Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2009, 21:44
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Kiitos öljy vinkeistä. Paljonko on vaihteisto/jakolaatikon öljytilavuudet ja mitäs öljyjä siellä on käytetty? Täytyy paneutua tuohon tekniikkapuoleen paremmin kun saa nämä kosmeettiset puolet kuntoon. Nyt olis hiontaväri mitsun yllä. Toivonmukaan viikonvaihteessa sais pintavärin päälle

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	17032009492.jpg‎
Views:	415
Size:	85,1 Kt
ID:	4261   Click image for larger version

Name:	17032009493.jpg‎
Views:	354
Size:	87,3 Kt
ID:	4262  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2009, 07:32
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Hommaa siihen toinen perä murikka ja laita kemppi.On meinaan aikas simppeli homma vaihtaa vaikka leimalle
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2009, 16:46
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Ei huono vaihtoehto tuokaan, taitaa noita kemppi aihioitakin löytyy suht. edukkaasti. Miten paljon tuo on yhteneväinen tekniikan osalta pajeron kanssa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2009, 06:35
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP80 Näytä viesti
Ei huono vaihtoehto tuokaan, taitaa noita kemppi aihioitakin löytyy suht. edukkaasti. Miten paljon tuo on yhteneväinen tekniikan osalta pajeron kanssa?
Vuosimalleittain eroja paljonkin, peristä en muista miten sopii.
Mut onhan pajeroihin vaihdettu gen2 lukollisia periäkin...
Itsellä tulee pajeron TD-kone lallattimeen, et se puoli sopii hyvin.

Kemppi on hiukan huono jos normiliikenteessä ajelee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2009, 09:33
mitzuman:n Avatar
mitzuman mitzuman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.08
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Vuosimalleittain eroja paljonkin, peristä en muista miten sopii.
Mut onhan pajeroihin vaihdettu gen2 lukollisia periäkin...
Itsellä tulee pajeron TD-kone lallattimeen, et se puoli sopii hyvin.

Kemppi on hiukan huono jos normiliikenteessä ajelee.
itellä kans ollu toiveissa muuttaa l200 td:ksi kun pieni lisävoima ei olis pahitteeksi, miten nouseeko miten prosentit ja tietty pitäähä se katastaa turbolle... onko helpompi hommata kokonaan pajeron kone keulille ettei käy omaa aihioo turbottamaan, tiiätkö awd onko mitä eroo td koneeseen nähden?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2009, 19:51
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitzuman Näytä viesti
itellä kans ollu toiveissa muuttaa l200 td:ksi kun pieni lisävoima ei olis pahitteeksi, miten nouseeko miten prosentit ja tietty pitäähä se katastaa turbolle... onko helpompi hommata kokonaan pajeron kone keulille ettei käy omaa aihioo turbottamaan, tiiätkö awd onko mitä eroo td koneeseen nähden?
MCF:n palstalla on asiaa puitu paljon, mutta itsellä tulee ainakin suoraan pajerosta kone.
Eroja on aika vähän, mutta löpöpumppu on ainakin erinlainen ja ei kaiketi turbon kanssa
oikeen toimi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2009, 22:25
mitzuman:n Avatar
mitzuman mitzuman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.08
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
MCF:n palstalla on asiaa puitu paljon, mutta itsellä tulee ainakin suoraan pajerosta kone.
Eroja on aika vähän, mutta löpöpumppu on ainakin erinlainen ja ei kaiketi turbon kanssa
oikeen toimi.
jaa no niin mieki vähä aattelin et siinäki voi olla eroo, mut voi olla viisainta ku viskaa pajeron koneen vaa tilalle.. se sit joskus esissä kun taas innostuu ja löytää koneen!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.03.2009, 07:41
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP80 Näytä viesti
Kiitos öljy vinkeistä. Paljonko on vaihteisto/jakolaatikon öljytilavuudet ja mitäs öljyjä siellä on käytetty? Täytyy paneutua tuohon tekniikkapuoleen paremmin kun saa nämä kosmeettiset puolet kuntoon. Nyt olis hiontaväri mitsun yllä. Toivonmukaan viikonvaihteessa sais pintavärin päälle
Vielä näistä oljyistä, kun tuo käyttöohjekirja on tossa vieressä nii kopsataan siitä.

Vaihteisto:

Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W
KM132...... 2,3 litraa
KM145 ..... 2,2 litraa
Jakol. ..... 2,2 litraa

Moottori:

4WD (diesel).... öp. 6,7 litraa, ös. 0,8 litraa, öj. 0,4 litraa

Sitten mielipideasioihin....
Vanhassa kiisselissä öljyjen sisällä pysyminen kiusaa, ainakin itsellä ohuet mobilin ölkät
ei viihdy koneessa, stefat kovettuu ja...
Paras mun käytössä on ollut Nesteen turbodiesel öljy, jos se vuotaa läpi, niin on remontin aika.
Mut tää on jokaisen henk.koht. päätös. Älkää uskoko mua.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.03.2009, 19:18
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Vielä näistä oljyistä, kun tuo käyttöohjekirja on tossa vieressä nii kopsataan siitä.

Vaihteisto:

Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W
KM132...... 2,3 litraa
KM145 ..... 2,2 litraa
Jakol. ..... 2,2 litraa

Moottori:

4WD (diesel).... öp. 6,7 litraa, ös. 0,8 litraa, öj. 0,4 litraa

Sitten mielipideasioihin....
Vanhassa kiisselissä öljyjen sisällä pysyminen kiusaa, ainakin itsellä ohuet mobilin ölkät
ei viihdy koneessa, stefat kovettuu ja...
Paras mun käytössä on ollut Nesteen turbodiesel öljy, jos se vuotaa läpi, niin on remontin aika.
Mut tää on jokaisen henk.koht. päätös. Älkää uskoko mua.
Kiitoksia noista öljymääristä ja laaduista. Itsellä ei käyttöohjekirjaa ole, enkä ole jaksanut netistä kaivaakkaan. Löytyyköhän sitä edes sieltä Huomenna olis väri hytin yllä ja sitten vielä lavan maalaus.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2009, 18:42
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Projekti on taas hieman edistynyt. Nyt olis ohjaamon yllä uusi kiiltävä maali Seuraavaksi värin saa lava, ehkä jo huomenna.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	23032009497.jpg‎
Views:	450
Size:	92,4 Kt
ID:	4507   Click image for larger version

Name:	23032009498.jpg‎
Views:	438
Size:	90,4 Kt
ID:	4508   Click image for larger version

Name:	23032009499.jpg‎
Views:	437
Size:	94,3 Kt
ID:	4509  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.03.2009, 18:48
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Lava maalaamossa odottamassa peittelyä ja putsausta. Mönkkärin rankakärry osoittautui oivaksi maalaustelineeksi. Sopivalla korkeudella ja helppo siirtää
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	28032009501.jpg‎
Views:	443
Size:	91,6 Kt
ID:	4510   Click image for larger version

Name:	28032009502.jpg‎
Views:	473
Size:	88,7 Kt
ID:	4511   Click image for larger version

Name:	28032009503.jpg‎
Views:	417
Size:	94,0 Kt
ID:	4512  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.03.2009, 18:55
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Nyt alkaa koko projektin mielenkiintoisin vaihe,eli löytääkö niille kaikille puretuille ruuveille ja pulteille omat paikat vai jääkö taas kauheesti ylimääräisiä osia joille ei millään löydy paikkaa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	28032009504.jpg‎
Views:	481
Size:	95,9 Kt
ID:	4513   Click image for larger version

Name:	28032009506.jpg‎
Views:	421
Size:	94,1 Kt
ID:	4514   Click image for larger version

Name:	28032009509.jpg‎
Views:	421
Size:	95,7 Kt
ID:	4515   Click image for larger version

Name:	28032009507.jpg‎
Views:	526
Size:	98,5 Kt
ID:	4516   Click image for larger version

Name:	28032009505.jpg‎
Views:	467
Size:	94,7 Kt
ID:	4517  

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.03.2009, 20:41
JP80:n Avatar
JP80 JP80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Eurajoki
Viestit: 78
Perusasetus

Lavakin on saanut väriä pintaan Tarttis vaan sovittaa se tuohon rungolle. Korin korotukseen hain muovitankoa ( polyasetaalitanko )Halkaisija 65mm ja pituus 1300. siitä kaapparilla 77mm pitkiä kikkareita, ja sorvissa reikä läpi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	30032009512.jpg‎
Views:	556
Size:	87,1 Kt
ID:	4584   Click image for larger version

Name:	30032009513.jpg‎
Views:	672
Size:	91,3 Kt
ID:	4585   Click image for larger version

Name:	30032009511.jpg‎
Views:	652
Size:	97,3 Kt
ID:	4586  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
[M] Mitsu L200 ¤Offi-Osku¤ O/M/V Ajoneuvot 1 09.10.2006 20:43
M : Mitsu L200 2.5D 4wd -89 O/M/V Ajoneuvot 7 21.09.2006 21:46
M/V: Mitsu L200 4x4 2,6B -93 PL O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 07:04
M: Mitsu L200 4x4 PL O/M/V Ajoneuvot 2 14.05.2006 21:43
Mitsu L200 4x4 -91 Predator Tekniikka & Jutustelu 6 19.06.2005 20:20


Sivu luotu: 20:58 (GMT +2).