![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Muutamia Patrollien konehuoneita ja sähkösysteemeitä pöyhineenä voin kertoa, että ei sieltä akkujen välistä ole mitään johdotuksia vedetty erilliselle sulaketaululle/kojetauluun. Akkujen välisistä navoista ei tehtaan jäljiltä lähde mitään ylimääräisiä johdotuksia. Niissä kytkentäkaavioissa on vaan esitetty 12V/24V järjestelmien erilaisia kytkentävaihtoehtoja ihan sen takia, kun noissa lämpimissä maissa pärjätään ihan 12V järjestelmillä. Ne kojetaulun ja radion 12V systeemit on käytännössä otettu kojetaulun alla olevasta 24V/12V jännitteenalentajasta.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
sähkökaavioissahan ei tuota jänniteenalenninta oo merkattu,eli mistä se pitäis löytyä
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mittariston ja polkimien välisestä tilasta sieltä kojetaulun takaa.
Paikka vähän vaihtelee vuosimallista riippuen, mutta suunnilleen siinä rattiakselin kohdalla. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
ok kiitos
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Itse toteutin tällä tavalla. Akku on työtason sisälllä ja 12V laturi tulee jalkoineen 24V laturin yläpuolelle. Se saa voimansa 24V laturin tuplahihnapyörästä.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| näppärä korotus systeemi | 4x4opel | Linkit | 3 | 06.11.2007 10:40 |
| Kahden akun käyttö (12V systeemi) | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 05.02.2007 20:25 |
| Giga Power-systeemi vähentää kulutusta, tosi on | MarPuh | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.12.2005 13:12 |
| omatekonen tankki systeemi | Linkit | 2 | 01.12.2005 23:44 | |