Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2009, 21:32
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

XJ jeepin 242Cid kone


Arvon raadilta kysytään tällä kertaa, että onko otsikon kone(4,0l kutonen) miten kestävää laatua. Eli siis missä kilsoissa alkaa kone olla lopussa ja mikä siitä loppuu ekana. Eikös kyseessä ole kuitenkin tönärikone???

Mitäs noissa autoissa muuta on heikkoa kuin helmat? Parikin tuommoista olis tarjolla...

-P-

__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2009, 22:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Arvon raadilta kysytään tällä kertaa, että onko otsikon kone(4,0l kutonen) miten kestävää laatua. Eli siis missä kilsoissa alkaa kone olla lopussa ja mikä siitä loppuu ekana. Eikös kyseessä ole kuitenkin tönärikone???

Mitäs noissa autoissa muuta on heikkoa kuin helmat? Parikin tuommoista olis tarjolla...

-P-
Ekana menee koneen takastefa (aika tarkkaan 200tkm kohdalla yleensä), ja kestäviä ovat. Ainakin ruiskupeleissä näin. Jos on öljyt vaihdettu suht säännöllisesti ja perushuollot tehty niin yleensä siinä ehkä 400-500tkm kohdalla saattaa alkaa päästöt suureta. Tai sitten vasta myöhemmin.

Toki kuluvia osia on kaikissa koneissa, esim. männänrenkaat ja öljyrenkaat voi mennä, heikommalla huollolla olevista saattaa tulla kiertokanget kurkkimaan lohkon kyljestä jne.. Jonkin verran voi enemmän ajetuissa puhaltaa öljyä ilmanputsarikoteloon, mutta se ei välttämättä ole vielä merkki mistään vakavasta.

Jos XJ- cherokeesta puhut niin kaikki pohjapellit on helposti hapanta jos ei ole massattu. Pahimmat paikat etupään jalkatilat, helmat ja takajousien etupään kiinnikkeen kohta lattiassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2009, 22:40
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Juu, tuosta 80-90-luvun taitteen molemmin puolin sijoittuvasta XJ:stä on kyse. Vaikuttiko käytännössä mitenkään laatuun tms, kun Chrysleri otti AMC:ltä haltuun konseptin.
Laatikkona pysyi ilmeisesti Tojotan(Aisin) ja Borgin nelilovinen yhteistyöloota.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2009, 22:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Juu, tuosta 80-90-luvun taitteen molemmin puolin sijoittuvasta XJ:stä on kyse. Vaikuttiko käytännössä mitenkään laatuun tms, kun Chrysleri otti AMC:ltä haltuun konseptin.
Laatikkona pysyi ilmeisesti Tojotan(Aisin) ja Borgin nelilovinen yhteistyöloota.

-P-
Jep, vaikutti laatuun parantavasti, kun kaikki Renix ja/tai Bendix- relluranskispaska hävitettiin pois. Eli siis voisi sanoa että '91 tai uudempi (mieluiten oikeastaan '92) kandeisi ostaa. Automaattilootana on automaattina '87-'01 Aisin-Warner AW4, ja tohon vehkeseen enemmän kuin hyvä ja kestävä. Melkein suosittelen automaatin ottamaankin eikä manuaalia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2009, 22:58
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jep, vaikutti laatuun parantavasti, kun kaikki Renix ja/tai Bendix- relluranskispaska hävitettiin pois. Eli siis voisi sanoa että '91 tai uudempi (mieluiten oikeastaan '92) kandeisi ostaa. Automaattilootana on automaattina '87-'01 Aisin-Warner AW4, ja tohon vehkeseen enemmän kuin hyvä ja kestävä. Melkein suosittelen automaatin ottamaankin eikä manuaalia.
ei ax-15 huono laatikko ole, sama laaatiko kuin Toyotan R-sarja. mulla ainakin kestänyt ja toiminut tosi hyvin.
BA-10/5:sta kannattaa kyl pysyä erossa........
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2009, 23:24
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Eikös tuossa vanhemassa ollut nakutustunnistin, jota uudemmassa ei oo. Muuten kai uudempi on älykkäämpi?

Onko noissa sitten toiminnan kannalta eroja, vai oliko Timon purkaus vain "antiranskalainen"

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.03.2009, 08:25
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ekana menee koneen takastefa (aika tarkkaan 200tkm kohdalla yleensä), ja kestäviä ovat. Ainakin ruiskupeleissä näin. Jos on öljyt vaihdettu suht säännöllisesti ja perushuollot tehty niin yleensä siinä ehkä 400-500tkm kohdalla saattaa alkaa päästöt suureta. Tai sitten vasta myöhemmin.

Toki kuluvia osia on kaikissa koneissa, esim. männänrenkaat ja öljyrenkaat voi mennä, heikommalla huollolla olevista saattaa tulla kiertokanget kurkkimaan lohkon kyljestä jne.. Jonkin verran voi enemmän ajetuissa puhaltaa öljyä ilmanputsarikoteloon, mutta se ei välttämättä ole vielä merkki mistään vakavasta.

Jos XJ- cherokeesta puhut niin kaikki pohjapellit on helposti hapanta jos ei ole massattu. Pahimmat paikat etupään jalkatilat, helmat ja takajousien etupään kiinnikkeen kohta lattiassa.
Hyviä ruostereikiä tuntuu olevan myös tavaratilan lattia.. Ei kait ihan kaikissa ole reikiä siellä, mutta puheitten (ja oman kokemuksen..) perusteella muutamissa noita on jouduttu korjaamaan.

Onko tuossa sitten syynä esim se, että tuonne tankin päällä oleviin pelteihin ei ole alun alkaen saatu kunnolla massaa suojaksi ja kun sinne mutaa ym kertyy, niin pitää kosteana kokoajan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2009, 23:45
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Mun XJ on 89 ja mielestäni siinä on varsin simppeli sytkäpuoli.
toinen osa on sama kuin Astrossa ja toinen sama kuin Volvo440:ssä, kuulemma.
Toisen nimi taisi olla puola ja toiseen meni alipaineletku ja pari johtoo.
Liekö tossa edes sytytystulppia, kun ei siinä oo vaihdelaatikkookaan ku on automaatti.

ei oo ollu tarvetta perehtyä enempää, kun on pelannut koko ajan hyvin.

/Joukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myydään jeepin kone jeep360 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.06.2012 15:18
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone SamiN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 29.04.2009 08:26
Jeepin kone ongelma GrandLeSilu Tekniikka & Jutustelu 14 13.08.2007 16:09
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko trail76 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.03.2006 17:19
Myydään jeepin 4,2l kone + 3 lov. loota. trail76 O/M/V Muut 0 16.10.2005 21:16


Sivu luotu: 19:58 (GMT +2).