![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä ettei... Riippuu vähän osista, mutta rakenteellisestihan molempien osat on tieliikennekäyttöön tarkoitettujen "häksättimien" osia, joten estettä sen puolelta ei ole. MUTTA rakenteellisestihan muutokset sitten meneekin ihan toista kautta ja lisäksi on nuo %-jutut laskettava. Esim. Volvon C303 "tötteröt" ovat Volvo Lastbilar AB:n tekemiä ja näkyyhän noita akseleita löytyvän aika monesta merkistä... Itselläni on tulossa kuorma-auton paineilmalaitteet (ei sentään kompuraa) Rangeen, joten ei se ainakaan este ole. Ovatpahan vain tieliikennekäyttöön tarkoitettuja ja tarvittaessa saa maahantuojalta tarvittavat "prosyyrit" jos AKE:n pojat keksivät jotain "keksittäävää" Lycka till ja kerro mitä laittelit ja varsinkin MITEN??? ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuorma-auton akseli tuentoja meinasin käyttään tossa safari kulkineessa kun tarvii olla järeät osat kun ei taka porttaalin rattaatkaan kestä mun käytössä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Haisee Volvon kolmiotuki / ilmajousituksen tukitangoille?????
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep sellaiset vaikuttaisia aika hyviltä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja patukkaan laittamassa???? Silloin menee muutoksen puolelle, kun (kiitos rallimiehet, ja ihan kok rahalla) lehtijousitus muutetaan "linkki"tuennaksi --> muuttivat noita Escortin takajousituksia niin paljon "nelilinkiksi", jotta katsastuksessa alkoivat laskemaan %, kun paikallaan oli jousipakka (jossain versiossa oli 1-lehtinen) ja takaiskareissa oli coil-over patukat, joiden jouset kantoi akselin painon ja jousi olikin LASIKUITUA!!!
Nyt siitä on AKE:lla tarkat ohjeet ja homma on mentävä pykälien mukaan ![]() ![]() ![]() Mutta ei se tekemätön paikka ole kun Berttaakin saa pakat muutettua kierteelliseksi, niin ponnistuksia se vaatii... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Pikku vinkki osiin
VÄLTÄ 2000 taitteen FL:n osia --> Hollannin tehtailla oli ongelmia liitoksien kanssa (nehän on puristettu kasaan), siellä tuli kampanja, jossa päädyt "pullahtivat " irti tangoistaan, kun ajettiin jousitus YLÄ-asennossaan ja kuorma päällä, tällöin kaartaessa liitos petti ja tanko irtosi päätykappaleesta.
BTW: Kumpaa kolmiota käytät, kumista vai uutta "pallonivel" versiota??? (itse laittaisin kumisen ja 0-kulmaan) Ja näillä kamoilla ei tarvii pelätä "taipumista", vaikka auton koko paino makaisi ripustuksen varassa!!! Eikä kumit murru ihan heti ekassa "taivuttelussa"... Tulee muuten komia ja faffa epeli!!!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eli FL6:n murikka on kuulalla!
Laita perän pulteiksi sitten 12.9 pultit (ORG. 10.9) --> menevät "joustoissa" poikki helposti, mutta 12.9 pultit kestävät Samalla mallaa tarkasti tuo perän "limppu" kohdalleen, jotta ajoasennossa ei olisi vielä hitustakaan murtokulmaa. Ongelmana on "KOVASSA" kiihdytyksessä väljän kuulan pomppaaminen pesästään, jolloin havaittavissa pientä "muljumista" kiihdytyksessä / jarrutuksessa... Mutta ongelmahan on vain TEHOKKAISSA ja PALJON AJETUISSA autoissa ![]() ![]() ![]() Mitkä portaalit alla??? Ripustuksethan kuuluu silloin akseli-/jousitus muutokseen
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuli joskus harkittua kilvettömään peliin rakentaa kierteitä ja tukivarsien kiinnikkeiksi suunnittelin SISUn raidetangonpäitä... (mallia en muista mutta kierteet oli n.25/16mm) Jäi toteuttamatta, mutta jos joku sellaista rakentaa leimavehkeeseen niin luulisin että ainakin kestää, sanokoon leimasetä sitten mitä vain. (direktiiiviössä ruoka säilyy..)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuorma-auton kokonaismassa | heimali | Chit-Chat | 11 | 18.09.2009 06:57 |
Kuorma-auton ajokortti | Castrol | Chit-Chat | 9 | 16.12.2008 15:58 |
Henkilö auton auraus kulma.8.12 kuva | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.12.2007 18:06 |
Kuorma-auton penkit | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.04.2007 14:06 |
O: Vinssi GAZ66 kuorma-autoon. | 37 | O/M/V Muut | 6 | 25.05.2005 14:21 |