Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2009, 09:52
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Itse sain kertaalleen escorttiin hylyn ruosteisen kuskinoven takia. Mutta siitä kyllä näkyikin läpi! Ei kyllä pitäisi niin suurta merkitystä rungollisessa laitteessa olla oven happamuudella, tosin riippuu mikä on tämä ruosteen määrä. Silloin tein pelimies ratkasun ja liimasin sikakitillä pokkauksesta alaspäin pellin palan, vähän maalia niskaan ja leimalle. Tämä kelpasi, eikä taatusti kolariturvallisuus noussut

__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2009, 10:13
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Ihan ok korjaustoimenpiteet, ovet pitää olla kunnossa, etulampun saa säätää konttorilla, jos muistat kysyä, eihän kaikilla ole valon säätölaitteita, hylky tulee yleensä sen vuoksi että kyseinen säätöruuvi on ruostunut jumiin, katsuri ei itse korjaa mitään. Takariipukkeen puslajuttu ok.
Minä en itse noita ns. vikoja pidä minään, ihan normaali käytäntö.
Nyt tietysti joku alkaa väittämään jotain muuta, että jossain menee läpi, ruostuneet ovetkin, mutta se on taas toinen juttu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2009, 11:30
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
katsuri ei itse korjaa mitään.
Kylla katsuritkin korjaa. Monesti on nimenomaan ajovalojen suuntaukset saadetty kysymattakin ja tietysti veloituksetta Jos oven alareunat on lapimadat niin ne sietaakin korjata, mutta taytyy myontaa etta kylla itsellekkin ammattikouluaikoina sattui Hakuninmaalla inssi mika loi juurihitsatusta paikasta piikin lapi ja puollusteli tekoaan etta viimekerralla oli loytanyt lasikuitupaikan samasta autosta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2009, 11:35
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Aku: ruostetta vai ruostereikiä?
Petebj75: oliko kaljatölkillä korjattu, ku uudesta pellistä meni piikki läpi?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2009, 11:56
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Meitin yhteishyvä Canterista leimaministeri oli yleensäkin kovin ihmeissään, mutta ovien alareunat olivat kans hylkylistalla. Tosin ne olivatkin niin rapeat että johan niissä ohikulkijakin itsensä repii...
Hyvähän noi jossain vaiheessa on korjata.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2009, 15:40
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf

Kohta 4 sivulla 2 taitaa oikeuttaa ko. päätöksen ovien osalta. Edellyttäen tietysti että inssi haluaa olla "hankala", kuten kuulostaa.

Mielestäni muuten hyvä dokumentti, kannattaa tutustua ja pitää mukana katsastuksessa jos epäilee että joutuu vääntämään haperon takia.

Hauska yksityiskohta, dokumentin kohta 7.3 "Ammattitaito":
"Hyvä ammattitaito ja motivoitunut mieli ovat välttämättömiä työvalineitä ruostevaurioiden toteamisessa arvioinnissa"

Viimeksi muokannut riude : 07.01.2009 15:47
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2009, 16:35
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Wink

Kävin ennen joulua katsastamassa laina-auton. Auto oli seissyt puoli vuotta tallin takana eikä sillä muutenkaan moneen vuoteen ole pahemmin ajeltu. Toiminut pääasiassa vara-autona. Tuumailin että tuskin menee läpi. Kyseessä oli -86 kadetti tiukalla 1.2 tappikoneella. Pakko silti oli yrittää koska oma kulkine meni lunastukseen eikä sitten viitsinyt mitään vuokra-autoa ottaa vaivoiksi.

Konttorilla katsuri tutki autoa. Kehui jarruja ja iskareita. Päästötki olivat hyvät. Joku ihme kilkattaa edessä. Kilinä kuului vain auton liikkuessa joten se ei ole moottori. Katsuri tutki ja tunnusteli niveliä. Lopuksi huomasi että kumpikin etujousi oli poikki. Ukko repi katkenneet palat pois ja jatkoi auton tutkintaa. Takaa oli lokasuojan kaaret märäntyneet jäljettömiin. Etuvalot osoitti liian alas. No auto otettiin nosturilta ja inssi tuumaili että jos vähän säädät valoja niin hyvä tulee. Lappoihin ukko ei kirjoitellut mitään muuta kuin tuon valojen säädön. Siitäkin tuli vain korjauskehotus. Heitin uuden rekisteriotteen nopeasti hanskalokeroon ja painuin helvettiin ennen kun äijä tulee järkiinsä. Taisi olla joulumieltä tai jotain.

Joskus käy näin mutta toista se oli kun yritin katsastaa -99 td mondeota. Vasta kolmannella kertaa läpi. Piti hermostua kun jälkitarkastuksessakin etsitään uusia vikoja. Perkele.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2009, 21:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf

Kohta 4 sivulla 2 taitaa oikeuttaa ko. päätöksen ovien osalta. Edellyttäen tietysti että inssi haluaa olla "hankala", kuten kuulostaa.

Mielestäni muuten hyvä dokumentti, kannattaa tutustua ja pitää mukana katsastuksessa jos epäilee että joutuu vääntämään haperon takia.

Hauska yksityiskohta, dokumentin kohta 7.3 "Ammattitaito":
"Hyvä ammattitaito ja motivoitunut mieli ovat välttämättömiä työvalineitä ruostevaurioiden toteamisessa arvioinnissa"
Täältä sivu 34 alalaidassa käsitellään oven ruostevaurioista jaettavia tuomioita: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf

Eli "vähäisiä ruostevaurioita" = korjauskehotus, "laaja-alaisia ruostevaurioita" = hylätty.

Eli oven alareunat pitäisi minimissään hepata toisiinsa kiinni, jos ei jaksa kunnolla tehdä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2009, 16:26
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

[QUOTEbaxxter ruostetta vai ruostereikiä?
Ruostetta. Oven sisäpelti ja ulkopelti on kuitenkin oisissaan vielä kiinni. Oven alareunassahan on muutenkin tuuletusreikiä.

Joo, tossa puhutaan just tosta sivutörmäyshommelista. Mielestäni aika kaukaa haettu homma vanhassa autossa, jossa ei tehtaan puolesta sivutörmäyspalkkeja tms. ole. Omalla kohdallani vielä siinä 20mm:n päässä tuosta ruostuneesta ovesta kulkee mainitsemani 50x100x6 teräspalkki, jonka kuvittelis jotenkin kompensoivan asiaa ja pysäyttävän ainakin osan sisäänpyrkijoistä. Tuo palkki kulkee suunnilleen tavan henkilöauton sivuikkunan alareunan korkeudella. Noi palkit hitsasin siihen kun katsuri muutama vuosi sitten valitti ruosteisista helmoista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:22 (GMT +2).