![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pieneltä kuulostaa tuo garretti, meinaan jos se on 2.8 diiselistä ja 2H on kuitenkin neljän litran mylly...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sehän vaan meinaa että herää ja vääntää alempaa.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juuri noin!
Tarkoitus on saada ahdin heräämään mahdollisimman alhaalta, jättäen huipputehot pieneksi, kasvattamaan vääntöaluetta. = Jää pykälänvaihtoja pois; suolla upottaessa vähän lisää kaasua ja taas mennään. Korkeilla kierroksilla ahdin nostaisi pakopaineet liian suuriksi, korjataan laittamalla hukkaportti pakosarjaan (VNT:llä ei normaalisti käytetä).
__________________
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miksi vnt:n kanssa hukkaportti? Kellollahan säädetään maxpaineet tai sit en vaan ymmärtänyt pointtia.
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.
Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen. Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja. Tuli yksi seurattava topicci lisää ![]()
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Laitan tuon toimimaan vaikka väkisin, ei kehtaa aikaisimpien omistajien lisäysten jälkeen pilata tätä. ![]()
__________________
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Suotta laitat noin pientä vnt:tä, 2,2 tiisselissäkin saadaan heräämään huomattavasti suurempia muuttuva pesäisiä ahtimia.
Siinähän se juju onkin. Noin pienellä ahtimella on tukossa ja pakolämmöt tapissa heti alakierrosten jälkeen. Mitä riemua sitä pakokaasua on laskea siipien ohi turpokonneessa, siis hukkiksesta ? Ennemmin oikean kokoinen ahdin. Suosittelisin tutustumaan aiheeseen vielä hieman ennen turhan pienen ahtimisen hankkimista. Se herääminen ei todellakaan ole ongelma, pesä pienellä tuommonen 22 herää vaikka 1,6 tiisselissä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En kyllä itse laittais noin pientä, kuka voi käsi sydämellään sanoa etteikö muka offissa tarvitsisi myös huipputehoa ja kierroksia koneesta?
Ja muutenkin, itsellä oli GT2256V (2.8 litraisesta koneesta) 2.5 litraisessa läjän koneessa eikä siihen olisi ainakaan yhtään pienempää VNT ahdinta kaivannut. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tätähän joutuu kans mielenkiinnosta seuraaan, patikan konneesa vanahatettiin 4 vnt:tä , 20,22 ja 25v x2. Toi 25 alako nippa nappa olleen ettei ahistanu yläpäästä. Laakerit petti kaikista aikanopsaan , mites meinaat ohojauksen totteuttaa ku kaasuläppäki luultavasti aiheuttaa ylikerros ongelmia turbolle, ehkä dumpilla seleviää. Meinaa jos sattuu semmonen tilanne että kaasuläppä pääsee kiinni ennen ku siipien ohojaus käskee painetta pienemmälle niin turbo karkaa pahasti ylikierroksille. Ongelmat on tehty ratkastavaksi eli ei muutaku tuumasta toimeen.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Runkeron ahdin ei mahda olla VNT, eli herää mutta !!! ahdistaa mainiosti.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo asiasta tietämättä kuulostaa kyllä aika pienoiselta,tuo ahti.
No varmasti lähtee pieniltä kierroksilta,mutta ei varmaan kannata lähteä hulluttelemaan paineiden eikä kierrosten kanssa. Toisaalta jos renkaiksi tulee 37 tuumaset,niin 4.11 välityksillä koneen kierrokset on n.1900 rpm/80 km/h,niin silloin kyllä hyvästä alaväännöstä,ja siitä että turbo herää aikaisin on aika paljon iloa.Ei putoa vetoalueen ulkopuolelle kierrokset kun vaihtaa isompaa vaihdetta.Eli kannattaa ainakin kokeilla. Öljyn paluu suoraan öljypohjaan,ja turbon alle suoraan. Kyseisen pannun ja noiden paine-ero säätöisten masiinoiden ahtamisesta löytyy slck:n puolelta kohtuullisesti asiaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ40 AHTAMINEN | jaska77 | Tekniikka & Jutustelu | 76 | 26.07.2007 09:50 |
Suzukin ahtaminen | salpa | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 24.03.2007 20:50 |
-83 hiluxin ahtaminen | osatauno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.10.2006 21:27 |
patrollin ahtaminen!! | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.02.2006 21:51 | |
uazin ahtaminen | uakkeri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.05.2005 17:22 |