![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() melkovarmasti vetää ilmat jostain.
__________________
It's not broken, it's British. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
onkos puristuksia koneessa tarpeeksi tai venttiilit missä kunoossa,vuotaako ohi?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ei oo puristuksia mitattu kun kone ei juuri huohota ja vetojakin on reilusti paremmin mitä useimmissa 3.3turboissa on. venttiilit vois säätää kyllä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin on ilmavuotoa. Oman SD päästää imuputken tyhjäks pikkuhiljaa jos seisoo muutaman päivän. Kuitenkin tärähtää tulille laakista. Tosin käynti ei ensimmäiset pari minuuttia ole kovinkaan tasaista.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ootko mitannu UUDET hehkut, jotta ne on varmasti kunnossa? Itse olen skeptinen tässä asiassa, hehkut voi olla ihan paskoja kun ne laatikosta ruuvaa kiinni koneeseen. Mulla meni taannoin viikossa neloskoneesta 3 uudehkoa hehkua pimeäksi ja loppuviikosta käyntiinlähtöön riitti juuri juuri akullinen virtaa ja nafta haisi kuin vanhassa rattorissa... tuo harmaa savun väri ja naftan haju sullakin vain viittaisi vähän tähän oireeseen.
Boschin hehkuista huonoa kokemusta, Berussa vara parempi, mutta se on mun oma mielipiteeni. TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hehkuja veikkaan mä onko olleet varmasti oikeanlaiset mitkä uudet ostit jos 3 kpl toimiin huonosti lähtee käyntiin lähtee kun sahaa riittävästi, meinaan patukkaan löytyy vaihto ehtoja riittävästi katso hehku bokseista arvoja tai ostat suosiolla 24v hitaat ja laitat nappi hehkun niin käynnistyy kyllä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Ehkä tämä auttaa...
En tiedä onko Patrolissa samanlainen pumppu kuin vanhassa Kingkapissa, jossa aikoinaan oli samanlainen käynnistysongelma. Kyse oli siitä että pumpussa on jotkin tasopinnat joiden välissä ei ole tiivistettä. Jos tästä sitten vuotaa niin ei jaksa lähteä käyntiin. Pumpun perässä on jokin iso ruuvi jota sitten dieselhuollossa kiristivät ja käynnistysongelmat loppuivat siihen.
Tästä on aikaa jo toistakymmentä vuotta joten en tarkkoja yksityiskohtia muista, mutta jotain tämänsuuntaista se oli. Hessu |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli sama vika patukassa, hehkuille tuli virta, ja naftaa sai yms.
Lainasin kaverilta hehkurelettä, ja AVOT, rupes toimiin heti. Vaiks mittari sano et tulee tulpille virtaa, niin se tuli vaan hatken aikaa, ja kun vaihto releen, niin jo rupes lykkiin. Jos mahollista, niin lainaat joltain relettä, ja toteat miten se skulaa sen kaa. Suottaas ei viiti relettä ostaa, kun se maksaa 85ekua...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No voihan sen testata ilman relettäkin, jos ne vaan on 12/24V hehkuja, että saa ottaa virran suoraan johdoista. Direct connect vaan hetkeksi aikaa...tai joku katkaisija väliin joka kestää.
TT |
#10
|
||||
|
||||
![]()
100A kestäävä katkaisija....
Ei ainakaan pienimmästä päästä tuo koko ole. Mutta sen verran dieseleitä ropeltanut ja haistellut, jotta kuvan harmaat ukkospilvet viittaa palamattomaan soppaan, eli suuttimiin ja ajoituksen poskella olemiseen! Suosittelisin (maapallon lämpenemisen takiakin?) suuttimet kondikseen, venttiilien säätö (ellei ole hydr.), pumpum kohdilleen ja suodattimet uusinnan kohteeksi... Ja matka päättyy seuraavan kerran Halvallaan... Ellei löpö maksa 2,50€/ltr ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vaaleanharmaa savu voi olla vettä.
Kansi halki, tai tiiviste vuotaa. Pienet halkeamat kannessa vuotaa puristuspainetta pois, ja käynnistyminen on hidasta. Kun hehkuttaessa ja pitkään pyörittäessä lämpenee, niin halkeamat puristuu pienemmäksi. Lämpimänä ajossa veto on lähes normaalia. Volkkarin kutosdiiselistä tuppas menemään kannet halki pikkuhiljaa. Vaihtamalla hehkut riitävän usein pystyi ajamaan pitkään, vaikka kylmäkäynnistykset olikin vaikeita. Nyt mittaamaan puristuspaineet kylmästä koneesta ja sen jälkeen kuumasta koneesta,,,,, tai päinvastoin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazeri lähtee huonosti käyntiin?? | Harzaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.10.2008 14:07 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 15.04.2007 12:18 |
HJ sammuu ajossa kylmänä | samid | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.04.2007 05:05 |
Patrol savuttaa kylmänä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2006 12:12 |