Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2008, 20:58
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Et ole "yössä" koska tuollaisen jäykillä akseleilla ja "isoilla" renkailla varustetun maasturin jousittamatomat massat on ihan eri luokkaa kun jonkun keveämmän henkilökikottimen.
Maasturien iskarit on yleensä paljon paksumpia/jäykempiä kun henkilöautojen vaikka pituus tai kiinitys oliskin sama.
Tietty metsässä pärjää tehottomammillakin pumpuilla kunhan joustoja vaan löytyy riitävasti,mut kova vauhti kuoppasella soratiellä onkin sit ihan eri juttu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2008, 22:06
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Eiköhän ne ole kuitenkin akseliin päin tulevia massoja, joita täytyy vaimentaa.. eli enempi se kopan paino vaikuttaa, kuin akseleiden.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2008, 11:28
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme Näytä viesti
Eiköhän ne ole kuitenkin akseliin päin tulevia massoja, joita täytyy vaimentaa.. eli enempi se kopan paino vaikuttaa, kuin akseleiden.
Teeppä testi,ota kierrejousisesta autosta iskarit pois ja aja reilulla nopeudella soratiellä ns.nimismiehen kiharaan.Pyöristä katoaa pito käytännössä kokonaan.
Toki korikin velloo tyyliin ku veneellä ajais. Kunnossa oleva iskarihan sallii hitaamman ja pitemmän liikkeen,eli jonkin verran keinumista,mutta nopeaan iskuun se pyrkii vastaamaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2008, 15:07
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Niin..?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2008, 00:27
mältsä:n Avatar
mältsä mältsä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: Rovaniemi, Finland
Viestit: 92
Perusasetus

Mites sitten tuo jousitus, käykö ne 240/245 volvon jouset myös taakse vaiko eikö? Kun useimmilla tuntuu olevan jeepin, hdj:n tai "jonku" jouset takana
__________________
LJ-70 -85 2,4TD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2009, 10:43
mältsä:n Avatar
mältsä mältsä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: Rovaniemi, Finland
Viestit: 92
Perusasetus

Eikä löytyny searchilla haku sanoilla "LJ jouset" ku pari ostetaan/myydään ilmoa ja yks topic jossa oli toimimattomia linkkejä...
__________________
LJ-70 -85 2,4TD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
bj 45:n iskareiden säätö Tekniikka & Jutustelu 0 09.08.2007 08:30
HJ:n iskareiden pituus HJ60_Jussi Tekniikka & Jutustelu 3 21.01.2007 23:52
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Iskareiden "jatkaminen" ? Tumppi Tekniikka & Jutustelu 12 08.04.2006 20:37
Iskareiden asento Repro Tekniikka & Jutustelu 12 28.02.2006 14:17


Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).