![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Käytännössä en huomannut mitään eroa maantiellä ajossa laatikon vaihdon jälkeen, tai no samurain laatikko ulisee enemmän.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin tulihan siitä Jimnystä ihan oikea NELI-veto!
ARB:n paineilmalukko löysi tiensä myös etu-akseliin. Homma tuli aloitettua nostamalla etu-akseli pukkien varaan ja laskemalla öljyt pois perästä. Jarrusatulat ja napalukoille menevät alipaineletkut irti. Alipaineputki-hässäkkä irti akselista. Kääntöpallon tiiviste ja renkaat irti. Sitten vaan ohjausvarsi ja raidetanko, sekä olkatapit irti, jonka jälkeen koko napa-paketin vetoakseleineen pystyi vetämään irti tasauspyörästöstä ja akselista. Tämän jälkeen tasauspyörästö irti akselista ja pöydälle levälleen. Liitin paineilmaa varten. Laakerit ja ratas kiinnitetty lukkoon. Perän "laakeripesän runkoon" piti jyrsiä kolo kupariputkea varten. Paineilmaholkki ja putki paikoillaan. Etuperä paikoillaan. Taas yksi kohta suoritettu Jimnyn TO DO- listalta, mitähän sitä seuraavaksi keksisi... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaksi saat rueta vaihtelee vetoniveliä oikeen urakalla
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Paljonkohan tämän auton rakennus on maksanut kaikkineen hilppeineen?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vähintäänkin riittävästi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo voihan siinä niinkin käydä
![]() Ilmeisesti eri nivelet kuin SJ413 tai Samuraissa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nivelkoko sama kuin SJ410 mutta eri pituus. Luulen että Trailjimnystä saadaan vahvistetut nivelet ja vetarit. Itse olen vaihtanut koko SJ410:sen "napa" ja toimii hyvin. SJ 410:sen nivelet maksaa vain 59e ja tähän asti ne on kestänyt
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti vinkistä!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kevät tulee ja murrokset paukkuu! Jimnystä tuli hetkellisesti 3-vetoinen, kun apparinpuoleinen nivel antautui.
Siispä niveltä vaihtamaan. Napalukko pois. Lukkorengas pois akselilta Välilevy pois akselilta Olkatapit, ohjausvarsi ja raidetanko irti, jonka jälkeen pyörännapa pöydälle. Tuommoista silppua sieltä löytyi. Kun napa oli auki, tuli samalla vaihdettua olkatappien laakerit ja pesät. Uusi nivel paikoilleen ja kasaus. Puskurit saivat uuden korinvärisen sävyn pintaansa. Pohjaksi happomaali. Pintaväri ja lakka päälle. Tuolta Jimny näyttää tällä hetkellä. Jos sitä seuraavaksi väsäilisi konttiin tasaisen pohjan vanerista ja jonkinlaisen laatikon irtotavaroille... |