Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2009, 09:59
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Pieneltä kuulostaa tuo garretti, meinaan jos se on 2.8 diiselistä ja 2H on kuitenkin neljän litran mylly...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2009, 10:20
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blis Näytä viesti
Pieneltä kuulostaa tuo garretti, meinaan jos se on 2.8 diiselistä ja 2H on kuitenkin neljän litran mylly...
Sehän vaan meinaa että herää ja vääntää alempaa.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2009, 10:34
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Sehän vaan meinaa että herää ja vääntää alempaa.
Juuri noin!

Tarkoitus on saada ahdin heräämään mahdollisimman alhaalta, jättäen huipputehot pieneksi, kasvattamaan vääntöaluetta. = Jää pykälänvaihtoja pois; suolla upottaessa vähän lisää kaasua ja taas mennään. Korkeilla kierroksilla ahdin nostaisi pakopaineet liian suuriksi, korjataan laittamalla hukkaportti pakosarjaan (VNT:llä ei normaalisti käytetä).
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2009, 10:42
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Miksi vnt:n kanssa hukkaportti? Kellollahan säädetään maxpaineet tai sit en vaan ymmärtänyt pointtia.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2009, 10:48
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Miksi vnt:n kanssa hukkaportti? Kellollahan säädetään maxpaineet tai sit en vaan ymmärtänyt pointtia.
Muuttuvasiipisessä ahtimessa kellolla säädetään pakopesän geometriaa. Ja luulen että tämän kokoisessa ahtimessa se ei riitä, jolloin pakopaineet nousee radikaalisti. Siksi hukkaportti, varmuudenvuoksi. Ei huvittaisi rikkoa näin hyvin tehtyä berttaa.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2009, 10:42
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs up

Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2009, 10:51
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää
Jep, tästä on tullut näköjään forumin oma "kiertopalkinto".

Laitan tuon toimimaan vaikka väkisin, ei kehtaa aikaisimpien omistajien lisäysten jälkeen pilata tätä.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2009, 11:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suotta laitat noin pientä vnt:tä, 2,2 tiisselissäkin saadaan heräämään huomattavasti suurempia muuttuva pesäisiä ahtimia.
Siinähän se juju onkin. Noin pienellä ahtimella on tukossa ja pakolämmöt tapissa heti alakierrosten jälkeen.

Mitä riemua sitä pakokaasua on laskea siipien ohi turpokonneessa, siis hukkiksesta ? Ennemmin oikean kokoinen ahdin.

Suosittelisin tutustumaan aiheeseen vielä hieman ennen turhan pienen ahtimisen hankkimista.
Se herääminen ei todellakaan ole ongelma, pesä pienellä tuommonen 22 herää vaikka 1,6 tiisselissä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2009, 11:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

En kyllä itse laittais noin pientä, kuka voi käsi sydämellään sanoa etteikö muka offissa tarvitsisi myös huipputehoa ja kierroksia koneesta?
Ja muutenkin, itsellä oli GT2256V (2.8 litraisesta koneesta) 2.5 litraisessa läjän koneessa eikä siihen olisi ainakaan yhtään pienempää VNT ahdinta kaivannut.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2009, 11:43
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tätähän joutuu kans mielenkiinnosta seuraaan, patikan konneesa vanahatettiin 4 vnt:tä , 20,22 ja 25v x2. Toi 25 alako nippa nappa olleen ettei ahistanu yläpäästä. Laakerit petti kaikista aikanopsaan , mites meinaat ohojauksen totteuttaa ku kaasuläppäki luultavasti aiheuttaa ylikerros ongelmia turbolle, ehkä dumpilla seleviää. Meinaa jos sattuu semmonen tilanne että kaasuläppä pääsee kiinni ennen ku siipien ohojaus käskee painetta pienemmälle niin turbo karkaa pahasti ylikierroksille. Ongelmat on tehty ratkastavaksi eli ei muutaku tuumasta toimeen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2009, 11:20
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää
Ite meinasin laittaa 2.3 pajeron ahtimen mersun 5 pyttyseen juurikin ton nopean heräämisen takia mutta!!!
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.03.2009, 11:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Ite meinasin laittaa 2.3 pajeron ahtimen mersun 5 pyttyseen juurikin ton nopean heräämisen takia mutta!!!
Runkeron ahdin ei mahda olla VNT, eli herää mutta !!! ahdistaa mainiosti.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.03.2009, 10:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Joo asiasta tietämättä kuulostaa kyllä aika pienoiselta,tuo ahti.

No varmasti lähtee pieniltä kierroksilta,mutta ei varmaan kannata lähteä hulluttelemaan paineiden eikä kierrosten kanssa.

Toisaalta jos renkaiksi tulee 37 tuumaset,niin 4.11 välityksillä koneen kierrokset on n.1900 rpm/80 km/h,niin silloin kyllä hyvästä alaväännöstä,ja siitä että turbo herää aikaisin on aika paljon iloa.Ei putoa vetoalueen ulkopuolelle kierrokset kun vaihtaa isompaa vaihdetta.Eli kannattaa ainakin kokeilla.

Öljyn paluu suoraan öljypohjaan,ja turbon alle suoraan.

Kyseisen pannun ja noiden paine-ero säätöisten masiinoiden ahtamisesta löytyy slck:n puolelta kohtuullisesti asiaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
-83 hiluxin ahtaminen osatauno Tekniikka & Jutustelu 4 13.10.2006 21:27
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 11:59 (GMT +2).