![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo-o, olis pitäny peruu puheet jo ajat sitte. Ei se mitään vaikuta tuo tangon muoto, Hämää vaan silmää... Edessä onkin toi panhardi hyvin, nivelpisteiden kork. ero on vajaa 100mm. Takana vähän enemmän, mutta ei suurempaa haittavaikutusta. Kaaret on maalattu ja laitettu paikoilleen, jarrutkin jekkasee. Nyt ois taas käytävä koettaan. Kaaret pitäs testata ja kaataa parit kerrat selälleen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaaria ei saanu vielä testattua kun jäi niin lyhyeks koeajo. Ensimmäinen pikku oja ja jakolaatikon puolelta irtos tumppi. Oli jääny "kokeiluheppiin" tumpin soviteholkki. No takavedolla ja vinssillä pois metästä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
komee pikku monsteri ja vissiin meneekin aika hyvin noil tsl renkail?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavana pitäskin ruveta tekemään beadlockeja, jotta saisi paineet laskettua minimiin.Meinasin teetättää ammattikoululla oppilastyönä plasma leikkurilla ihan perusmalliset, eli ei tulisi mitään kuviota reunaan.
Mutta nuo halkasijat(ulko ja sisä) ei ole vielä tiedossa, minkä kokosia beadlockeja palstalaiset on tehny 15 tuumaselle vanteelle.Ja aine vahvuus tietysti kiinnostaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jos teetätät niin onnistuisko mulle kans, jos ei hirveen kalliiks tuu
![]()
__________________
Autokorjaamo palvelut, hyötyajoneuvojen varustelu. Auto-Haukka Ky. 0400 898 987 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitää kattoo, en oo viela itekkään kysyny hintaa.Olikos sulla 15 tuuman vanteet.
Ilmottelen hintaa kuhan tiijän. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ne kehien mitat on melko helppo mitata ihan niistä vanteista, mitkä sulla on. Eli sisäkehä, joka hitsataan vanteeseen pitää olla sen kokoinen, että mahtuu vanteen reunan sisäpuolelle. Sit ulompi kehä on tietty hieman isompi ja senkin mitan saa mitattua siitä vanteen ulkoreunasta ulkoreunaan. Sit pulttikehän halkaisija suunnilleen niin, että mahtuu pultit kiertään, ilman, että joutuu kumia leikkaamaan. On kai tuohon jollain jonkinlainen mittakin olemassa, mutta ei nyt just pysty ees mittaan, ku en ole tallille menossa pariin päivään. Mut jokuhan voi mittaa omista 15" kehistä. Matsku paksuudet taitaa monesti olla siinä 5 tai 6mm. Jollain norskeilla oli joskus ulkokehät muistaakseni 3 vai 4 millistä, mutta ulkoreunaan oli sit mankelilla rullattu pyörötangosta vahvike ja pyöristys. Niin siis siihen ulompaan kehään pitää kumia vasten hioo/sorvaa pyöristys, jottei kalva renkaan reunaa ihan muusiks. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
joo 15 vanteet o, ilmottele ihmeessä ku saat jtn tietoa
__________________
Autokorjaamo palvelut, hyötyajoneuvojen varustelu. Auto-Haukka Ky. 0400 898 987 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei ne mutkat putkessa mitään auta, ajatelkaa vaikka näin että autossa on samaan aikaan sekä suora että mutkilla oleva putki kiinni samassa paikassa.
Eli esimerkiksi panhardputkia on kaksi päällekäin, samat kiinnityskohdat akselissa ja rungossa. Sitten kokeillaan jousituksen liikkeitä ja kas kummaa, putket ovat jatkuvasti sammoissa paikoissa kiinni eikä niiden kulmat eikä pituudet toisiinsa nähden muutu ollenkaan. No onko niistä mutkista mitään hyötyä ![]() Silloin on jos putkissa on uniballit tai vastaavat joissa kulma kasvaa liian suureksi niin mutkilla saa kulmia pienemmiksi, jousituksen liikerata on kuitenkin identtinen ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mistään en mitään tiedä, mutta ikäs tuoss Z-linkki panhardissa oo 5 nivelpistettä toisin kun normi panhardissa jossa on vaan ne 2 ?
Normi panhardi on tehty yhdestä kappaleesta ja Z-linkki kolmesta, jolloin akselin liikkuessa pystysuuntaan, linkin keskimmäinen kappale kääntyy ja antaa panhardille lisää pituutta --> akseli pysyy keskellä koria? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
saa poikki tangon vaakasuoraan, ällän saa varmasti kestämään kun tekee kunnon putkesta ja laittaa kulma vahvikkeet |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä se akselin keskellä pysyminen perustuu siihen että se Zetalle väännetty putki antaa joustoissa periksi sen verran että hyvällä mäihällä akseli pysyy keskellä!!
![]() ![]() Ja semmoinen periksi antava putkihan on tunnetusti pitkäikäinen. ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Liitteenä on Wikipedian kuva panhardista, sekä tyyliikkäästi muokattu kuva kahdella mielikuvitteellisella panhardilla. Sinisellä L-kirjaimen muotoinen ja vihreällä moneen suuntaan taivutettu. Kaikki kolme pitävät akselin liikkeen täsmälleen samanlaisena. Ja tämä ei ole mikään mielipideasia. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Älä jouni ole trollauksen uhri, vaan poista pienimmätkin viittaukset moiseen höpöhöpöön ennenku joku uskoo.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Ei nämä kaikille ole selviä asioita - olen joskus kinannut tästä asiasta kasvokkainkin. Mieluummin pistän vastineen korjauksen kanssa kun poistan sokkona kaikki mikä sisältää virheellistä tietoa.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ohjausta on paranneltu pumpun osalta. Nyt pumppu ottaa voiman kampiakselin päästä ja syyläri piti heittää lavalle. Nissan sunnyn syyläri/sähköflekti-paketti huolehtii jäähtymisestä. Pari akkuu lavalla vinssille ja vinssi (9500lbs) tallin nurkassa. Vinssistä tulee siirrettävä eteen/taakse/sivuille.
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Tämä on oikeasti siisti peli! Kummasti tuo kilvellisyys rajoittaa rakentelua, joten kiva nähdä välillä tällaisiakin projekteja.
Mistä nuo kierrejouset on? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 12" suzuki carry vanne + mönksyn kapeat renkaat | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 13.10.2008 17:59 |
Myydään Suzuki carry,lavamalli | nuppi | O/M/V Ajoneuvot | 28 | 05.10.2008 16:46 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
super carry/sj 410 | vertti | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.12.2006 12:49 |
M: Suzuki "hiukkaskiihdytin" Carry parh.tarj/1€ | KooPee | O/M/V Muut | 20 | 06.08.2004 14:38 |