![]() |
|
Suzukin Carry 4x4
Lokakuussa 2008 tuli hommattua tuommonen kilvetön lavasuikka, hetken mielijohteesta. Tämähän on takaveto ja varustettu voimallisella 800cc konella ja 4 lovisella lootalla, painoa n. 650kg. Liikkuva peli. No tulipa sitten mieleen tehä siittä jonkunmoinen mehtäauto ja siitä se sitten alko.:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12699 Ensin alettiin purkamaan taka-akselia ja sitten vasta miettimään mitä sille vois tehä, No kierrejouset, patrollin akselit ja kolmiotukivarret, vai mitkä ne oli. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12687 Akselit on pätkäpatrollin vakiovälityksillä. Palstan kautta Leppävirralta pari taka-akselia ja 1 etunen. Hieman kasausta vaille kokonaiset. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12689 Yhdet välitykset oli hammaspeikko syönyt, joten ehjää tilalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12688 Jakolaatikon virkaa hoitamaan löyty paikalliselta trukkipurkaamolta 6-vaihteinen mahottoman vanha jakoloota. Mitään tietoa siitä, mistä on peräisin ei ole. Painaa noin 60 kg ja välitystä on riittävästi :D Sorvari teki tumpit, kun ei laatikossa mitään laippoja ollu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12695 |
Lainaus:
|
Siistiä Härö vehje tulossa .Mulla ittelläni joskus käyny sama mielessä mutta "orkkis" osia käyttäen eli 410 akseleita ym
|
Jakolaatikon asemointia ilman sisuskaluja. Y-linkit on jo paikoillaan ja kaikki vasta hepissä ja irtonaisena, että saa kattoa kardaanikulmia, koko korkeutta ja on sitten helppo purkaa kun menee lörinäks.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12690 Jakolaatikon mentyä sorvarille alko sitten etuakselin laittelu. Jousia ei vielä ollut, mutta virkaa hoiti rautaputket. Tallista ulos ja korkeehan se on :o http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12691 |
Voe mahoton... :D:D:D Pikkusen kähyn näkönen vekotin, ehkä vaan sentin liian korkea?
|
Tää on aika rivon näköinen:D
Meinaatko konepuolelle tehä mitään? |
Aika pervo suitsa,...
Tässä laitteessa on asennetta. Taijanpa tehä samanlaist kolmiotuet omaan suitsaanki. |
Kone pysyy ainakin aluksi omanaan, mutta jos sen vaikka turpottas ennen koneen vaihtoa. :D Koppaa laskettiin noin 100mm alemmas, vaikka vielä olis hyvä jos sais vielä alemmas. Takana mahtuu joustamaan, mutta eessä ei pysty leikkaamaan kaaria jalkatilojen takia.
Ohjauksen osia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12700 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12694 Orbitrooli kävi aika hyvin alkuperäseen rattitorniin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12693 |
äijähä tuusaa oikei urakalla suizaa :D
|
Kuvat on vähän jalkijätössä, ainakin 2 päivää. Tänään koeajettiin. Orbitroolin pumppu on liian iso ja takapää on aika jäykkä, etupää joustaa senkin edestä.
lisää kuvia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12692 Navat tuli käännettyä, pinioni nous vaan aika jyrkkään kulmaan. Saaneenkohan voitelua... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12696 jortaani kulmat tuli suht loiviksi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12698 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12697 |
Mitkä on mitat tuolla kolmiotuella? pituus / leveys ja miten kiinni akselissa?
Omaan sj:hin meinaan toteuttaa samanlaisen mutta pituus hieman mietityttää ja miten kiinnittää tuon akseliin, korvallisilla vai kempillä? |
tuosta silmästä akseliin keskelle takana 1200mm, edessä 1100mm. Kolmion leveys akselin puolella 1100mm. Kiinnitystä en vielä itekkään tiiä, nyt kiinni lehtijousten kiinnikkeissä hitsaamalla. En tiiä kumpi lie parempi ???
|
Muistetaas sit pistää iso supported by Vesku tarrat ;) ps luitko jo tuon tekniikka-tarinan et gr sais ne 12,5 leveät leimaan?!!! Niin ja tuli tuossa mieleen,et vieläkö ne on siinä hallissa ne peräkärryn 40+jotain tuumaa kertaa 25 tuumaa renkaat tallessa? sopis tuohon ku rusinat pullaan, ettei kaatuis koko ajan ;) ja kelluishan se jo niillä..
|
Jep saaphan ne y60 12,5. Näitäkö tarkotat :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13023 Orbitin pumppu vaihtu 80 audin tehostajan pumppuun, vaikkakin kiilasiivoja joutuu mulkkaamaan kun pumppu pyörii suht kovasti ja lämpiää... |
Nuo vaan alle niin pysyypi vielä pystyssä :D
|
Mini monsteri:D
|
NUO NE OLI!! Ihan ehottomat ;) ei saa viiä mettään ilman noita ja ehottomasti oon paikalla kun nuilla renkailla ulkoilutetaan se viimeksi ajettu lenkki ;)
|
Ei jumankaut!!! :D Että o rähhäkkäät paarumit tulossa
|
Gummit
Eikös nuo rupuli gummit oo lähtösin jostain venäläis valmisteisesta härviläst???
|
KAI TOHON TULEE TURVAKAARET ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Hauskan näköinen, mutta ei taida kannattaa noita isoja renkaita laittaa, ku taitaa tulla enemmän tekniikka murhetta ja aikaa kuluu tallilla, eikä maastossa. T: Jarenyymi |
Mitkä ovat nuo renkaat?
Ovatko leikatut paskakärryn renkaat? |
Nää on jostain venäläisten maastokuorkkien renkaita, sontakärryn varapyörä. Näissä on vielä alkuperäset biitlok vanteet. Huonosti saattas joustaa, kun tyhjää rengasta ei huomaa 20 tonnin kuorman alla.
Kyllä ne kaaret olis tarkotus tehä, pitäs vaan rypytin hommata. Onkos muuten mahollista, että ohjaustehostimen pumppu käy kuumana sen takia kun ei ole automaatti öljyjä vaan 10w-30. Entinen pumppu oli normaali hydr. pumppu ja epähuomiossa ei tullu vaihettua öljyjä ?? |
tartteeko tuon kokosilla renkailla enää maastopaineita miettiä? kyl noi lapioi savea ja kuvio tyhjenee varmasti ihan tarpeeksi ilman alipaineiden imemistä :P ja kyl patrollin akseleiden pitäs kestää tuon painosen vehkeen alla vielä noilla renkaillakin. Ainakin nätissä ajossa.
|
Lainaus:
|
gyl.....
Lainaus:
|
Sivu luotu: 23:02 (GMT +2). |
|