Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzukin Carry 4x4 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53400)

PatrolGR 27.11.2008 21:03

Suzukin Carry 4x4
 
Lokakuussa 2008 tuli hommattua tuommonen kilvetön lavasuikka, hetken mielijohteesta. Tämähän on takaveto ja varustettu voimallisella 800cc konella ja 4 lovisella lootalla, painoa n. 650kg. Liikkuva peli. No tulipa sitten mieleen tehä siittä jonkunmoinen mehtäauto ja siitä se sitten alko.:eek:


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12699

Ensin alettiin purkamaan taka-akselia ja sitten vasta miettimään mitä sille vois tehä, No kierrejouset, patrollin akselit ja kolmiotukivarret, vai mitkä ne oli.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12687

Akselit on pätkäpatrollin vakiovälityksillä. Palstan kautta Leppävirralta pari taka-akselia ja 1 etunen. Hieman kasausta vaille kokonaiset.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12689

Yhdet välitykset oli hammaspeikko syönyt, joten ehjää tilalle

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12688

Jakolaatikon virkaa hoitamaan löyty paikalliselta trukkipurkaamolta 6-vaihteinen mahottoman vanha jakoloota. Mitään tietoa siitä, mistä on peräisin ei ole. Painaa noin 60 kg ja välitystä on riittävästi :D
Sorvari teki tumpit, kun ei laatikossa mitään laippoja ollu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12695

tdic-89 27.11.2008 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR (Viesti 510560)
Lokakuussa 2008 tuli hommattua tuommonen kilvetön lavasuikka, hetken mielijohteesta. Tämähän on takaveto ja varustettu voimallisella 800cc konella ja 4 lovisella lootalla, painoa n. 650kg. Liikkuva peli. No tulipa sitten mieleen tehä siittä jonkunmoinen mehtäauto ja siitä se sitten alko.:eek:


[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=949&pictureid=12699[/IMG

Ensin alettiin purkamaan taka-akselia ja sitten vasta miettimään mitä sille vois tehä, No kierrejouset, patrollin akselit ja y-linkit, vai mitkä ne oli.

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=948&pictureid=12687[/IMG

Akselit on pätkäpatrollin vakiovälityksillä. Palstan kautta Leppävirralta pari taka-akselia ja 1 etunen. Hieman kasausta vaille kokonaiset.

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=948&pictureid=12689[/IMG

Yhdet välitykset oli hammaspeikko syönyt, joten ehjää tilalle

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=948&pictureid=12688[/IMG


Kuvia ja juttua tulee lisää sitä myöten kun homma etenee, jos etenee...

no nyt kyllä kuvia!!, pitäs tulla joku päivä kahtomaan teille tätä rojektia jos käypi millon?

Suzukisj410K 27.11.2008 21:22

Siistiä Härö vehje tulossa .Mulla ittelläni joskus käyny sama mielessä mutta "orkkis" osia käyttäen eli 410 akseleita ym

PatrolGR 27.11.2008 22:18

Jakolaatikon asemointia ilman sisuskaluja. Y-linkit on jo paikoillaan ja kaikki vasta hepissä ja irtonaisena, että saa kattoa kardaanikulmia, koko korkeutta ja on sitten helppo purkaa kun menee lörinäks.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12690

Jakolaatikon mentyä sorvarille alko sitten etuakselin laittelu. Jousia ei vielä ollut, mutta virkaa hoiti rautaputket. Tallista ulos ja korkeehan se on :o
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12691

Joske 28.11.2008 00:01

Voe mahoton... :D:D:D Pikkusen kähyn näkönen vekotin, ehkä vaan sentin liian korkea?

J0hannes 28.11.2008 20:46

Tää on aika rivon näköinen:D
Meinaatko konepuolelle tehä mitään?

Kimpsu 28.11.2008 23:38

Aika pervo suitsa,...
Tässä laitteessa on asennetta.
Taijanpa tehä samanlaist kolmiotuet omaan suitsaanki.

PatrolGR 29.11.2008 17:12

Kone pysyy ainakin aluksi omanaan, mutta jos sen vaikka turpottas ennen koneen vaihtoa. :D Koppaa laskettiin noin 100mm alemmas, vaikka vielä olis hyvä jos sais vielä alemmas. Takana mahtuu joustamaan, mutta eessä ei pysty leikkaamaan kaaria jalkatilojen takia.

Ohjauksen osia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12700
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12694

Orbitrooli kävi aika hyvin alkuperäseen rattitorniin
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12693

tdic-89 29.11.2008 17:28

äijähä tuusaa oikei urakalla suizaa :D

PatrolGR 29.11.2008 17:58

Kuvat on vähän jalkijätössä, ainakin 2 päivää. Tänään koeajettiin. Orbitroolin pumppu on liian iso ja takapää on aika jäykkä, etupää joustaa senkin edestä.

lisää kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12692

Navat tuli käännettyä, pinioni nous vaan aika jyrkkään kulmaan. Saaneenkohan voitelua...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12696
jortaani kulmat tuli suht loiviksi

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12698
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12697

Kimpsu 30.11.2008 14:55

Mitkä on mitat tuolla kolmiotuella? pituus / leveys ja miten kiinni akselissa?
Omaan sj:hin meinaan toteuttaa samanlaisen mutta pituus hieman mietityttää ja miten kiinnittää tuon akseliin, korvallisilla vai kempillä?

PatrolGR 30.11.2008 17:35

tuosta silmästä akseliin keskelle takana 1200mm, edessä 1100mm. Kolmion leveys akselin puolella 1100mm. Kiinnitystä en vielä itekkään tiiä, nyt kiinni lehtijousten kiinnikkeissä hitsaamalla. En tiiä kumpi lie parempi ???

vesku.r 30.11.2008 22:20

Muistetaas sit pistää iso supported by Vesku tarrat ;) ps luitko jo tuon tekniikka-tarinan et gr sais ne 12,5 leveät leimaan?!!! Niin ja tuli tuossa mieleen,et vieläkö ne on siinä hallissa ne peräkärryn 40+jotain tuumaa kertaa 25 tuumaa renkaat tallessa? sopis tuohon ku rusinat pullaan, ettei kaatuis koko ajan ;) ja kelluishan se jo niillä..

PatrolGR 02.12.2008 21:06

Jep saaphan ne y60 12,5. Näitäkö tarkotat :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13023

Orbitin pumppu vaihtu 80 audin tehostajan pumppuun, vaikkakin kiilasiivoja joutuu mulkkaamaan kun pumppu pyörii suht kovasti ja lämpiää...

Rausku4x4 02.12.2008 21:31

Nuo vaan alle niin pysyypi vielä pystyssä :D

Rompe 02.12.2008 22:51

Mini monsteri:D

vesku.r 03.12.2008 10:53

NUO NE OLI!! Ihan ehottomat ;) ei saa viiä mettään ilman noita ja ehottomasti oon paikalla kun nuilla renkailla ulkoilutetaan se viimeksi ajettu lenkki ;)

Offipiru 03.12.2008 12:13

Ei jumankaut!!! :D Että o rähhäkkäät paarumit tulossa

Maajussi 03.12.2008 12:58

Gummit
 
Eikös nuo rupuli gummit oo lähtösin jostain venäläis valmisteisesta härviläst???

Rekisteröimätön 03.12.2008 16:41

KAI TOHON TULEE TURVAKAARET ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Hauskan näköinen, mutta ei taida kannattaa noita isoja renkaita laittaa, ku taitaa tulla enemmän tekniikka murhetta ja aikaa kuluu tallilla, eikä maastossa.

T: Jarenyymi

Kimpsu 03.12.2008 19:14

Mitkä ovat nuo renkaat?
Ovatko leikatut paskakärryn renkaat?

PatrolGR 03.12.2008 20:45

Nää on jostain venäläisten maastokuorkkien renkaita, sontakärryn varapyörä. Näissä on vielä alkuperäset biitlok vanteet. Huonosti saattas joustaa, kun tyhjää rengasta ei huomaa 20 tonnin kuorman alla.
Kyllä ne kaaret olis tarkotus tehä, pitäs vaan rypytin hommata.
Onkos muuten mahollista, että ohjaustehostimen pumppu käy kuumana sen takia kun ei ole automaatti öljyjä vaan 10w-30. Entinen pumppu oli normaali hydr. pumppu ja epähuomiossa ei tullu vaihettua öljyjä ??

Viipo 04.12.2008 03:00

tartteeko tuon kokosilla renkailla enää maastopaineita miettiä? kyl noi lapioi savea ja kuvio tyhjenee varmasti ihan tarpeeksi ilman alipaineiden imemistä :P ja kyl patrollin akseleiden pitäs kestää tuon painosen vehkeen alla vielä noilla renkaillakin. Ainakin nätissä ajossa.

Rausku4x4 04.12.2008 14:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 512319)
tartteeko tuon kokosilla renkailla enää maastopaineita miettiä? kyl noi lapioi savea ja kuvio tyhjenee varmasti ihan tarpeeksi ilman alipaineiden imemistä :P ja kyl patrollin akseleiden pitäs kestää tuon painosen vehkeen alla vielä noilla renkaillakin. Ainakin nätissä ajossa.

No taka-aksula luulis ainakin kestävän on aika jykevän oloista tekoa tuo pitkäpatrollin takaperä.

Maajussi 04.12.2008 16:36

gyl.....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 512396)
No taka-aksula luulis ainakin kestävän on aika jykevän oloista tekoa tuo pitkäpatrollin takaperä.

Murikka kestaa,vetari ei........


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).