![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ihan OT:nä alkuperäiseen otsikkoon, mutta ihan pakko kommetoida toisesta näkökulmasta. Eli mietin kisajärjestäjänä tätä asiaa. Jos osallistujamäärää autossa rajoitetaan kuski+appari, montakohan autokuntaa oikeasti viivalla olisi? Järjestävä taho joutuu kuitenkin tekemään ihan yhtä suuren työn, oli autoja 50 tai 100. Ja jos osallistujamäärä putoaa, se näkyy samantien järjestävän tahon budjetissa. Näitä kisoja kun ei valitettavasti pyhällä hengellä saati pelkällä tahdolla tehdä, rahaa vaan tarvitaan erinäisiin maksuihin (mm. kilpailutoimiston vuokra, wc:t, lupamaksuja jnejnejne...). Käsittääkseni suuri osa porukasta on kuitenkin hauskanpito-mentaliteetillä mukana, "isommalla porukalla on hauskempaa"- ajatuksella, kuten allekirjoittanut (omalla nimellä). Se on aika iso lovi järjestäjän budjettiin jos osallistumismaksuista (jotka näissä kinkereissä on kaiketi se päätulo) tuleva raha tippuu puoleen. Onko oikea ratkaisu kaksi eri sarjaa, pipo tiukalla ajavat vs. hauskanpitäjät? Kysymys johon vastaus pitää pohtia toisaalla toisten ihmisten toimesta. Ja mun mielestä on ihan oikeutettua, että kisajärjestäjän taskuun jää jotain jolla se voi palkita talkootyöläisiä, on se sitten saunailta, pikkujoulut tai uudet tiimitakit. Antaa vaan pikkusen potkua porukalle tulla seuraavanakin vuonna auttamaan ja uhraamaan vapaa-aikaa tämän hassun harrastuksen pariin.
Viimeksi muokannut Saija : 17.02.2009 21:41 Perustelu: Lisätty viimeinen kappale |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jos tehääkin vain kolme luokkaa veteraanit eli kuski ja appari molemmat yli 40v, perhe luokka jossa autossa voi olla poppoo niin paljonko mahtuu + lemmikit
, kisa luokassa olis sit vain kuski ja appari alle 40v. Enään ei olisi sit rengas koko ratkaseva missä luokassa ajaa, onhan noilla pikkupyörillä haettu välistä enemmän rasteja kuin isomilla pyörillä
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Onko 40v jo veteraani?
Saijan ajatus on täysin päinvastainen mitä ite olen ajatellu. Tähän asti on aina oltu hauskaa pitämässä kahdestaan ja jos haluaisi tosissaan ajaa cupin voitosta niin sitten pitäisi olla vähintään kolme autossa. Voisihan sitä ajatella hauskemmaksikin koska se olisi helpompaa. Kahdestaan ajamalla on oikeasti altavastaajana 3 ja 4 hengen porukoille. Toki kolmas henkilö olisi vaarallisilla rasteilla myös turvallisuutta parantava asia kun kuskin ei tarvis nousta autosta ollenkaan. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei näytä taas pysyvän jutut otsikon aiheessa.. Niin heitetään lisää vettä kiukaalle eli toistan samat jutut kuin muutamassa muussakin topicissa:
7-hengen hoojiita sun muita linja-autoja saa vapaasti ostaa, ihan turha valittaa ettei autoon mahdu. Me ajellaan silti kahden hengen tiimillä, kun vaan tuli auto tehtyä niin ettei kolmas mahdu. Ainoa valitus ja vaikerrus tulee siitä että joutuu kiipeämään autosta pois kuvaa varten, siinä ihan oikeasti voi sattua jotain.. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tosi asia on että jos säännöt olisi laitettu keralla kuntoon niin näitä keskusteluja ei olisi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosi asia on että rekisteröitymätön olisi suomen paras sääntöjenlaatija...... Ei jaksa enempää tarttua tähän trolliin mutta kannataa todella rekisteröityä niin muutkin tietää että mitä kaikke jaksat kirjoitella. Tähän sääntöhommaan vieläkerran... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=24806 Tänne sääntöehdotukset,jatkossa poistan ne tästä topicista ja jatketaan otsikon mukaisesti veteraaniluokasta.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kyllähän se auttaa älyttömästi kun on useampi appari jos ne vielä osaa hommansa. 24h kisassa jo sillä ettei kuski nouse autosta rastilla säästetään melkoinen aika ja kun se kerrotaan esim. 180 rastilla jotka kisan aikana kerää niin puhutaan helposti tunneista. Siitä päästäänkin sitten siihen ettei tämä ole välttämättä totuus. Apparien määrä ei ratkaise vaan se miten tiimi toimii yhdessä. Sanoisin että kolme autossa on optimi määrä. Silloin kuskille jää pelkkä ajaminen ja jo turvallisuuden kannalta tämä on iso asia. 4 jos on niin silloin yksi appari voi jo vähän välillä huilata. Jos autossa esim. 5 tai enemmän niin aikaa alkaa menemään jo siihen kun koko lössi pakataan autoon siirtymille tai rastien välille. Metsässä tietty pari voi jo juosta seuraavaa rastia etsimässä. Kyllä tässä lajissa pitää se yhdessä tekemisen riemu ja hauskuus säilyttää. Se ainakin itsellä on ollut se juttu tässä lajissa.
Veteraani luokka voi olla ihan hyvä ajatus jos vaan siihen on tarvetta eli tarpeeksi vanhoja kuskeja. Voisin helposti kuvitella että 10 vuoden päästä 24h valvominen voi jo ottaa melko koville. Tämäkin tosin on kovin ihmisen yleiskunnosta ja muista vaikuttavista tekijöistä riippuvainen asia. Eikä sen tarvitse mikään veteraaniluokka olla. Voihan kisa aikaa vaikka lyhentää. Heinolan 8h kisa oli mielestäni tosi hyvä juttu ja mielelläni näkisin tämmösiä enemmänkin. Kisan pystyisi tuolloin ajamaan kokonaan valoisan aikaan. Toisaalta 24h kisat on kestävyyskisoja sekä kaluston että miehistön suhteen ja näin ollen just hyviä nykysillä säännöillä. |