![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kuten menin jo eilen lupailemaan että tännän varmaan sitten kasataan. Serkku hioi loppuun nuo osat ja pisti mustaa maalia pintaan. Siitä oli sitten helppo kasata. Syyläri olikin jo valmiksi tullut laitettua vaikka toista muistelin. Hyvin saatiin vinssi pyörimään mutta Patroolin voima ulos oton vaijeri yllättäen oli liian lyhvi tai pitkä ja se antoi pyörittää toiseen suuntaan vain. Koe ponnistaminen jää siis myöhemmäksi ![]() ![]() ![]() Tuo osa ois sitten valmis, enää tarvisi kuin vähän puskuria lisätä että valot sais ripusteltua ja vähän suojaa pelleille etteivät ihan heti ensi mäntyyn jää ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Viimein koeponnistukseen
Iltapäivällä viimein kun oli saatu purettua oma LJ päästiin testaamaan tuota projekti vinssiä. Serkku ruotasi siihen sen 30 metriä sinkkiä mitä sattui olemaan. Sitten ankkuria etsimään ja sitä ei kaukaa tarvinnut hakea
![]() ![]() Hyvin kesti tuo härdelli ja nopeus oli todellakin jotain mitä sähö vinssistä ei löydy. Sähkövinssissä on se 5 HP moottorissa mutta tuossa 33SD:ssä on sitten se 100 ![]() ![]() ![]() Ankkurista vielä kuva ![]() Nyt ois tuolta erää valmis, enään pitäis suunitella parempi keppi tuolle ulos otolle. Ei oikein ergonoomista ole lähteä auton alle laittaa vaihdetta silmään kun se rypee ikkunan karmeja myöten suossa ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eikös tossa toyon mek. vinssis käy silleen kun turva sokka/pultti poikkee niin se on menoo sit...!?(vapuattaa rummun...?) en tiedä tarkkaan muistelin vain tossa joskus oli puhetta trial kuskien kanssa ketä ajoi silloin 91-94 tai jotain vähän haukku tota vinssiä kun heittää vapaalle kun TURVA sokka/pultti katkee... toisinaan ei ittellä ole kokemusta muista kuin mek. vinsseistä land roverin omasta se ei laske vapaalle ainakaan (räikkä) mut sit se kans on kiinni... vapautin vipu antautuu ennen kun saa vapaalle... korjatkaa jos olen väärässä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
niin siis äskeisestä unohtui se et jos sen sokan/pultin läpi vetää liikaa tehoa niin... jopa!!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinssipeti on kyllä sen näköinen, että puolella rautamäärälläkin olis pärjänny? Saako myös hitaasti ja hallitusti vinssattua? Täydellä teholla kun vinssais, vaikka 50% hyötysuhteella niin vois suota kuivattaa 30kw teholla ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
joo vissiin sit paskaa ovat puhuneet kun sanoivat minulle et heillä oli toyo mek vinssit ees taas ja ja aina kun sokka petti niin auto rumpu vapaaks... no mut en tiedä mut jos vetää kumpaankin suuntaan niin haluaisin kyl nähdä toteuksen siitä lukitus mekanista jos virittelis tohon land roverin vinssin jotain samallaista niin sais vapautettua senkin ilman et vaijeri löysällä... jos jollain räjäytys kuvia toyon vinssistä... kuvia kiitos
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko sulla land roverissa kampiakselivetoinen vinssi, kun ei saa vaijeria löysälle? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
tarkoitan vaan jos räikkä toteutus niin elikikkä sama kun warnin räikkä vinssii kattoo niin sillä ei pyty vetää väärin päin kun siellä on se kieli mikä tipahtaa aina pyörälle missä on ne pysty suorat hampaat vastassa... eli siiss siihen suuntaan mihin pyöritään nii loiva nousu ja ops keikkaa tippu alas taas joutuis lukkoo taas yli pysty suoraa seinää ylös... eli räikkä räikkä ei pysty antaa toiseen suuntaan vapaita... jos toyn vinsissä on joku kehittyneempi versio kiinnostais kyl kui ja hyvin... jos pelkkä välitys vinssissä niin siellä ei pysäytä mikään muukun ulos otto ja sokka ellei siellä ole joku vapautin jossa kaksi toiminen vapautus mutta se pitäisi manuaalisesti käydä kytkemässä tähän lopputulokseen olen tullut... mutta viisaammat kertokoon jotain... en halua muuta kun toyon väsähtäneen räjäytys kuvan kiitos... en rupee ees väittelemään tästä...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niih kaasullahan voi säädellä sen minkä pystyy nopeutta, ja tietysti kytkimellä. Hitaasti ja varovasti ei oikein onnistu ihan heti mutta pienen kytkin jumpan jäkeen kyllä ![]() Ainoa negatiivinen puoli on se että joissain tilanteissa tuo on hitaampi kun sähövinssi eli kun pitäis samaan aikaan olla vaihde päällä ja kiristää tiukassa pinteessä sinkkiä. Tai sitten pitää rällätä vaihdelaatikkoa Oli tarkoitus punnita tuo vinssi härdelli niin sais mustaa valkoiselle sen painon suhteen ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
melko hentosen näkönen tuo vinssi peti on tähän omaan viritykseen...
![]() Tosin siinä on kanssa puskuri samassa, arvio ~60kg rautaa +vinssi päälle... 120x60x5 palkkia sekä 10mm ja 8mm lootua |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
109 kg! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Suotta sitä tuommosta noppaa kyhäämään, pätkä"saumoja" vielä.
Ennemmin rautaa oikeaan paikkaan ja kunnolla kiinni. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyotan mekaaninen vinssi | Kimpsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.10.2008 08:49 |
m:toyotan mekaaninen vinssi | ylli84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.04.2008 19:41 |
m:toyotan mekaaninen vinssi | ylli84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.02.2008 17:46 |
M: Toyotan mekaaninen vinssi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.09.2007 19:14 | |
M: Toyotan mekaaninen vinssi | TML | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.05.2006 18:02 |