![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja jos tuo 2-paikkaisena pakuna suomeen niin siinä on se pakun kv-vero ja tulli perii joko sen 16% tai 25% autoveria (+alv) Eli maksut pysyy samana toi huoltona tai pakuna, mutta pakun voi muuttaa takaisin ilman vero seuraamusta. Ymmärsinkö tämän ny oikein? Ei niinkään muuten, mutta olisi tarkoitus huomenna lähteä hakemaan ja mahdollisesti samalla reissulla käydä tullissa, niin tietäisi kannattaako se nyt kummaksi laittaa....
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aivan näin. Ja huoltoauton jos muuttaa normipakuksi tai henkilöautoksi niin autoveron erotus menee maksuun sen päivän taksojen mukaan kun auto on verotettu Suomessa. Onnea reissuun. Ja onnittelut autovalinnasta jo etukäteen. ![]() Edittiä vielä sen verran että tosiaan se veron määrä mikä tulisi maksuun esim. muutettaessa huoltoauto kaksikäyttöpakettiautoksi (josta voi muuttaa sitten vaikka henkilöautoksi), on tuollaisessa 90-luvun lopun 90-sarjan Cruiserissa alle pari tonnia. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.01.2009 23:20 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos tuo 2-paikkainen pakettiauto on samoin verotettu kuin huoltoauto, niin miksi yleensä tehtäisiin koko huoltoautoja? Eli mikä tässä on niinkuin jujuna, että se kannattaa? Kun pakuun ei tarvi niitä työkaulja olla ja muutos takaisin hlöautoksi on mahdollinen??? Nyt ei mene tuo oikein jakeluun. Mikä niillä on käytännön ero? Ja miten se vaikuttaa siihen olennaiseen, eli rahan kulumiseen? Ensin hankittaessa tuontiautoverona tullille ja sitten käyttövoimaverona vuosittain ??? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siksi huoltoauto, koska sen tuontivero on pienempi. Ja vanhoissa siksi ettei niistä voi muuta tehdä ilman veroseuraamusta, koska täyttä autoveroa ei ole maksettu ennen 3.5.1993. Täysi autoverohan tarkoittaa täyttä verotusarvoa, mikä on tällä hetkellä tuon 25 % pakettiautona. Käytännön vuosittaiset maksut ovat samat alennetun veron huoltoautolla ja täyden veron pakettiautolla. |
#5
|
|||
|
|||
![]() huoltoauto vai pakettiautoLainaus:
Entä pakettiautossa,jossain puhutaan että esim. penkinkiinnityset pitäis hitsata kiinni? Tässä nyt Cruiseria haikaillaan ja mietin kumpi vaihtoehto olis parempi? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Istuinten kiinnityspisteet pitää olla "poistettu käytöstä". Eli ei tartte hitsata, riittää esmes katkopultti tai joku lätkä niitillä päälle. Turvavöitä ei tartte poistaa huoltoautostakaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Kun maastoautoista on peritty autoveroa 0% 31.10.1983 saakka ja sellaista 0-verotettua toisi nyt Suomeen, onko vero tänä päivänä 0% vai vaikuttaako tuo päästöpohjainen verotushässäkkä tähän jotenkin? Toki 1.11.1983 ja jälkeen rekatuista menee tietenkin päästöjen mukaan veroa, josta aluksi 30%, sitten 50% ja 3.5. 1993 uudemmista 100%, täyteen veroon johtavasta päästöstä laskettuna. Vähän vastaan itse itselleni, mutta haluan varmistaa tuon 0% jutun. TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaiden tilaus ulkomailta? Arlanda Top | jiggi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.09.2007 17:45 |
Varaosia ulkomailta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.05.2006 07:41 | |
Oletteko tilanneet ulkomailta vanteita/renkaitaYMS | VonLeka | Chit-Chat | 2 | 30.03.2006 20:26 |
Pick-Up ulkomailta, missä riittää lavankoko? | jpisteh | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.01.2006 19:56 |
-92 corveten tuonti USA:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 28.07.2003 20:54 |