![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei saa välystä jätettyä sille puolelle, jossa momentti pienempi. Ratas heilunut n. millin koholla (kun mutteri laatikon pohjalla) ja sekä rattaassa että akselissa täyskokoista booria jäljellä tuo miilli. Toiseksi, ratasta ei oo erikseen saatavana (ei ainakaa Tamgearilla), saa pelkästään tuon vitospaketin mukana.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta arsenixin ehdotus saattaa olla hankala toteuttaa, varmaan sen verran kovaa tavaraa ettei terät pure tai katkeaa kun koittaa tuollaiseen rakoon porata?
Puolet pooreista pois ja semmonen sovitusholkki että keskittää, mutta on vielä purettavissa. Sitten jäljellä oleviin pooreihin, sekä sovitusholkkiin jotain mahdollisimman tujua liimaa ja kiinni? Pelkät poorit on niin väljät, että ratas pääsee liikkumaan ja murtamaan liimauksen. Sit taas jäljellä olevat poorit tukis ratasta momenttia vastaan? Enkä ole asiantuntija ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Matkamöksiin on aikalailla vaihdettu välityksiä, vois kannattaa laitta viesti
karavaanaripalstalle. Sielt vois löytyä käytetyt rattaat ja mahdollisesti koko risa aski jossa tämä akseli ehjä. http://www.karavaanarit.fi/ Good luck
__________________
Juha |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaiffari restauroi aikoinaan isänsä Ducaton matkailuauton laatikkoa.
Kyseli ensin osia Ducaton varaosina ja olisi saanut vain isoja rataspaketti kokonaisuuksia ja hinta oli sen mukainen. Kun laatikko oli lattialla pestynä,niin siitä löytyi valusta Citikan logo.Citikan varaosatiskiltä löytyikin sitten kaikki kuluneet osat irrallisena,eikä tarvinnut ostaa koko laatikon sisuskaluja yhden kuluneen osan takia. Joko olet kysynyt Citikan maahantuojan varaosatiskiltä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Soitahan Sitronen Oy, Virttaa http://www.sitronen.fi/. On kokemusta ja näkemystä ainakin h-autoista enempi kuin monella merkkiliikkeellä yhteensä.
Tuo kai on niitä perustavaa laatua olevia harmillisia sitikoita, joiden alitehoisessa aparikoneessa joutui aina vedättämään vitosella, eikä loota siitä tykkää,,,vai olenko hakoteillä? TT |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo, 2.5 D vaparihan tuo.
Sitroselle en oo soitellu, mut ainaskaa hinnasto ei tunne C25:n laatikon osia. En oo myöskää kyselly sitikan huollosta vielä, pitää soitella. Noita karavaanareitten sivuja oon kyl lueskellu, mutta ei ainaskaa tähän mennessä oo vielä sattunu myyntipalstalta löytymään, tosin suurin osa näyttää vievän autonsa suoraan huoltoliikkeeseen (mikäpä siinä jos rahaa riittää) joten ei niitä rojuja nurkkiin jää ja vaikka jäiskin, niin noissa etuteltan puheitten mukaan nimenomaan vaihdetaan (vanhemmissa) noita rattaita tiheämpään. Tässä olettaakseni vaihto josku tehty, mut menny (luulisin) pieleen siinä, että säästetty lukitusmutterin hinnassa (nyt Tamgearilla n. 11 €) ja laitettu vanhoilla muttereilla. Mutteri itessään vaikuttaa hemmetin kovalta ja hauraalta. Toisen mutterin, joka oli vielä paikallaan, sisäänkäännetty osa murtui avatessa, toisesta, siitä joka oli laatikon pohjalla, puuttui molemmilta puolilta osa mutterin kauluksesta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Näissähän J5:ssa on konekin citroenin, fiatissa oma kone mut sama laatikko ja varaosa hinnat juurikin fiat(kallis)-peugeot-citikka(halvin) ja tämä pätee jopa normi varaosa liikkeissä?
Ton vitosen rattaan oletetusta käyttö iästä kertoo sekin et ainakin jossain malleissa on laatikossa irto "luukku" josta ton rattaan voi vaihtaa. Meillkin meni -87 J5 matkailuautosta eka 170tkm ja toisen kerran 300tkm. Korjauksessa kannatan toisen LR miehen ehdotusta: Jos siin on vielä akselissa spooreja, niin uusit rattaan ja liimaat sen Loctitella kiinni. Kun kiristät mutterin niin mahdollisuuksien mukaan käännät löysät pois, siis että kun ratas välittää voimaa, on rattaan spoorit ja akselin spoorit kiinni ja välys on toisella puolella. Jos ei kestä niin uutta laatikkoo. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Leikkasiko kiinni ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.07.2008 20:12 |
Akseleiden vahvistus hitsaamalla | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.11.2007 07:33 |
Jamant kiinni vk. 21 | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 19.05.2006 12:28 |
Kanervalla unenpäästä kiinni | MäIte | Cooking & Food | 20 | 23.01.2004 18:06 |