Sama asia itselläkin mielessä. Takarungon voisi vaihtaa siten, että tulisi pääasiassa suorasta palkista. Juuri korjaan etupäätä ensin. Suosiolla leikkasin / leikkaan 20mm rungon alaosasta pois koko matkalta etuakselin taaemmalta jousikorvalta taaksepäin, koska rungon alaosa täynnä ruostevaurioita.
Mitä mieltä olette tuosta rungon suojaamisesta sisältä päin? Toiset laittaa kotelosuojaa, mutta sitten sinne kyllä jää se muta ja hiekka varsin tehokkaasti kiinni. Haitanneeko sitten merkittävästi, sitä en tiedä.
Maalia tai sinkkispraytä ajattelin , mutta milläs sen tuonne runkopalkin sisään tasaisesti saa? Runko on koko ajan kiinni autossa.
Tarkoitatko salmiakeilla ihan vain lattaraudan palasia, jotka hitsataan sauman päälle lisävahvikkeeksi? Koska taka-akselin ylitys jää pois, voisi rungon takaosasta tehdä erilaisen mitoiltaan. Kotona olisi 100x50x7 palkkia 6 metriä ja lisäksi jonkun verran 150x50x5 palkkia. On vaan tuo 7mm palkkia aikas järeätä ja painavaa, mutta siitä jos tekisi takaosan, niin luulisi kestävän. Tuo 150x50x5 palkki taas osuisi mitoiltaan aika lähelle rungon keskivaiheilla olevaa palkkia, joka on n 135x50.
Viimeksi muokannut osilpi : 16.02.2009 14:50
|