Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 31.01.2009, 12:29
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Kuvaa ei oo mutta koitetaan.

Vinssin moottori on sarjamoottori. Eli magnetointi- ja roottorikäämit on kytketty sarjaan. Pyörimissuunta vaihtuu kun toisen käämin napaisuus vaihdetaan. Vinsseissä käännellään magnetointivirtaa eli liittimien F1 ja F2 kytkentää. Toiseen suuntaan mentäessä F1:ssä on + ja F2 liittyy roottorikäämitykseen A jonka toinen pää on maassa. Kun suuntaa vaihdetaan niin F1 ja F2 eli magnetointikäämin päät vaihtaa paikkojaan.

Suunnanvaihdon mekaniikkaa on kahta yleistä tyyppiä. Ehkä yleisempi on käyttää kahta vaihtokoskettimilla varustettua solenoidia. Ja toinen tapa jota ainakin Warn käyttää on pistää 4 on/off tyyppistä solenoidia.

Jossain warnin manuaalissa oon nähnyt oikein kytkentäkuvankin, kai se jostain löytyy interwebistäkin.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj:n sähköistä hj Tekniikka & Jutustelu 4 04.12.2007 22:35
Kellään kokemuksia -98 avensiksen sähköistä? hamaBJ40 Chit-Chat 3 13.03.2007 23:06
Onko kellään tietoa Calminin shacle reversestä? Markol Tekniikka & Jutustelu 0 10.10.2006 09:19
HJ-60 -83 sähköistä Tekniikka & Jutustelu 0 19.03.2006 17:52
hiacen riiselipumpun tietoa kellään?? suikkeli Tekniikka & Jutustelu 6 18.03.2006 07:34


Sivu luotu: 19:55 (GMT +2).