![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itse sain kertaalleen escorttiin hylyn ruosteisen kuskinoven takia. Mutta siitä kyllä näkyikin läpi! Ei kyllä pitäisi niin suurta merkitystä rungollisessa laitteessa olla oven happamuudella, tosin riippuu mikä on tämä ruosteen määrä. Silloin tein pelimies ratkasun ja liimasin sikakitillä pokkauksesta alaspäin pellin palan, vähän maalia niskaan ja leimalle. Tämä kelpasi, eikä taatusti kolariturvallisuus noussut ![]()
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ihan ok korjaustoimenpiteet, ovet pitää olla kunnossa, etulampun saa säätää konttorilla, jos muistat kysyä, eihän kaikilla ole valon säätölaitteita, hylky tulee yleensä sen vuoksi että kyseinen säätöruuvi on ruostunut jumiin, katsuri ei itse korjaa mitään. Takariipukkeen puslajuttu ok.
Minä en itse noita ns. vikoja pidä minään, ihan normaali käytäntö. Nyt tietysti joku alkaa väittämään jotain muuta, että jossain menee läpi, ruostuneet ovetkin, mutta se on taas toinen juttu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kylla katsuritkin korjaa. Monesti on nimenomaan ajovalojen suuntaukset saadetty kysymattakin ja tietysti veloituksetta
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aku: ruostetta vai ruostereikiä?
Petebj75: oliko kaljatölkillä korjattu, ku uudesta pellistä meni piikki läpi? ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meitin yhteishyvä Canterista leimaministeri oli yleensäkin kovin ihmeissään, mutta ovien alareunat olivat kans hylkylistalla. Tosin ne olivatkin niin rapeat että johan niissä ohikulkijakin itsensä repii...
Hyvähän noi jossain vaiheessa on korjata. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf
Kohta 4 sivulla 2 taitaa oikeuttaa ko. päätöksen ovien osalta. Edellyttäen tietysti että inssi haluaa olla "hankala", kuten kuulostaa. Mielestäni muuten hyvä dokumentti, kannattaa tutustua ja pitää mukana katsastuksessa jos epäilee että joutuu vääntämään haperon takia. Hauska yksityiskohta, dokumentin kohta 7.3 "Ammattitaito": "Hyvä ammattitaito ja motivoitunut mieli ovat välttämättömiä työvalineitä ruostevaurioiden toteamisessa arvioinnissa" Viimeksi muokannut riude : 07.01.2009 15:47 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kävin ennen joulua katsastamassa laina-auton. Auto oli seissyt puoli vuotta tallin takana eikä sillä muutenkaan moneen vuoteen ole pahemmin ajeltu. Toiminut pääasiassa vara-autona. Tuumailin että tuskin menee läpi. Kyseessä oli -86 kadetti tiukalla 1.2 tappikoneella. Pakko silti oli yrittää koska oma kulkine meni lunastukseen eikä sitten viitsinyt mitään vuokra-autoa ottaa vaivoiksi.
Konttorilla katsuri tutki autoa. Kehui jarruja ja iskareita. Päästötki olivat hyvät. Joku ihme kilkattaa edessä. Kilinä kuului vain auton liikkuessa joten se ei ole moottori. Katsuri tutki ja tunnusteli niveliä. Lopuksi huomasi että kumpikin etujousi oli poikki. Ukko repi katkenneet palat pois ja jatkoi auton tutkintaa. Takaa oli lokasuojan kaaret märäntyneet jäljettömiin. Etuvalot osoitti liian alas. No auto otettiin nosturilta ja inssi tuumaili että jos vähän säädät valoja niin hyvä tulee. Lappoihin ukko ei kirjoitellut mitään muuta kuin tuon valojen säädön. Siitäkin tuli vain korjauskehotus. Heitin uuden rekisteriotteen nopeasti hanskalokeroon ja painuin helvettiin ennen kun äijä tulee järkiinsä. Taisi olla joulumieltä tai jotain. Joskus käy näin mutta toista se oli kun yritin katsastaa -99 td mondeota. Vasta kolmannella kertaa läpi. Piti hermostua kun jälkitarkastuksessakin etsitään uusia vikoja. Perkele.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli "vähäisiä ruostevaurioita" = korjauskehotus, "laaja-alaisia ruostevaurioita" = hylätty. Eli oven alareunat pitäisi minimissään hepata toisiinsa kiinni, jos ei jaksa kunnolla tehdä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTEbaxxter ruostetta vai ruostereikiä?
Ruostetta. Oven sisäpelti ja ulkopelti on kuitenkin oisissaan vielä kiinni. Oven alareunassahan on muutenkin tuuletusreikiä. Joo, tossa puhutaan just tosta sivutörmäyshommelista. Mielestäni aika kaukaa haettu homma vanhassa autossa, jossa ei tehtaan puolesta sivutörmäyspalkkeja tms. ole. Omalla kohdallani vielä siinä 20mm:n päässä tuosta ruostuneesta ovesta kulkee mainitsemani 50x100x6 teräspalkki, jonka kuvittelis jotenkin kompensoivan asiaa ja pysäyttävän ainakin osan sisäänpyrkijoistä. Tuo palkki kulkee suunnilleen tavan henkilöauton sivuikkunan alareunan korkeudella. Noi palkit hitsasin siihen kun katsuri muutama vuosi sitten valitti ruosteisista helmoista. |