Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2009, 21:06
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR Näytä viesti
Yläpään kiinnikkeet oli olevinaan hankala laskea alemmas, niin sillä tuommoset. Vetäähän se tuommonen muutaman sentin sivumpaan, mutta vähemmän kuin tuossa olis suora tanko.
Kyllä se ihan samalla lailla vetää sivumpaan kun suorakin tanko. Nivelpisteet sen määrää eikä tangon muoto.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2009, 22:46
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tätä yritin aikaisemmin jo vihjata, ei vaikuta kiinnityspisteitä johtuvaan geometriaan vaikka tanko olisi minkä muotoinen tahansa. Silmään voi näyttää paremmalle mutta fysiikanlakeja ei tangon muoto muuta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä se ihan samalla lailla vetää sivumpaan kun suorakin tanko. Nivelpisteet sen määrää eikä tangon muoto.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2009, 19:58
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

Joo-o, olis pitäny peruu puheet jo ajat sitte. Ei se mitään vaikuta tuo tangon muoto, Hämää vaan silmää... Edessä onkin toi panhardi hyvin, nivelpisteiden kork. ero on vajaa 100mm. Takana vähän enemmän, mutta ei suurempaa haittavaikutusta.

Kaaret on maalattu ja laitettu paikoilleen, jarrutkin jekkasee. Nyt ois taas käytävä koettaan. Kaaret pitäs testata ja kaataa parit kerrat selälleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2009, 20:50
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

Kaaria ei saanu vielä testattua kun jäi niin lyhyeks koeajo. Ensimmäinen pikku oja ja jakolaatikon puolelta irtos tumppi. Oli jääny "kokeiluheppiin" tumpin soviteholkki. No takavedolla ja vinssillä pois metästä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2009, 07:20
matti-s:n Avatar
matti-s matti-s ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: saimaanharju
Viestit: 20
Perusasetus

komee pikku monsteri ja vissiin meneekin aika hyvin noil tsl renkail?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2009, 17:11
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Smile

Seuraavana pitäskin ruveta tekemään beadlockeja, jotta saisi paineet laskettua minimiin.Meinasin teetättää ammattikoululla oppilastyönä plasma leikkurilla ihan perusmalliset, eli ei tulisi mitään kuviota reunaan.
Mutta nuo halkasijat(ulko ja sisä) ei ole vielä tiedossa, minkä kokosia beadlockeja palstalaiset on tehny 15 tuumaselle vanteelle.Ja aine vahvuus tietysti kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2009, 17:51
tdic-89:n Avatar
tdic-89 tdic-89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.10.07
Sijainti: Liperi, Finland.
Viestit: 285
Perusasetus

jos teetätät niin onnistuisko mulle kans, jos ei hirveen kalliiks tuu
__________________
Autokorjaamo palvelut, hyötyajoneuvojen varustelu. Auto-Haukka Ky. 0400 898 987
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2009, 08:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR Näytä viesti
Joo-o, olis pitäny peruu puheet jo ajat sitte. Ei se mitään vaikuta tuo tangon muoto, Hämää vaan silmää... Edessä onkin toi panhardi hyvin, nivelpisteiden kork. ero on vajaa 100mm. Takana vähän enemmän, mutta ei suurempaa haittavaikutusta.

Kaaret on maalattu ja laitettu paikoilleen, jarrutkin jekkasee. Nyt ois taas käytävä koettaan. Kaaret pitäs testata ja kaataa parit kerrat selälleen.
z muodolla saa vähennettyä lyhenemistä huomattavan paljon, viimeksi todettu hrd:n susnan sifterin vivussa, se vaan vaatii parhaiten toimiakseen mahdollisimman pitkät vaakasuorat pätkät ja 90 asteen kulmassa olevan zetan. jos panhard on lähtökohtaisesti kovin vinossa niin esim 25 astetta niin sivusiirtymä on tosi iso . jo jonkunlainen z muoto helpottaa asiaa. ja kuka epäilee niin kannattaa kokeilla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2009, 08:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
z muodolla saa vähennettyä lyhenemistä huomattavan paljon, viimeksi todettu hrd:n susnan sifterin vivussa, se vaan vaatii parhaiten toimiakseen mahdollisimman pitkät vaakasuorat pätkät ja 90 asteen kulmassa olevan zetan. jos panhard on lähtökohtaisesti kovin vinossa niin esim 25 astetta niin sivusiirtymä on tosi iso . jo jonkunlainen z muoto helpottaa asiaa. ja kuka epäilee niin kannattaa kokeilla
Ymmärsinkö oikein... Sanot että panhardia ei kannata tehdä suorasta putkesta vaan siitä kannattaa tehdä zetan mallinen?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2009, 09:10
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 996
Perusasetus

Ei ne mutkat putkessa mitään auta, ajatelkaa vaikka näin että autossa on samaan aikaan sekä suora että mutkilla oleva putki kiinni samassa paikassa.

Eli esimerkiksi panhardputkia on kaksi päällekäin, samat kiinnityskohdat akselissa ja rungossa.

Sitten kokeillaan jousituksen liikkeitä ja kas kummaa, putket ovat jatkuvasti sammoissa paikoissa kiinni eikä niiden kulmat eikä pituudet toisiinsa nähden muutu ollenkaan.

No onko niistä mutkista mitään hyötyä

Silloin on jos putkissa on uniballit tai vastaavat joissa kulma kasvaa liian suureksi niin mutkilla saa kulmia pienemmiksi, jousituksen liikerata on kuitenkin identtinen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.01.2009, 11:12
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Mistään en mitään tiedä, mutta ikäs tuoss Z-linkki panhardissa oo 5 nivelpistettä toisin kun normi panhardissa jossa on vaan ne 2 ?

Normi panhardi on tehty yhdestä kappaleesta ja Z-linkki kolmesta, jolloin akselin liikkuessa pystysuuntaan, linkin keskimmäinen kappale kääntyy ja antaa panhardille lisää pituutta --> akseli pysyy keskellä koria?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.01.2009, 12:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
z muodolla saa vähennettyä lyhenemistä huomattavan paljon, viimeksi todettu hrd:n susnan sifterin vivussa, se vaan vaatii parhaiten toimiakseen mahdollisimman pitkät vaakasuorat pätkät ja 90 asteen kulmassa olevan zetan. jos panhard on lähtökohtaisesti kovin vinossa niin esim 25 astetta niin sivusiirtymä on tosi iso . jo jonkunlainen z muoto helpottaa asiaa. ja kuka epäilee niin kannattaa kokeilla
tai tekee L muotoisen niin että ällän pystysuora osa on riittävän pitkä että
saa poikki tangon vaakasuoraan, ällän saa varmasti kestämään kun tekee kunnon putkesta
ja laittaa kulma vahvikkeet
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.01.2009, 12:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Ehkä se akselin keskellä pysyminen perustuu siihen että se Zetalle väännetty putki antaa joustoissa periksi sen verran että hyvällä mäihällä akseli pysyy keskellä!!
Ja semmoinen periksi antava putkihan on tunnetusti pitkäikäinen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.01.2009, 12:30
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tai tekee L muotoisen niin että ällän pystysuora osa on riittävän pitkä että
saa poikki tangon vaakasuoraan, ällän saa varmasti kestämään kun tekee kunnon putkesta
ja laittaa kulma vahvikkeet
Ei pojat, nyt ollaan metsässä ihan perusasioissa. Niin kauan kun panhard on kiinni kahdesta pisteestä, panhardin muoto ei vaikuta akselin liikerataan. Olettaen tietysti että panhard ei ota kiinni esim runkoon ja sen vuoksi estä liikettä.

Liitteenä on Wikipedian kuva panhardista, sekä tyyliikkäästi muokattu kuva kahdella mielikuvitteellisella panhardilla. Sinisellä L-kirjaimen muotoinen ja vihreällä moneen suuntaan taivutettu. Kaikki kolme pitävät akselin liikkeen täsmälleen samanlaisena. Ja tämä ei ole mikään mielipideasia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	panhard.gif‎
Views:	487
Size:	12,2 Kt
ID:	3279   Click image for larger version

Name:	200px-Panhard_rod.jpg‎
Views:	322
Size:	5,0 Kt
ID:	3280  
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.01.2009, 13:39
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Älä jouni ole trollauksen uhri, vaan poista pienimmätkin viittaukset moiseen höpöhöpöön ennenku joku uskoo.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.02.2009, 08:33
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Ei pojat, nyt ollaan metsässä ihan perusasioissa. Niin kauan kun panhard on kiinni kahdesta pisteestä, panhardin muoto ei vaikuta akselin liikerataan. Olettaen tietysti että panhard ei ota kiinni esim runkoon ja sen vuoksi estä liikettä.

Liitteenä on Wikipedian kuva panhardista, sekä tyyliikkäästi muokattu kuva kahdella mielikuvitteellisella panhardilla. Sinisellä L-kirjaimen muotoinen ja vihreällä moneen suuntaan taivutettu. Kaikki kolme pitävät akselin liikkeen täsmälleen samanlaisena. Ja tämä ei ole mikään mielipideasia.
Yhdyn edellä puhuvaan. Hiukan maalais järkee peliin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 12" suzuki carry vanne + mönksyn kapeat renkaat pee O/M/V Renkaat ja vanteet 11 13.10.2008 17:59
Myydään Suzuki carry,lavamalli nuppi O/M/V Ajoneuvot 28 05.10.2008 16:46
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
super carry/sj 410 vertti Tekniikka & Jutustelu 4 02.12.2006 12:49
M: Suzuki "hiukkaskiihdytin" Carry parh.tarj/1€ KooPee O/M/V Muut 20 06.08.2004 14:38


Sivu luotu: 23:43 (GMT +2).