![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jos haluaa siihen koneen perään oikeesti kestävän kirstun niin M400 (Volvo 164) nelivaihteinen, teräskuorinen ja isoilla rataspareilla... M45 perusloota, edullinen ja suht kestävä. M46 sähköisellä ylivaihteella (vitosvaihde kestää vääntöä paremmin), kuin M47. Kyllä luulis kaikkien vaihteistojen kestävän, kolmosvaihteen synkat noissa on heikot... Niihinkin joku tehnyt omia patentteja tekemällä reiän laatikon kylkeen ja kierteyttänyt sen ja laittanut siihen pulttitapin, joka estää sivuakselin pullistumisen kun tulee vääntöä... Kun sivuakseli pullistuu -> hammaskosketus vääristyy... Riippuen tietysti vaihteesta, mutta luulis ton laatikon kestävän offikäytössäkin ja jossei kestä niin ainakin laatikoita saa halvalla...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Volvon m45:sesta löytyy ainakin 3,71 ja 3,85 ykkösen välitystä. Kun taas sitten m47 käsittääkseni aina tuo 4,03.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei ihan hirveen hyvin tunnu norjalaisten ultrakevyet hi-po volvomoottoriset jaksavan.
Ei sinne mikään muu moottori kelpais? Vaikka joku, mitä vois sitten myöhemmin päivittää vihasempaan suuntaan? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
kylläpä mä luulen et jaksaa ihan hyvin. suomessakin otetaan noista koneista vakio alakerroilla jo 400heppaa ettei mitään niin luulis riittävän.
ittellä ol tarkotus et pikkusen roplaa mitä itte voi ja antaa koneen olla sitte. vakio osilla pitäs saada helposti parisatoo pollee... konetehoja mut enyvei. ja mitä oon seurannu vaikkapa Heinosen Ilkan suorituksia (zeepra uaz, volvon vapari 2.3:llä ja gaz 69, volvon 2,3 turbo mut mekaanisella ruiskulla) niin, aika hyvin ainakin se on pärjännyt suunnistuksessa ja trialissa omilla vehkeillään. ja mie en yksin kertaisesti halua autooni mitään vitun ameriikan alitehoisia ja ylipainoisia moottoreita. miistä ei oo ku verkon painoks jos ei niihin oo rahaa laittaa. muiekun rakennan persauki budjetilla nii enpä viitti noihin malmikasoihin rahojani laittaa. luulen et painonsa puolesta noita volvon koneita saa laittaa vaa´alle kaks et mittari nousee samalle tasolle kuin millä tahansa pikkulohkolla. joo ja VEEEE kuuutoset ei oo moottoreita ja suorat kuutoset on liian pitkiä mun rojektiin. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
On siellä suunnistuksessa ja trialissa VEEEE-kutosillakin pärjänny
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuo perusresepti niin johan liikahtaa: -Lastu -Kunnon bensapaineen ja ahtopaineensäädin -Kunnolline cooleri ja putkisto -Ahtoja 0,8-1.0 kilo -A-nokka
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
By the way....osaaks joku sanoa ihan oikeata painoa tuollaiselle Vollen moottorille, niin että siinä on ahdin kiinni ja ruuttalaitteet paikoillaan?????? Onks se niinku 100kg vai 150kg vai 200kg vai häh??
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
No itellä tommonen pyörii tallissa ja ilman kantta pelkkää alakertaa siirteli kivasti, mutta koko konetta ei enää yksinään.
Eli arvioisin 150kg luokkaa.... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Project: SuoJumi | Caddy | Maasturiprojektit | 125 | 22.05.2010 14:15 |
| Project Loordi II | Frohike | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 07.08.2007 07:59 |
| Project: Bajeero | cruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 16.04.2006 13:09 |
| patrol project | O/M/V Muut | 1 | 18.10.2004 09:59 | |
| Project Entropia | Lars | Computer Games | 4 | 06.10.2004 01:25 |