Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2009, 19:25
R.E. R.E. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesseh Näytä viesti
Eikös sen syötön määrän saa selville, kun katsoo kuinka paljon se savuttaa.
saahan sen niinkin, mutta jos on hukkaportiton turbo niin ahtopaineet säädetään syötön määrällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2009, 19:58
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2009, 21:10
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.
siis hetkonen, kuuskympin pumppu kuusykkösen koneessa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2009, 21:14
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2009, 21:29
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

En usko, et ois liian iso. Ite tuuppasin omaan pellin alle jonkun garretin nelosen kokoluokassa olevana Rajayn ilman hukkista. Ihmettelin vaan, ku ei ahtoputket kestäny tavallisilla klemmareilla... Seuraavaksi kun laitoin dumpin ja ahtopainemittarin, selvisi syy: 1,7bar...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2009, 00:46
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Tarkemmin kateltuani niin se imu puoli onkin 50 mm ,mutta kuitenkin niin tuossa ei nouse pakopaineetkaan yhtään ja kun painaa kaasua niin ahtopuolella käy lievä alipaine jonka jälkeen tulee n.0,2 barin ahtopaine eikä ajossakaan sen enempää.Ja tosiaan tuo syöttö ruuvi on kokonaan pois. ja savuttaa aikalailla ,ja on yhtä tehoton kuin vakio.
Myöskään tuo turbo ei vaimenna ääniä juurikaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2009, 00:53
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

onko turbossa siivet tallella
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2009, 00:55
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Näkyikö turbon sisällä mitään, esim siipiä, ennenkuin pulttasit sen kiinni?
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2009, 00:50
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön
Meneekös se sinne muuten "heittämällä" vai vaatiko jotain erikoisempaa???

Sorry topicin lainaus /:
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2009, 09:48
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
jep.saadaan se hj61:n kadonnut alavääntö käyttöön
miten, laitoitko kuitenkin kuusykkösen pumpusta isommat tapit?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.03.2009, 10:14
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.738
Perusasetus

ja mä ajattelin kokeilla jos laittais 61 pumpun 60 koneeseen että sais vähän enemmän myös yläkierroksille tehoja. se vaan vähän mietityttäny hukkuuko alavääntö. toi 60 pumppuhan osaa kaasutella itsekseen lisää jos meinaa sammua. on tollanen 61 pumppu hyllyssä ja kun kelit lämpiää ja viittii ruuvailla niin kokeilen kyllä tollasta turbon pumppua. ja kulutuskin toivottavasti putois.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.03.2009, 14:16
J_Lanttola:n Avatar
J_Lanttola J_Lanttola ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.08
Sijainti: Tuuri
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.
Käy vissiin aikalailla ahtimen päälle jos ne paineet dumpilla rajoittaa, kun turbo pyörii reippaasti ylikierroksilla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.03.2009, 14:31
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Ei pitäisi olla iso jos tosiaan pumpussa riittää tuotto. Oliko hj turbo vai vapari johon laitoit ahtimen. Asennettiin vastaavaan kokoinen ahdin HJ61:n mosaa johon vaihdettiin HJ 60 pumppu ja siinä ahdot saadaan nousemaan 1,5 bar jonka jälkeen eukeaa dumppi koska hukkaporttia ei ole ja jollain pitää paineet rajoittaa.
Tuo on alunperin vapari ,jossa on ollut nyt pri vuotta garretin 3 joka alkoi päästään öljyä läpi tossa syksyllä ,jonka jälkeen laitoin tollaisen turbosaapin garret 3 tossa pari viikkoa sitten, sekään ei nostanut paineita kuin 0,5 bar mutta syy selvisi ,se kompuran siiven kiinnitysmutteri oli irronnut varmaan jo eka koekäytössä ja tuhonnut sen siiven ,äskeen vielä mulkoilin tuota garret nelosta niin sitä aksiaalivälystä ei kyllä ole edes kahta milliä pelkästään sellain,että sen juuri tuntee.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.03.2009, 14:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja mistähän koneesta tuo 4 garretti on peräisin?
Jos se ny on vaan liian iso...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.03.2009, 15:55
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

jostain volvon kuormaautosta tuo on peräisin en muista kokoa ,muttei kuitenkaan isoimmasta päästä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.03.2009, 16:42
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

2mm päittäis välystä vai? ei varmana pyöri,päittäis laakeri paskana ja kompura siipi sitä myöten ja kaput=roskiin kikkare
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.03.2009, 17:15
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Jep se pitää paikaansa että turbiini alkaa sakkaamaan kun päästetään ahtoputkesta paineet karkuun.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.03.2009, 18:02
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
2mm päittäis välystä vai? ei varmana pyöri,päittäis laakeri paskana ja kompura siipi sitä myöten ja kaput=roskiin kikkare
Joo tosiaan tarkistin ton vielä ,mutta vaikea sanoa tosta ,ei sitä kyllä kuitenkaan ole kahta milliä kun tosiaan päivällä kokeilin niin pieni välys siellä kyllä tuntuu, kuitenkaan niitä siipiä ei saa käsinkään pyörittämällä osumaan koteloihin.
Voipi olla ,että tuo onkin roskis kamaa, mutta tuossa vanhassa turbossa sitä oli paljon enemmän, ahtoi kuitenkin ton vajaa 2 baria,työnsi vaan öljyä aika reippaasti läpi.
voiskohan olla ,että tuo vakio pakosarja on jotenkin liian ahdas ja sen takia ei tuo turbo toimi kunnolla.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.03.2009, 19:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
jostain volvon kuormaautosta tuo on peräisin en muista kokoa ,muttei kuitenkaan isoimmasta päästä.
Melkeimpä varmasti liian iso.Vaikka olisi pienimmästä mallista.Varsinkin pakopesä on hirveän iso HJ:n koneelle,ei saa sitä hyrrää pyörimään mitenkään kunnolla.

Noissa vanhoissa portittomissa dieselahtimissa on pakopuoli mitoitettu isoksi ettei tule liikaa ahtopaineita,ahtopaineet ohjaa syöttöä.

Viimeksi muokannut Jappi : 09.03.2009 12:35 Perustelu: Ajatuskatkon korjaus
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.03.2009, 20:23
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Thumbs down

Melkeimpä varmasti liian iso.Vaikka olisi pienimmästä mallista.Varsinkin pakopesä on hirveän iso HJ:n koneelle,ei saa sitä hyrrää pyörimään mitenkään kunnolla.

Noissa vanhoissa portittomissa dieselahtimissa on pakopuoli mitoitettu isoksi ettei tule liikaa pakopaineita,ahtopaineita ohjataan syötöllä. tälläsellä asiantuntemuksella kannattaa pitää mölyt mahassa,
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.03.2009, 20:52
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja R.E. Näytä viesti
saahan sen niinkin, mutta jos on hukkaportiton turbo niin ahtopaineet säädetään syötön määrällä.
Vaikuttaa tehokkaalta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Garret T2 turbo h.150€ + Garret T25 turbo h.80€ VonLeka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 05.12.2009 16:03
Myyty Garret to3 Jesseh O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.01.2009 20:45
Onko eroa HJ60 ja HJ 61 perissä samid Tekniikka & Jutustelu 3 05.10.2007 07:39
M: Garret T03 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.03.2007 11:35
garret t03/04 h400e O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.06.2006 20:02


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).