Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2009, 01:50
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Thumbs up

SJ413 EFI


Kiitos kuvista. Montako tuntia meni koko hommaan? Ylävesiletkun liitos on hieno. Jätitkö termostaatin alkuperäiseen paikkaan?

Toivomus sinulle ja myös muille ketkä olette tehneet 413 ruisku konversion Swiftin kamoilla. Tietenkin myös niille joilla on tavarat hyllyssä odottamassa asennusta. Ottakaa kuva ruiskuboxin arvokilvestä ja kertokaa minkävuotisesta autosta se on. Kerään tietoja mikä ECM löytyy mistäkin Swiftin mallista ja vuosimallista. Koitan selvittää osien vaihtokelpoisuutta keskenään. Tässä taustaa omista harrastuksistani.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm
Jos rohkeus riittää avata ruiskuboxi, niin tarkka kuva sisältä myös kiinnostaa. Erityisesti mitä prosessorin (iso musta piiri) lukee.

SJ410:ssa on erillainen nopeusmittari, mutta tästä saat vähän vihjeitä miten ajoneuvon nopeus anturin(VSS) voi rakentaa nopeusmittarin sisään.
http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Meterc...ion/index.html

t. Juha

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2009, 17:09
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Koko hommaan tais mennä kokonaisuudessaan joku 20tuntia + moottorin muutokset (piuhasarja, nokka, ö-pohja, yms.) 2tuntia.
Tuohon vaihtoaikaan sisältyy moottorikorvien teko(nimimerkillä myydään 413 orkkis korvat), termari kotelo, vaihdekepin reiän muutos, laatikon kannake, ohj. tehostimen pumpun jalka, alahihnapyörä, pakoputki, kardaanin lyhennys ja paljon muuta. Moottorinosturina toi 12tn metrin hiab onneks oli kilpikonna asetus niin oli liikkeet pieniä.
Termari on omalla paikallaan. Tein laipan 6mm latasta ja mutka on 42mm höyryputken mutka... ei mätäne .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2009, 10:10
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

SJ413EFI


Nopeasti olet tehnyt hyvää jälkeä. Jäljistä päätellen kone on siirtynyt vähän taakseppäin. Paljonko?

Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2009, 16:44
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Nopeasti olet tehnyt hyvää jälkeä. Jäljistä päätellen kone on siirtynyt vähän taakseppäin. Paljonko?

Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.

t. Juha
n.4cm siirsin konetta taaemmas jotta toi vinssi mahtuu olemaan tuolla konehuoneessa.

Laitan tost boxista kyl tietoo mut, täs o kaikkee "aika" paljon

-Juha-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2009, 19:12
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Asiaa! Komiasti oot vehkeet viritelly. Mulla palais tommoses hommas niin sanotusti käämit
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2009, 16:56
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Tota,

ihmismieli rupee ahneeksi.
Pystyykö tätä 1 piste hässäkkää ahtamaan tai siis onks kukaan ahtanut sitä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2009, 22:07
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.
Pienellä viiveellä:



Elimenluovuttajan käyttöönottopäivä 8.4.1992
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2009, 01:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

Denso D3 ECM numerot


Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?

Olisin edelleen kiinnostunut jos myös muut jo EFI konversion tehneet lähettäisivät kuvan purkin tyyppikilvestä ja kertoisivat minkä vuotisesta vehkeestä osat ovat. Sama pyyntö jos jollain sattuu pyörimään näitä purkkeja nurkissa. Edelleen jos rohkeus riittää kuvat piirilevystä myös kiinnostavat.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2009, 19:25
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?
Saa laittaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.04.2009, 22:31
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:

Tyyppi on vaihtunu G3


Sisuskaluissakin muutoksia



ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta



Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne?

Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain:
http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/

Viimeksi muokannut Pecos : 13.04.2009 10:41
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.03.2009, 16:40
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

No niin, nyt on sitten käyty ruiskuhässäkän kanssa mettässä.
Toimii todella hienosti. Semmosissa paikoissa missä ennen piti hinkata litrasen kanssa pari kertaa niin nyt vaan perusvauhti ja jos tarvii lisää hanaa niin hanat auki niin tapahtu heti. Etenee aivan toiseen tahtiin.

Sitten sellasille kavereille tiedoksi ketkä miettii laittavansa litrasen tilalle 1,3:n koneen niin ei kannata mennä kyytiin tahi koeajaa isolla koneella olevaa suikkaa. Saati sitten ruiskulla olevaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikan kaasarista ja käynnistä Heguli Tekniikka & Jutustelu 31 23.11.2006 12:35
rangen kaasarista mch Tekniikka & Jutustelu 11 28.08.2006 14:10
Jeepin kaasarista riesaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 19.05.2006 11:11


Sivu luotu: 01:22 (GMT +2).