Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2009, 10:38
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Itse kanssa suosittelisin tuota 3.9 versiota. Molemmat omistaneena, tässä tuoreemmassa on ollut paljon vähemmän sähköhuolta. Ostamisen jälkeen puhdistin yhden liittimen ja siinä se oli. Vanhempaan sai tehdä sitten vaikka mitä. Nokkakaan ei ota tässä versiossa ihan niin helposti itseensä.

Jakis on näissä sitten viskomallia, eli ei manuaalisesti lukittava.

Noihin ruostehommiin joutuu molemmissa. Jos säkä käy, löytyy sellainen yksilö johon ne on jo tehty.

__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 03.03.2009 10:41
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2009, 11:04
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juu kuten tuossa ensimmäisessä lauseessa kirjoitin olis tulossa vaihdossa en siis ole käteisellä ostamassa jolloin tilanne olisi muutenkin toinen. Näistä kun ei tosiaan ole kellään tutullakaan ollut eikä näistä "pikkuvioista" ole yleensä kun näitä omistaneilla tiedossa niin sillä tälläistä kyselen. Ko yksilö on tosiaan automaatilla joka on myös yks syy miks ees kiinnostaa tuollanen kuitenkin suht isohko maasturi(eli onko automaatissa mitään heikkoa/huonoa mitä kannattais huomioida) se että olis ollut takaveto on suurella varmuudella vaan tietämättömyyttä koska yksilön pitäis olla "kuulema" hyvin huollettu ja räpeltämätön yksilö, sähkövikoja on sen sijaan jo alkanut ilmestyä kun on ollut ajamatta niin niitä kuulema ilmestyy???.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2009, 16:50
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Ne sähköhommat voi sit olla erittäin mystisiä ja verenpainetta nostavia. Tutki ainakin kunnolla että mitä ominaisuuksia jo olemassa ennen kuin sorrut. Syö kuitenkin pari buranaa tai edullisempaa geneeristä valmistetta ja mieti tovi. Sen kun erehdyt ajamaan niin luopua ei voi. Kierrealusta ja pitkä akseliväli tekee siitä mahtavan ajettavan. hc offiin siinä on kokoa hiukan liikaa, niinku monet rälläkkäprojektit palstalla hyvin kuvaavat ainakin omassa peilit särkyy ja pellit/alumiinit saa koko ajan uutta ilmettä.
__________________
1988 RRC 3,5 litre EFI
www.maastoautotarvike.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2009, 22:24
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juu ei ne ainakaan pahalta ne viat kuulosta kun virta on seisotuksen jälkeen hävinnyt joistain sähkölaitteista/moottorista mutta tiedä sit onko ne sen kummenpia korjata rangeista kun muista autoista rangeissahan ei kuulema ole releita eikä sulakkeita. Autohan on tulossa ihan perus kakkos autoksi jolla voi kärryä vetää tarvittaessa jopa metsästä ja joskus käydä ajamassa kevyttä offia jos sattuu pääsemään kylän miesten mukaan joten toimivuus käyttöautona on mulle se tärkeempi kun että miten pitkä tai leveä se on metsään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2009, 01:10
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Yleismittari on sitten ihan pakkohankinta käyntihäiriöpuolella - kun niitä sitten joskus alkaa ilmestyä!

Releitä ja sulakkeita löytyy EFI-malleista aika lailla. Eikä ne johdotukset ihan niitä laadukkaimpia ole. Maadoitusongelmat on yleisiä, johtuen korroosiosta. Toisinaan voivat aiheuttaa vähän harmaita haivenia. Mutta ainahan voi värjätä tukan...

ZF4HP22 vaihdeloota on aika varma laitos. Kannattaa se silti ajaa huolella läpi ja testailla kuinka pehmeästi vaihtaa. 3.5EFI tomaattina on kyllä aaaaaika h....tin laiska... ainakin verrattuna "isolohkoon"
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 04.03.2009 01:14
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2009, 19:15
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juu näin pääs käymään että daihatsu vaihtui rangeen, on muuten autoissa muutakin eroa kun koneen koko ja polttoaine. Nyt pikkuhiljaa alkaa korjailemaan jo olemassa olevia "pikkuvikoja" bensamittaria ja punpun sähköjä ja temppuilevia oven lukkoja. sen jälkeen vois vaikka vähän varustella tätä enemmän oman näköiseksi ja ettiä vaikka pikkusen täytettä tuonne älyttömän kokoisiin pyöränkoteloihin(jos jollain on tietoa minkä kokoiset renkaat saa laittaa niin kiinnostais tietää). Vaihdelootasta kuuluu maantievauhdissa vaimeaa ulinaa myös tämä kiinnostais tietää onko vian alkua vai vaan ominaisuus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2009, 19:20
Discovery Discovery ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 258
Perusasetus

Ei kovin hirveitä renkaita sinne saa laitella, suurin koko 245/75-16. Pitäis mahtua ilamn mitään temppuja, tosin yksilöitä nämä on jotta ei voi tätäkään taata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2009, 20:53
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Juu näin pääs käymään että daihatsu vaihtui rangeen, on muuten autoissa muutakin eroa kun koneen koko ja polttoaine. Nyt pikkuhiljaa alkaa korjailemaan jo olemassa olevia "pikkuvikoja" bensamittaria ja punpun sähköjä ja temppuilevia oven lukkoja. sen jälkeen vois vaikka vähän varustella tätä enemmän oman näköiseksi ja ettiä vaikka pikkusen täytettä tuonne älyttömän kokoisiin pyöränkoteloihin(jos jollain on tietoa minkä kokoiset renkaat saa laittaa niin kiinnostais tietää). Vaihdelootasta kuuluu maantievauhdissa vaimeaa ulinaa myös tämä kiinnostais tietää onko vian alkua vai vaan ominaisuus.
Ulina tulee jakolaatikosta, joka on noin-89 asti hammaspyörävetoinen. Ominaisuus.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taskulamppua hankkimassa... Päksi Chit-Chat 299 18.01.2017 19:51
Painepesuria hankkimassa... Päksi Chit-Chat 10 26.05.2007 22:13
Hankkimassa GC:tä, auttakee! Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 1 23.11.2006 20:00
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).