Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2009, 22:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eli jos tuo esim.1998vm Landcruiserin rek. pakettiautoksi maksaa 25% veroa,
sen sijaan että maksais about 30% henkilöautona.
Saako sen muuttaa myöhemmin henkilöautoksi ILMAN VEROSEURAAMUKSIA??
No tuota niin onko huoltoauto sitten tuo 16% ja tuo 2-paikkainen paku 25%, vai ...?

Ja jos tuo 2-paikkaisena pakuna suomeen niin siinä on se pakun kv-vero ja tulli perii joko sen 16% tai 25% autoveria (+alv)

Eli maksut pysyy samana toi huoltona tai pakuna, mutta pakun voi muuttaa takaisin ilman vero seuraamusta.

Ymmärsinkö tämän ny oikein?

Ei niinkään muuten, mutta olisi tarkoitus huomenna lähteä hakemaan ja mahdollisesti samalla reissulla käydä tullissa, niin tietäisi kannattaako se nyt kummaksi laittaa....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2009, 23:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
No tuota niin onko huoltoauto sitten tuo 16% ja tuo 2-paikkainen paku 25%, vai ...?

Ja jos tuo 2-paikkaisena pakuna suomeen niin siinä on se pakun kv-vero ja tulli perii joko sen 16% tai 25% autoveria (+alv)

Eli maksut pysyy samana toi huoltona tai pakuna, mutta pakun voi muuttaa takaisin ilman vero seuraamusta.

Ymmärsinkö tämän ny oikein?

Ei niinkään muuten, mutta olisi tarkoitus huomenna lähteä hakemaan ja mahdollisesti samalla reissulla käydä tullissa, niin tietäisi kannattaako se nyt kummaksi laittaa....

Aivan näin.

Ja huoltoauton jos muuttaa normipakuksi tai henkilöautoksi niin autoveron erotus menee maksuun sen päivän taksojen mukaan kun auto on verotettu Suomessa.

Onnea reissuun. Ja onnittelut autovalinnasta jo etukäteen.

Edittiä vielä sen verran että tosiaan se veron määrä mikä tulisi maksuun esim. muutettaessa huoltoauto kaksikäyttöpakettiautoksi (josta voi muuttaa sitten vaikka henkilöautoksi), on tuollaisessa 90-luvun lopun 90-sarjan Cruiserissa alle pari tonnia.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.01.2009 23:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2009, 00:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan näin.

Ja huoltoauton jos muuttaa normipakuksi tai henkilöautoksi niin autoveron erotus menee maksuun sen päivän taksojen mukaan kun auto on verotettu Suomessa.

Onnea reissuun. Ja onnittelut autovalinnasta jo etukäteen.

Edittiä vielä sen verran että tosiaan se veron määrä mikä tulisi maksuun esim. muutettaessa huoltoauto kaksikäyttöpakettiautoksi (josta voi muuttaa sitten vaikka henkilöautoksi), on tuollaisessa 90-luvun lopun 90-sarjan Cruiserissa alle pari tonnia.
Eikös tuo vero ole tyyliin "aivan älytön" jos muutetaan huoltoauto takaisin henkilöautoksi? Ainakin näin olen kuullut.

Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen???

Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero?

Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen?

Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2009, 21:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eikös tuo vero ole tyyliin "aivan älytön" jos muutetaan huoltoauto takaisin henkilöautoksi? Ainakin näin olen kuullut.

Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen???

Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero?

Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen?

Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ???
"Aivan älytön" se on vanhoissa suomi-maastureissa, joidenka tapauksessa palataan 80-luvulle ja katsotaan hinta sieltä ilman mitään vähennyksiä.

Siksi huoltoauto, koska sen tuontivero on pienempi. Ja vanhoissa siksi ettei niistä voi muuta tehdä ilman veroseuraamusta, koska täyttä autoveroa ei ole maksettu ennen 3.5.1993. Täysi autoverohan tarkoittaa täyttä verotusarvoa, mikä on tällä hetkellä tuon 25 % pakettiautona.

Käytännön vuosittaiset maksut ovat samat alennetun veron huoltoautolla ja täyden veron pakettiautolla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2009, 21:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

huoltoauto vai pakettiauto


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan näin.

Ja huoltoauton jos muuttaa normipakuksi tai henkilöautoksi niin autoveron erotus menee maksuun sen päivän taksojen mukaan kun auto on verotettu Suomessa.

Onnea reissuun. Ja onnittelut autovalinnasta jo etukäteen.

Edittiä vielä sen verran että tosiaan se veron määrä mikä tulisi maksuun esim. muutettaessa huoltoauto kaksikäyttöpakettiautoksi (josta voi muuttaa sitten vaikka henkilöautoksi), on tuollaisessa 90-luvun lopun 90-sarjan Cruiserissa alle pari tonnia.
Huoltoautossa pitää olla nää työkalut ja turvavyöt pois ja penkinkiinnitykset pois???
Entä pakettiautossa,jossain puhutaan että esim. penkinkiinnityset pitäis hitsata kiinni?
Tässä nyt Cruiseria haikaillaan ja mietin kumpi vaihtoehto olis parempi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2009, 22:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Huoltoautossa pitää olla nää työkalut ja turvavyöt pois ja penkinkiinnitykset pois???
Entä pakettiautossa,jossain puhutaan että esim. penkinkiinnityset pitäis hitsata kiinni?
Tässä nyt Cruiseria haikaillaan ja mietin kumpi vaihtoehto olis parempi?
Istuinten kiinnityspisteet pitää olla "poistettu käytöstä". Eli ei tartte hitsata, riittää esmes katkopultti tai joku lätkä niitillä päälle. Turvavöitä ei tartte poistaa huoltoautostakaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2010, 10:08
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Kun maastoautoista on peritty autoveroa 0% 31.10.1983 saakka ja sellaista 0-verotettua toisi nyt Suomeen, onko vero tänä päivänä 0% vai vaikuttaako tuo päästöpohjainen verotushässäkkä tähän jotenkin? Toki 1.11.1983 ja jälkeen rekatuista menee tietenkin päästöjen mukaan veroa, josta aluksi 30%, sitten 50% ja 3.5. 1993 uudemmista 100%, täyteen veroon johtavasta päästöstä laskettuna.

Vähän vastaan itse itselleni, mutta haluan varmistaa tuon 0% jutun.
TT
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaiden tilaus ulkomailta? Arlanda Top jiggi Tekniikka & Jutustelu 1 24.09.2007 17:45
Varaosia ulkomailta Tekniikka & Jutustelu 0 26.05.2006 07:41
Oletteko tilanneet ulkomailta vanteita/renkaitaYMS VonLeka Chit-Chat 2 30.03.2006 20:26
Pick-Up ulkomailta, missä riittää lavankoko? jpisteh Tekniikka & Jutustelu 5 08.01.2006 19:56
-92 corveten tuonti USA:sta Vuosimallit 1984-1996 3 28.07.2003 20:54


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).