![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tässä nyt on vedetty sitten vähän jo punasta ruostesuojamaalia. Sitten pitäis hankkia pintamaalia, kotelosuoja ja massaa. Mitä tämä kotelosuoja on ja millaista pintamaalia suosittelette? ![]() Tässä pari kuvaa työvaiheista. Etulokarista löytyi mielenkiintoinen viritelmä, jossa pellinpala oli kiinni kolmella pultilla ja pellissä oli reikä. Otin pultit pois ja viritelmä ei suostunut lähtemään ilman itämaisia taistelutaitoja ja kovaa kiroamista. Oli sikamassaa ja kemppiliimaa mukavasti. Alta paljastui reilu reikä (leveys n.15cm ja korkeus yli 25cm). Kyllä tämä projekti tästä edistyy, kovasti tekisi vaan mieli mennä mylläämään metsään ja pellolle.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se kolme pulttia ja lätkä kuuluu siihen etulokariin, mutta kaikki ne siitä kohtaa märäntyy jossain vaiheessa...
pintamaaliksi vaan jotain metallille tarkotettua maalia, työkonemaalia yms. semmosta mitä on mukava vaikka sudilla levitellä... mä olen hakenut aina työmaalta maalamsota jotain mitä on sattunut olee saamatteella, epoksi tai uretaanimaalia tjsp... miranolia en suositele jos sulle ei ole vuosia aikaa odotella sen kuivumista ![]() päälle sitte ihan kotelosuojaa mitä joko kaupassa myydään tai sitte haet kannutavarana paikallisilta firmoilta mitkä alustoja massailee, ja päälle alustamassa, hankintapaikat samoja.. ja kun olet jo noita paikkaamattomia kohtia maalannut, niin siihenkohtaan mihin tulee hitsisauma ei kuulu maali, on 10001 kertaa helpompi itsata kun hiot aina sauman kohdat puhtalle pellille.... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ja se maali tuppaa palamaankin jos sitä hitsailee.
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tämän päivän hommia. Parin päivän sisään saan varmaankin lopunkin lattian kasaan.
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Erinomaista tuppaa tulemaan vaikka hyvää vaan yrittää tehdä, vai miten se oli?
Pari heppiä vielä ja joudut keksiin reuraavan paikan mitä tossa autossa parantaa kun hitsaaminen loppuu kesken. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä multa on aina hitsaaminen onnistunut, vaikka lukiota käynkin. On vaan "pikkasen" erilaista hitsattavaa tommonen auton pelti.
![]() ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tässä muutama turha kuva.. Päivän saldo on loppuun ajettu rälläkkä, oikosulussa oleva työvalo. Hommat hidastuvat, koska tuo oli ainoa rälläkkäni, samaten työvalo ja rahaa ei ole ostella uusia nyt. Yritin Irrottaa vetokoukkua pois hiekkapuhallusta ja maalausta varten, mutta pulteista on mennyt kierteet niin, että musut pyörii tyhjää.. Ilman rälläkkää en usko saavani niitä irti. Parissa kuvassa on ameriikasta tuodut "trucker lightsit" (nuo 5 oranssia valoa). Ihastuin amerikassa kun jokaisella oli pikkarin/suburbanin katolla tuollaiset niin kävin paikallisesta puljusta ostamassa, joskus nuokin sitten varmaan katolle kiinni. Varmaan maalauksen jälkeen. Hytissä näyttää tällä hetkellä tuolta, pintamaali loppui ja sitäkin tarvitsee hakea lisää.
Jotain hyvääkin silti, chevy on seisonut yli 4-viikkoa akut tyhjinä suulissa ja kun olin akut ladannut ja pistänyt johdot paikoilleen lähti norsu heti (piiiitkän hehkutuksen jälkeen tosin) käymään. Lähti kuin palmu alta, aika uskomatonta minusta. ![]() E: Onkos tuo keltainen nyt sitten ohjaustehostin vai mikä?? Kuitenkin omaa melko mehevän kolhun, onko tällä jotain haittavaikutusta auton toimintakykyyn?
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 17.03.2009 21:33 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aika nostaa tätäkin aihetta ylös, vaikka ei ole kovinkaan kiinnostava projekti monillekkaan. Auto jatkaa harrastelinjalla, mutta käyttö (kun saadaan taas käyttöön) on maantie-ajoa sekä maatalouden yhteydessä pienimuotoista möyrimistä huonokuntoisilla teillä ja lumessa.
![]() Auto on tosiaan hitsattu ja maalattu hd oranssi-mustaksi 2010-2011. Auton sain ajoon 2011 juhannuksena ja ajelin vuoden loppuun, jolloin koneesta porsi kannet. Edellinen omistaja oli tehnyt kansiremontin jotain 7000km ennen kuin ostin auton. Auto näytti siis tältä. 2013 Moottori meni seppo niemensivulle joka sanoi, että valmis on remonttiin. Lohko oli hyvä ja se porattiin. Kaikki muu meni uusiksi, paitsi kampiakseli ja syöttöpumppu. Suuttimet vaihdettiin kunnostettuihin. Runko ja kaikki konehuoneen pellit tuli hiekkapuhallettua ja ruiskittua puolikiiltävä musta päälle. Jakolaatikon avasin ja vaihdoin ketjun ja siirtohaarukan, sekä uudet muoviset liukupalat. Harmi, että puhelin tuhoutui niin näistä vaiheista ei ole kuvia laittaa. Siten tuli tempaistua kone ja muu tekniikka 2013 keväällä paikalleen autoon. Ja nyt vasta ennen joulua 2015 tuli hommaa jatkettua. Kasailin keulaa ja muita hiluja, sekä otettiin jännityksellä savut jo jonkin aikaa seisoneesta koneesta. Lähti heti käymään nätisti ja öljynpaineita ilmestyi mittariin. Ennen remonttia ei öljynpaineita ollut yhtään ja mitään antureita en ole vaihdellut. Kun kone lähti käyntiin aloin tekemään sähköjä uusiksi edellisten leipureiden jäljiltä. Pistin valoihin releet ja muutin valojen toimintaa. Ennen kun veti pitkät päälle jäi ajovalojen umpioista palamaan vain parkki ja h4 polttimon ajovalon lanka sammui. Nyt kun vetäisee niin h4 polttimon pitkä lähtee päälle noiden auton pitkien valojen kanssa. Pakoputkia tein tänään uusiksi. Tarkoituksena saada v8 murinat takapäästä kuulumaan. Päivitellään kun tulee edistystä ja kysyttävää. ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 06.01.2016 22:17 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No nyt tuli kuvat edes jotenkin näkösälle?
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tommosii postimerkkejä, sit ku klikkaa niin tuli jostain schaissee eikä isompaa kuvaa näkyny mun odotushermoila.!
![]() Lataa kuvat tänne palstalle, niin on hyvä. Noi imagecrapit yms. aijaa.com palvelut lakkaa aina toimimasta ja hyvät projektitopikit menee paskaks kun on vaan punasia äksiä kuvien tilalla! ![]() Laita vaan päivityksiä, mukava näitä on lukea!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on laillisesti. Tosi paskanlaatusia kuvia näyttää tulevan palstan kautta liitettynä, mutta onpahan mukavampi selailla.
![]() Tässä on tosiaan edessä 4" korotus lehtijousilla ja takana pakat vakiojousen ja akselin välissä sekä Ranchon iskarit kulmissa. Oli offroad käytössä ennen kuin ostin tämän vuonna 2008. Miten lehtijousien pakat puretaan ja kasaillaan? Näiden mun mielestä kuuluu olla vähän peräpäästä matalammalla kuin keulastaan, mutta vähän haluaisin tätä enemmän vaateriin. Otteessa on merkinnät edessä navasta lokarin reunaan 690mm ja takana 640mm. Mitalla katsoin niin edessä pitää vielä kutinsa, mutta takana on 610mm eli noi vanhat vakiojouset takana lienee vähän kuoleentuneet? Mietein, että edestä voisi varmaan ottaa yhden latin pois niin saattaa vähän pehmetäkkin. Vai laitetaanko taakse lisää/uudet jouset/vai taottavaksi vanhat? Noi palat akselin ja jousen välissä on kyllä hanurista. Jotain traction baria huutaa kun ajossa ollessaan sai pari kertaa u-pultteja kiristää niiden venymisen vuoksi. Sen venymisen johdosta akseli/jouset pääsi elämään kiihdytyksissä ja jakolaatikko hakkasi aika lujaa hytin pohjaa.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 06.01.2016 22:27 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on hyvät kuvat juu!
Lehtijouset on helppo purkaa. Otat tietty ne irti autosta ja niis on se "keskinaula" joka pitää ne latit toisissaan. Ja sit on semmosia pantoja lehden etu ja takapäässä mitkä kans pitää pakkaa kasassa. Mul ne pannat on ollu jotenkin niitattu ja hitsailut kasaan, mut hyvin ne tottelee laikkaa ja hitsiä. Mä oon ostellu vänien yms pickuppien jousia, purkanu ne ja sit sekotellu lateja eri pakoista alkuperäisten kavereiks että tulee mieleiset. Helppoo ja suht nopeeta kunhan uu pulttien jenkat on kondiksessa. Saa pehmennettyä kun ottaa lyhimpiä lateja pois. Kantsii ottaa yks kerrallaan ja ajaa hetki, se saattaa lässähtää vasta hetken päästä.. Taakse vois sun autossa ehkä harkita "shackle flip" korotusta, pysyy jouset suht suorina ja pehmeinä vs korotusjouset.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään käyttis polo | HELLE | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 11.09.2008 08:28 |
M:Mazda 626 2.0 -85 varmatoiminen käyttis | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 23.02.2008 17:24 |
M. Talviauto/käyttis. | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.12.2007 20:19 |
O:Tyttärelle käyttis***Ostettu*** | Käyttäjä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.12.2007 17:50 |
O: Halpa käyttis | pee | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 03.11.2007 01:56 |