![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() otin ja vaihdoin nuo cadiillac satulat pois ja laitoin tilalle normaalite etusatulat ja kokeilen tehdä jonku toisenlaisen seisontajarrusysteemin, lähinnä kahdesta syystä, olen joutunut jo kerran uusimaan molemmat käsijarruvaijeerit vaikka en oel montaa keilometriä ajellut, ja toisekseen noissa caddy satuloissa on jotain hämärää, ne ei jarruta mun pyöriä laisinkaan, takana ei siis ole jarruja ollenkaan vaikka ne kuinka säätää lähellä ja ilmaa ja ne ottaa tosi herkästi kun auto on pukeilla, mutta tienpäällä vaikka peilijäällä kuinka runttaa poljinta takarenkaat rullailee vaan omaan rauhalliseen tahtiinsa... jos joku haluaa kokeilla niin noi caddysatulat joutaapi tosta sitten, niissä on uudet tiivisteet ja silleen pitäis pelata mutta.... lueskelin, kardaanijarruja jotkut tehneet, mites se heikin saab satulateos on onnistunut? mä saatan kanssa kokeilla jotain semmsota, mulla on nyt kaks vaihtoehtoista takasatulaa tossa, racingrabbtilta tarttui matkaan wolkkarisatula ja toisena on toijota mallinen laites, molemmissa siis mekaaninen käsijarru. ensin yritin haekella pelkkää mekaanista satulaa, mutta ne tuntuu levan kovin arvokkaita, peräkärryyn tarkoitettuja olis ollu jotain, mutta nekin kovin kalliita ja highanglen satula olis ollu 90+ rahti joten kaippa se on tommonen kaksneuvonen vaan soviteltava.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pöytätestien perusteella erittäin toimiva ratkaisu, ainoa ongelma on että kuin ison pahkan joutuu tekemään lattiaan. Jakis asennetaan suht korkealle paremman maavaran takia, ja tuo jarrulevy + satula tulee reippaasti lattian yli. Saabin satulan korvaan Volvon vastaavalla, käytännössä sama kuin Saabissa, erona vain jarruvivun asento. Saabissa sylinterin suuntainen, Volvossa poikittain. Vaijeria ei saa paikalleen Saabin satulaan koska vaijerin korvake olisi sijoittunut jakiksen sisään, joten laikkasin sen pois, mutta kunhan saan aikaseksi ettiä sen Volvolaisen, niin katsotaan miten se mahtuu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai rupesko jarrut toimimaan niillä normi etusatuloilla ja orkkis pääsylinterillä? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko siellä semmoinen kuorman tunto venttiili juttu? Nivassa ainakin se teki hallaa jarrujen kans.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
pääsylkyltä tulee putket alas rungon kyljessä olevaan palikkaan, joka on vaihdettu levy/rumpu versiosta levy/levy malliseksi, siitä tulee putki suoraan takapäähän, ei noissa jenkeissä ole koskaan tullut vastaan mitään muuta kuorman mukaan säätyvää kuin uudempien abs systeemit takapyörille.
pääsylinteri on pickupin, en tiedä sitten pitäiskö koittaa vaihtaa vaikka jonku vielä isomman sylkky jos auttais, noilla vakiosatuloilla auto tuntuu kyllä toppaavan todella paljon paremmin, mutta en mä silti mitään lukkiutumsilmiöö ole vieläkään tavannut niistä. ja seisontajarruun palatekseni, mulla on joku 40mm pohjan ja kardaaninlaipan välissä, joten kovin iso laikka ei siihenkään mahtuisi ilman että tekee pienen kuhmun lattiaan, ajattelin että jos jollain 240 mm levyllä pärjäis... kannattaako tommoseen seisontajarrulevyyn paljo porailla noita reikiä, eikö se ikäänkuin vähennnä pintaa mihin kitka vakuttaa? ei muuten mutta kattelee niin monesti näke ihan reikätyynyksi porattuja levyjä, liekö kevennys ollut sitten tarkoituksena vai mikä? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei sen kartaanilevyn tarvii olla iso koska perävälitys toimii kertoimena jarruteholle. Eli vaikka levyjä on vain yksi tehoa on esim. 4.56 kertaa yhen levyn teho. Eli yli kaks kertaa tehokkampi verrattuna jos samat levyt ois takapyörillä. Oliko muuten mitä eroa pickupin ja blazerin pääsylkyllä? Ja mistä vehkeestä se levy/levy palikka jarruputkien välissä on peräisin? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistaakseni dieselissä on sama pääsylinteri sekä 1/2 ton, että 3/4 ton sarjan pick-upeissa ja Blazer/Suburban, tonnari pick-upissa on isompi pääsylkky. Ja bensamalleissa taisi poraus olla sama, sylinterin kiinnitys eri koska dieselissä on se hydroboost. Noissahan on melkolailla samat jarrukamat 1/2 ton/Blazer/Suburban.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
suburbania saa ainakin kahdella erikokosella etusatulan männällä, joten lienee myös kahta erikokoista pääsylkkyä siten... mulla siis on toi levy/levy venttiili jo siellä...
mä ajattelin että koska toi kardaanijarru on nyt sitten nesteellisellä satulalla niin laitampa siitä sen nestepuolenkin pelaan, se ei liene kiellettyä, saapa ainakin mukavan "vinssaus jarrun siitä" kattelin että joku velmatin kytkinsyllinteri vois olla soppeli tohon hommaan, siihen tulee nestesäiliö suoraan päälle ja näytti olevan kierrekorkkikin niin ei sitten ole roiskumassa nesteet niin helposti, tekee sille vaan kahvan mullä jarrua käytetään ja laittaa johonki soppeliin paikkaan autossa... puhutaas sitte vielä bensakoneesta, mulle tulee totaalinen ajatuskatko ton auton kanssa ei ole bensapannujan kanssa tullut oikein pelailtua, viimmeksi joskus 6 vuotta sitten semmosne omistnu ja sekin efi, en saa sitä laulaan kunnolla, se kyllä käy ja kukkuu komiaasti ilman kuormaa, utta heti kun tarttis saada vähä enemmän voimaa/kierroksia se pökii vastaan, esim. kiihdytykset täytyy tehdä niin kevyellä kengällä että eslamummot menee ohi, muuten alkaa aikamoinen röpellys ja pökiminen..kuinka sen ny sanois, pikkuhiljaa kiihdyttämällä koneen saa kyllä pystyyn ja se laulaa ok, ehkä vähä voimaa uupuu. samoin maastossa se puutuu ja pikku mäennousutkun on aikamoista pröötprötöprötäämistä... toihan ilmiöhän tuli vastaan tossa jakajan vaihdon yhteydessä, eli sytytykseen liittyväinenhän se on, mutta kun se ajatuskatko... ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Lienee jäähdytys ollut ajatuksena niissä reiällisissä laikoissa. Tuo Rellun laikka mikä mulla on, niin sen halkaisija tais olla luokkaa 220-240 milliä, pitää tarkistaa huomenna jos muistaa.
Mitä olen jenkkifoorumeilta lukenut noista takalevykonversioista, niin joillain toimii ihan vaan sillä että on laitettu ne levyt ja satulat, kaikki muu vanhaa. Toisilla taas ei tahdo toimia millään. Ja sit noissa Caddyn satuloissa on monella ollut sitä murhetta että sitä käkkäriä saa olla säätämässä yhtenään että toimii, ja sittenkin se teho ollut vain marginaalinen. Sillähän mä sit päädyin tohon kartaanijarruun. Se etupään proportionaaliventtiili pitänee vaihtaa levy/levy malliin, kuka valmistaa ja millä numerolla?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |