![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mulla tollainen "foers Winch" ihan toimiva systeemi, vaikkakin taaksepäin tosiaan aika hidas vinssailla ja käyttää (ainakin jos kisaa meinaa ajella) mut muussa käytössä ihan ok. eteenpäin vinssatessa kelaa vaijeria toiseen laitaan vaikka rullakitaa kavennettu ja toista rullista suurennettu. vaijerin ohjureina on ihan traktorin jääketjujen lyhennyslenkkejä. http://www.youtube.com/watch?v=a98Hph-rNvQ http://www.youtube.com/watch?v=xroFbnwA7VU rojektikuva:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän sitä kisoissakin kiireet lopu siihen ku jumiin jäädään. Paree kai se on vinssata taakkepäin vähän hitaammin ku ei ollenkaan... Tai käytää Hi-liftiä... Toki jos meinaa kisata verenmaku suussa niin varmaan kannattaa laittaa sekä eteen että taakse omat vinssit...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Silloin se kiire vasta alkaakin
![]() Toki toimiva jos autolla vinssataan vähän mutta kuitenkin tarvittaessa eri suuntiin ja haluaa laittaa vain yhden vinssin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tatra sivuilla tuli vastaan tämä kuva. Tuollakin pystyy vinssaamaan eteen ja taakse. Vinssi on rungon ja lavan välissä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse kyselin tämmöistä nimenomaista ratkaisua palstalta noin vuosi sitten jos ei ole jo kaksi.
Miten tuossa estetään vaijerin kelautuminen toiseen reunaan? Sitten noista sisuista, kukaan ei sukella sitä vaijeria sieltä lavan alta jos ollaan lavaa myöten suossa ja se vaijerin päässä oleva koukku on väärässä päässä autoa, kun mihin suuntaan pitäisi minnä. Lähinnä hyvin ennakoimalla tältäkin välttyy. Kuitenkin hyvin epäkäytännöllinen tapa matalaan maastoautoon. Sitten tuohon alkuperäiseen Vihavaisen asiaan. Piirros on ainakin selkeä, vinssiä keskemmälle siirtämällä vaijeri kelautuu sille ihan jees. Käytännössä kuitenkin ongelmaksi tulee sen vaijerin keulalle saaminen, ainakin joissain merkeissä. Tähänkin olis pari hyvää ideaa mutta teksti muodossa niiden selittäminen on aivan mahdoton tehtävä tämmöiselle maalaissanasepolle(anteeksi kaikki Sepot). Mutta yksin kartaisesti perseestä keulalle vaijeri putkessa ja perseeseen erikoisvalmisteinen rullakita johon "kiinnittyy"(eteenpäin vissatessa) taittopyörä ja taaksepäin vinssatessa se taittopyörä lähtee sinne kiinteälle pisteelle, ja ne molemmat vaijerit menee edelleen rullakidan läpi... joo joo tiedän, tiedän, selitäpä paremmin... Ideahan on oikeasti ihan patentin arvoinen mutta aikaa ei ole ollu, sekunttiakaan harrastuksille. Otan sitten kuvan omasta kun se valmistuu... joskus, jos muistan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kuvasta poiketen tuossa on nykyään isompi rulla ja se on keskemmällä (näkyy videolla)
silti se kelaantuu osittain toiseen laitaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Paras olisi tietysti laittaa virveli kumpaankin päähän. Ja kun se etummainen kyrvähtää, niin on kieltämättä luksusta käyttää taka vinssiä etenemiseen.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joku varmaan kysyy seuraavaksi että voiko tuolla vihavaisen konstruktiolla vetää yhtäaikaa molempiin suuntiin? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo, kuulostipa hyvältä toi molempiin suuntiin vinssaaminen, yhtäaikaa
![]() Mulla ois kyllä kaksi vinssiä...12000nen ja 13000nen. Kuulostaisi kyllä hyvältä jos saisi varavinssin myös eteen. Eli asentaisi kuitenkin kaksi vinssi. Mutta takavinssillä pystyisi kelaamaan myös eteen...Ja kun voimaa niin molemmilla eteen? Heräsikin uusi ajatus...etuvinssiltä pylpyrällä taakse ja takavinssiltä pylpyrällä eteen. Ja pääsääntöisesti käyttäs takavinssi kun mennään eteenpäin...olisi molempiin suuntiin kaksi vinssiä ![]() Mitähän tästäkin tulee vielä ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
minulla on patrolissa 24volttinen vinssi edessä ja takana 12 volttinen mistä veto pylpyrällä eteen eli kaksi vinssiä eteenpäin. jos toinen sähköpuoli pettää niin toinen on käytössä. takavinssi on taka-akselin päällä runkoon tehdyssä palkissa eli toiveita on että kelaa jollaiin lailla tasaisesti.ei ole vielä testattu käytössä mut josssain vaiheessa
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
luulis että laittamalla vinssi mahdollisemman eteen mahan alle sais estettyä kelaamisen yhdelle puolelle-
siis jos pylppyrä takapuolella. Tosta vaijerin putkeen laittamisesta en olis niin vakuuttunut, mitäs kun syksyllä/keväällä pakkasten ollessa ilmassa uittaa autonsa. Putki täynnä märkää suohyhmää, sinnehän se jäätyy, ja et paljoa vaijeria käsin vetele... jotkut ohjurit vaan sopivin välein ja tarpeeksi pieni etukita, niin meinäsin omani kokeilla. saas nähä jos jo perjantaina ehtis värkätä niin pääsis lauantaina kokeileen tositoimiin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssaus ankkuri! | Gravedigger | Chit-Chat | 4 | 16.08.2008 19:06 |
Poitsun eka vinssaus | Karhu67 | Chit-Chat | 4 | 06.06.2006 07:57 |
Ajovalo/jarruvalo yhdellä polttimolla? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.06.2006 20:19 |
Kiinalainen vinssaus | JanneBlomgren | Chit-Chat | 17 | 07.11.2005 18:43 |
Viikon listaykkönen - yhdellä napinpainalluksella! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:26 |