Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2009, 08:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kattoppa tamgearssilta niitä niveliä minusta oli halpoja samoin kun kytkinpaketit
www.tamgears.fi
nyybiuananen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2009, 08:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kattoppa tamgearssilta niitä niveliä minusta oli halpoja samoin kun kytkinpaketit
www.tamgears.fi
nyybiuananen
prklele
www.tamgears.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2010, 23:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

ajattelin olla taas totuuden torvena ja kun sattui tuo kamerakin halille mukaan niin pistetääs vähän tarinaa


Linnan BJ:hän on viettänyt enimmäkseen hiljaiseloa sen jälkeen ku se vähä vaurioitui paikallisella pikkusafarilla, mm, kaikki valot taisi hajota, ohjausvarret meni väärään, moottori ei vaan pysy paikallaan ja vinssikin repes irti keulasta, hommaa on olut paljon mutta nyt kun on lämmin paikka missä laitella ja työkiireet helpottanut on omistaja saanut uutta virtaa ja sitä riittää myös bertaan asti sillä uuden sähköthän se sai jo viimmevuonna, tuli tehtyä ehkä vähän liian tekninen ja kaikki sähkökuvat on allekirjottaneen päässä mutta toimii nyt ainakin suurimmaksi osaksi niinku pitää.



ei siinä että se nyt vielä valmis mitenkään olisi, vaan näyttää lähinnä tältä...




ohjausvarrethan tossa on ollut aina ongelmana, tai lähinnä niiden kestävyys, ja niille kun tuli aika täyteen on tilalle ilmaantunut hieman hi-steer osia, niihin liittyen panhardia täytyi siirtää taaemmaksi, pari senttiä keskilinjasta sivussa ollut etuakseli tuli samalla korjatuksi keskelle autoa ja tanko on muutenkin paremmassa asennossa nyt.


konehuoneessa taas oli tänään iltapäivästä tämän näköistä, koneesta on ollut vähän puhti hukassa, lämpöjä nostellut ja vesiä sylkenyt... kurkattiin hatun alle siis...


öljynkulutus ei koskaan ole ollut ongelmallista, eikä öljynpaineet, mutta eipä näy sylintereissäkään olevan kulumaa, hoonausjälki näkyy vielä...


kantta kun tutkittiin oli siinä sitten paljonkin sanottavaa, kaikki esikammiot joka suuntaan halki, venttiilit palaneet, venttiilinjouset väsyneet ja pari retainerin reikää niin kulunut että venttiili painunut syvemmälle ja keinuvipu painoi siitä eikä venttiilistä, jousi oli myös aivan löysällä.


haettiin varakoneesta varakansi ja keinut, ne oli selkeästi hyväkuntoisemmat, kone on ilmeisesti hiljattain rempattu mutta ollut ilman vesipumppua ja apulaitteita ja niin hankalassa paikassa ette se on voi voi...

Varakansi osoittautui kyllä todella paljon paremmaksi kun se oma mutta se vietiin kuiteskin Vahosalmi Motorsille laitettavaksi missä se mm. oikaistiin, venttiilit ja seetit hiottiin sekä laitettiin tuplajouset parempien jousipaineiden aikaansaamiseksi.


samalla pajalla oikaistiin myös pakosarjan tiivistepinnat kun se oli pari milliä kiero


tänään sitte niputeltiin konetta, kansi ja keinut tuli laitettua, samoin imusarja


linna jäi vielä asentelemaan uutta kytkimen pääsylkkyä letkuineen, mun täytyy joutaa aamulla töihin joten pikku välikuolema on paikallaan...

Viimeksi muokannut Rytari : 17.12.2010 23:06
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2010, 08:53
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Hyvä hyvä, luulin projektia jo vallan haudatuksi.

Älkää sitte laittako sitä vanhaa maskia takasi!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2010, 11:13
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Hyvä hyvä, luulin projektia jo vallan haudatuksi.

Älkää sitte laittako sitä vanhaa maskia takasi!

mikäs siinä maskissa on vikana... säästänyt jo aika monta coolerin ja syylärin ostokertaa se...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2010, 16:14
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Ruukaakos se tuo B-sarjalainen syyä keinuvipuja niinku 2H, ku tuolla mainittiin että varamoottorin keinut oli paremmat. Aattelin vaan, ku on nuo tuplajouset ny laitettu, että loppuuko keinut jo alakuunsa...

Noihin ameebariikan moottoreihin ku saa vaikka minkälaisia keinuja viriviriosina, niin pitäs joskus tutkia oisko jokku niistä heleposti sovellettavissa näihin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2010, 23:42
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 381
Perusasetus


keulan suunnittelua, vanha etupuskuri/vinssisysteemi oli aivan liian pitkä setti, jotain täytyi tehdä, helpointa on lähteä tyhjältä pöydältä joten kaikki pois.


vinssiä järkeitiin tuotavan tilansa taaksepäin, mutta se ei aivan onnistu koska keulan osia ei voi niputtaa aivan toisiinsa kiinni.


sivukuvasta näkee vähän paljoko se runko vois lyhentyä


jotta pakettia saisi vielä lyhyemmäksi ostin uuden coolerin joka on vanhaa matalampi mutta vahvempi jolloin vinssi sopii coolerin alle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2010, 23:46
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Ruukaakos se tuo B-sarjalainen syyä keinuvipuja niinku 2H, ku tuolla mainittiin että varamoottorin keinut oli paremmat. Aattelin vaan, ku on nuo tuplajouset ny laitettu, että loppuuko keinut jo alakuunsa...

Noihin ameebariikan moottoreihin ku saa vaikka minkälaisia keinuja viriviriosina, niin pitäs joskus tutkia oisko jokku niistä heleposti sovellettavissa näihin...
vanhat keinut oli vain kuluneet lähinnä väärien venttiilivälysten ja kuluneiden retainerien takia loville joten ne oli sen takia vaihdettava.

tuplajousilla säädettiin vain venttiileihin alkuperäiset seetipaineet.

näissä koneissahan pako ja imukeinut on erimittaiset joten korvaavia obamamaan tuotteita voi olla vaikeampi löytää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:30 (GMT +2).