![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() sain just käyttämätöntä torninosturin vaijeria 100metriä/10mm josta tein kolme pätkää noin 33metriä teetin coussit päihin ja katottiin vihkoseta lindeenin torninostureiden vaijerit tais olla 6tonnin punos jonka varmuuskerroin on 5 eli 30 tonnii ja sit poikki luulis hojottimessa kestävän ![]() ![]() epäselväksi jäi oliko punoksen sisällä rasvalanka mutta hyvässä "tervassa" on ja aijon mahuttaa sen hojon mekaaniseen vinssiin
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo 33 m menee ihan hyvin.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itselläni oli jotain nosturi vaijjeria Siis oli niin paskaa kun olla jo voi!!! Meni sykkyrälle ja joka kohtaa poikki se oli siis jotain 10mm vaijjeria jossa oli joku naru sisällä. Toyotan alkuperäinen 8mm vaijjerikin kesti paremminkun se. Nyt on vinssissä 8mm täysteräs vaijjeri on ollut niin mahottoman hyvä ei mene pahasti sykkyrälle ja ei oo katkennut kertaakaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin ajoneuvonostureiden vaijereissa ja "köysissä" on määritelty minkäkokoiselle rummulle ja pyörälle ne saa vääntää ettei ala hajoamaan. Sama on varmaankin noissa hissivaijereissakin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
yleensä vaijeritehtaalta tulee ohje köysikertoimien kiertojärjestyksestä jos laittaa kertoimia esim 8 tai 12 niin ei koukku lähe heti pyöriin kun on maasta irti ja jos lokipyörän ura on 6mm ja laittaa siitä menen 10mm vaijerin niin aika nopeasti on vaijeri sökönä ja jos laittais leikarin vaijerin päähän niin ei tulis yllätys sykkyröitä vaijeriin tai laittaa oikean vinssivaijerin niin ei pitäis tulla ongelmia, mitä luultavasti mulla tulee ton lindeenin vaijerin kanssa
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi on ihan totta. Liian pieni vaijeri kuluttaa köysipyöriä liiaksi keskeltä, liian iso vaijeri taasen rikkoo köysipyörän "kaulukset". Sama juttu torninostureissa... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
jospa puhuttiin kuitenkin rummun säteestä ?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Niin ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() hissivaijerit
kyl kannattaa ostaa vinsseihin kuuluvaa vaijeria ,joka ei alan
liikkeis kultaa maksa. ja jos kunnon kestävää vaijeria ja alasta tietäviä tavata . niin menkää CERTEX nimiseen firmaan juvanmalmilla. siellä on muutakin alaan liittyvää asia hinnoin |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Unohda se vaijeri ja hommaa MakeO:lta vinssiköysi ja liukukita.
-mun mielipide-
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minkä näköinen on liukukita? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarjotkaa jos jollakin on vaijeria myynnissä.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Muutamat vedot tehty 8000lb GEW tai mikä tuo nyt oli MakeOlta ostetun vinssin vaijeri vois olla kaupan jos kelpaa?
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka pitkä? Millaista hintaa pyydät?
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Enpä muista pituutta, mutta voin selvittää perjantaina, mitähän tuommoisesta mahtaisi saada pistä vaikka jotain tarjousta privalla. Nappasen perjantaina tai lauantaina kuvan ja tiedot pituudesta ym.
__________________
|