellä kärryllä lyhyen matkaa. Isomman ja painavemman kärryn vetäjäksi ei varmaan paras mahdollinen vaikka perässä jaksaa tullakkin. Niin ja hommaa laatikolle kunnon lauhdutin jos meinaat isompia kärryjä kiskoa automaatilla.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Omassa -92 vuosimallin vehkeessä jarrullisen massa saa olla 2250kg. Olen vetänyt jonkinverran jarrullista 1 akselista kärryä perässä, jossa vetopaino ollut 900 kilon luokkaa. Kevyesti tulee perässä, mutta huomaa kuitenkin painon mäissä ja kiihdytyksissä kaasupolkimen suurempana paino tarpeena. Ainoastaan liukkaalla jarrutukset kärryn kanssa hankalia, ei meinaa pysähtyä, eikä saa tarpeeksi hidastuvuutta kärryn jarruille. Saattaa olla osittain syynä huono pitoiset renkaat. Muutoin ei ole moksiskaan, ei reuhdo tai tee muutakaan ikävää. Aisapainostakaan ei ole mahdottoman tarkka, onko 10 vai 70 kiloa, vain tuossa jarrutuksessa sillä ollut merkitystä käytökseen.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jarrullista 1900kg. Mutta tuli tuossa vedettyä n.2500kg kärriä muutama sata kilometriä..
Ei ole tuon painoisella kärrillä enää kovi turvallisen tuntuinen.. Ruuti kyllä olisi riittänyt painavammallekkin 4l ja tomaatin kanssa. xj mallia -90 eli muistaakseni 177 hp.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Niinno, nuo jarrut kun on aika paskat kaikissa Cherokeissa, niin eipähän ainakaan pysähdy painavan kärryn kanssa mihinkään :S
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
ei ole vetokoukkua mutta ei silti pysähdy kunnolla.takarummut pitäs taas pestä ku on täynnä savea taas.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
No mulla olis tarve kiskoa n 750kg kuormaa perässä, eli venettä raahata.
Nykykulkine on B2600 Mazda, mutta ei tuo 2,6 bensamylly kyllä vakuuta sitten pätkääkään tässä hommassa. Muuten on aika vakaa veturi. Kannattanekohan ees vaihtaa. En vaan enää tee sillä lavalla mitään, ennemminkin oikeat takapenkit on tarpeellisemmat. Siis viidelle on rekisteröity minun kippo... -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Piti oikein hakea autosta rek.ote ja tarkistaa kun muistaakseni omassa -00 XJ:ssä on vetopainot ihan jotain muuta... ja onhan ne. Jarrutonta kärriä sopii nykiä se tavallinen 750kg ja jarrullista saa sitten rontata jo 3150kg
Yhdistelmän suurin sallittu kok.massa tieliikenteessä 5129kg... Auton omamassa on kuitenkin huikeat 1561kg. Eihän tossa mitään järkeä ole, mutta kyllä ton kokoselle autolle on jo ihan riittävästi vetopainoja ![]() Onneksi on nelimukinen 150cid woimamoottori. Alkaa kärryt liikkumaan ![]() Niin ja toisin kun aiemmin väitin, auto olikin -00. Lipsahti ensin vahingossa -01. Näppihärö. Viimeksi muokannut cmalino : 24.03.2009 11:52 Perustelu: Korjattu vuosimalli -01 --> -00 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| myydään jeepin kone | jeep360 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.06.2012 15:18 |
| O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone | SamiN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 29.04.2009 08:26 |
| Jeepin kone ongelma | GrandLeSilu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 13.08.2007 16:09 |
| m/ jeepin 4,2l kone + laatikko | trail76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.03.2006 17:19 |
| Myydään jeepin 4,2l kone + 3 lov. loota. | trail76 | O/M/V Muut | 0 | 16.10.2005 21:16 |