![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kardaanin pyöriminen on kiinteästi suhteessa auton vauhtiin, joten eri nopeuksilla mutta samalla kierrosluvulla kuuluva ääni ei voi liittyä siihen...? Päteekö sama ajatus jakolaatikkoon?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei jakis, mutta kytkimen painelaakeri tai vaihteiston pääakselin etummainen laakeri...
Voihan toi ääni kuulua konehuonen puoleltakin |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ääni tälle!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuli mieleen tehostimen hihnan kiristinrulla... joskus itellä äänteli ja vähänkös ettiskeltiin. Tai laturi, vesipumppu, tehostimenpumppu, helpommat kannattaa kattoa ensin.
timop |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kaikista ehdotetuista kallistuisin itse tuolle vaihteiston etummaisen laakerin kannalle. Siksi, että ulina kuuluu vain liikkeessä, veto päällä ja samoilla kierrosluvuila. Syksyllä tarkistin vaihdelaatikon öljyt ja siellä oli magneettipropussa aika juhlava määrä rautaa. Rupesin jo silloin suunnittelemaan ensi kesälle lootan irrotusta ja laakerointia. Löytyykö joltakin siihen ohjeita ja etukäteen tietoja mitkä laakerit kannattaa hankkia ja mistä? Kytkin tuonne on vaihdettu edellisellä omistajalla 50t sitten. Veikkaan että painelaakeri on vaihdettu samalla. Tuskin kukaan jättää 380t ajettua laakeria odottamaan kuolemaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla piti vaihtaa pääakseli, kun 5 ratas oli hypännyt pois paikaltaan ja tuhonnut samalla sen lukitusrenkaan uran. Toyotalta hain osat. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oliko Villen ostamat laakerin minkä hintaisia merkkiliikkeessä? Löytyykö joltain ehdotusta hyvälaatuisista laakereista muualta?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
laakerit teki semmosen 480 e
tiivisteet oli joku 80 Nämä siis vain päälaatikkoon, jakolaatikkoa ei avattu. Samalla joutui vaihtaan sen laatikon kannatin kumen, varsin hintava osa sekin Pääakseli löytyi onneksi edullisesti tutun asentajan hyllystä. Kytkimen laitoin myös uusiksi samalla vaivalla. Voin eritellä nuo laakerien hinnat jos tarvii, ne on lontoon murteella tuossa laskulla, ite en enää muista että mikä oli mikäkin. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Jos onkin turbo joka huutaa
Lämmitelläänpä vanhaa aihetta, kun alkaa löytyä uutta todistusaineistoa vian kehittyessä..
Ongelma siis jyrinä/ulina HJ61:ssä , joka lähtee kuulumaan 2.000 kierroksesta (vaihteella kuin vaihteella) ja katoaa 2.300 kierroksen jälkeen. Eli tiellä mukavampi ajaa 90 km/h nelosella kuin viitosella. Aikaisemmin ei kuulunut paikallaan kaasutellessa, vain liikkeessä. Tänään päsähti päähän, että jospa se onkin turbo joka alkaa huutaa kun joutuu oikeisiin töihin. Kokeilin uudelleen paikallaan, ja johan tuon äänen nyt tunnisti. Vika on pahentunut. Turboko huutaa? Mutta miksi se hellittää kun kierrokset kovenevat? Nyt ahtajat analyysiä, ja korjausneuvojakin kuunnellaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Laturin/hihnan ulina | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 08.07.2003 15:22 |