Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2009, 17:29
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Linkin takaa löytyy Garretin ahtimien tietoja:

http://www.turbobygarrett.com/turbob...ochargers.html

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2009, 17:56
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

Jepjep....


....Karu tosiasia mut helpommin sen koneen hajottaa liian pienellä kuin liian suurella ahtimella.Eli toisin sanoen pakopaine tappaa paljon helpommin kuin ahtopaine...........En tiedä VNT:n siipi kokoja mut ihan perus 903valmetin S2 Switcerillä 2h moottori ahto 1500rpm 0,5bar veto päällä ja tuhannellakin tais olla viel 0,3bar.Tämä ahdin on alkujaan 4,4L moottorista ja uus makso rapia 500e....
2H moottorihan on tunnettu kuumenemisestaan ahtimen kanssa...(esikammio kone)

Jos juuttuva siipinen on kumminkin se must juttu,niin ehdottaisin katselemaan noita mettäkoneitten ahtimia.John Deeren (Timberjack) koneissa on aika asiallisen kokosia vnt puhaltimia ja tehot liikkuu niissä+250hp ja litratilavuudet jossain 4+....

Mutta onnea asialliselle projektille
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2009, 20:07
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Uudet ajatukset, pelottaako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi Näytä viesti
....Karu tosiasia mut helpommin sen koneen hajottaa liian pienellä kuin liian suurella ahtimella.Eli toisin sanoen pakopaine tappaa paljon helpommin kuin ahtopaine...........En tiedä VNT:n siipi kokoja mut ihan perus 903valmetin S2 Switcerillä 2h moottori ahto 1500rpm 0,5bar veto päällä ja tuhannellakin tais olla viel 0,3bar.Tämä ahdin on alkujaan 4,4L moottorista ja uus makso rapia 500e....
2H moottorihan on tunnettu kuumenemisestaan ahtimen kanssa...(esikammio kone)

Jos juuttuva siipinen on kumminkin se must juttu,niin ehdottaisin katselemaan noita mettäkoneitten ahtimia.John Deeren (Timberjack) koneissa on aika asiallisen kokosia vnt puhaltimia ja tehot liikkuu niissä+250hp ja litratilavuudet jossain 4+....

Mutta onnea asialliselle projektille
Toteutus on tarkoitus tehdä ison pakopaineohjatun hukkaportin kanssa. Ei tässä olla ensimmäistä kertaa hevosen selässä. Ei taida olla monellekkaan selvää miten käytännössä toteutus tapahtuu, joten kokeillaan nyt selventää:

Ahtimelle tulee pakokaasua senverran että se alkaa keräämään painetta pakosarjaan. Eli siivet ovat auenneet täysin ja ahdin käsittelee sen verran pakokaasua, jonka se fyysisen kokonsa puolesta kykenee. Tässävaiheessa pakokaasuohjattu hukkaportti on jo aavistuksen auennut. Ideaalitilanteessa se ei missään vaiheessa nosta pakopaineita. Käytännössä pieni, alle sekunnin piikki siihen saattaa muodostua, mutta senkin voi kelloa muokkaamalla säätää pois.

Jos vielä haluatte mainita pakopaineista, niin kyseenalaistakaa ensin edellä kerrottu toimintaperiaate.

Tuo muuttuvasiipisen juuttuvasiipisyys on peruja siitä, kun ne normikäytössä eivät kovinkaan usein täysin auki käy, tällöin ne siivet harvoin auki ollessaan jumittuvat auki. Tällaisessa kokoonpanossa ne ovat täysin auki hyvin usein, joten uskon että tässä eivät ne siivet mahdollisen alkukankeuden jälkeen jumitu.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).

Viimeksi muokannut peraaa : 09.03.2009 20:10 Perustelu: verbaaliakrobatiaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2009, 20:46
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.609
Talking

Onnea Jurbotukseen


jos kuitenkii heitetään tuo mun -61:n mosa sinne pellin alle niin rupee liikkuu heleposti ja lujaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2009, 20:57
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
jos kuitenkii heitetään tuo mun -61:n mosa sinne pellin alle niin rupee liikkuu heleposti ja lujaa
Vaihatko ortopedi penkkiin, tai tarvitko vinssiä ?
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2009, 20:58
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
jos kuitenkii heitetään tuo mun -61:n mosa sinne pellin alle niin rupee liikkuu heleposti ja lujaa
Ääni tälle!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2009, 21:13
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Oishan se helppoa ostaa HYVÄ kuus-ykkönen. Vai mitä Apa, siullahan on siitä kokemusta?

Ennemmin laitan 606 tai 605 turbon.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2009, 21:15
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Hahaa! Koneet ainakin kestää Ja ei mitään mersuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
-83 hiluxin ahtaminen osatauno Tekniikka & Jutustelu 4 13.10.2006 21:27
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).