Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2008, 19:17
nepra nepra ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.12.08
Viestit: 12
Perusasetus

Ei saa välystä jätettyä sille puolelle, jossa momentti pienempi. Ratas heilunut n. millin koholla (kun mutteri laatikon pohjalla) ja sekä rattaassa että akselissa täyskokoista booria jäljellä tuo miilli.
Toiseksi, ratasta ei oo erikseen saatavana (ei ainakaa Tamgearilla), saa pelkästään tuon vitospaketin mukana.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2008, 20:11
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Tuosta arsenixin ehdotus saattaa olla hankala toteuttaa, varmaan sen verran kovaa tavaraa ettei terät pure tai katkeaa kun koittaa tuollaiseen rakoon porata?
Puolet pooreista pois ja semmonen sovitusholkki että keskittää, mutta on vielä purettavissa. Sitten jäljellä oleviin pooreihin, sekä sovitusholkkiin jotain mahdollisimman tujua liimaa ja kiinni? Pelkät poorit on niin väljät, että ratas pääsee liikkumaan ja murtamaan liimauksen. Sit taas jäljellä olevat poorit tukis ratasta momenttia vastaan?
Enkä ole asiantuntija
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2008, 21:01
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 470
Perusasetus

Matkamöksiin on aikalailla vaihdettu välityksiä, vois kannattaa laitta viesti
karavaanaripalstalle. Sielt vois löytyä käytetyt rattaat ja mahdollisesti koko
risa aski jossa tämä akseli ehjä.

http://www.karavaanarit.fi/

Good luck
__________________
Juha
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2008, 22:09
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Kaiffari restauroi aikoinaan isänsä Ducaton matkailuauton laatikkoa.
Kyseli ensin osia Ducaton varaosina ja olisi saanut vain isoja rataspaketti kokonaisuuksia ja hinta oli sen mukainen.
Kun laatikko oli lattialla pestynä,niin siitä löytyi valusta Citikan logo.Citikan varaosatiskiltä löytyikin sitten kaikki kuluneet osat irrallisena,eikä tarvinnut ostaa koko laatikon sisuskaluja yhden kuluneen osan takia.

Joko olet kysynyt Citikan maahantuojan varaosatiskiltä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2008, 00:28
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Soitahan Sitronen Oy, Virttaa http://www.sitronen.fi/. On kokemusta ja näkemystä ainakin h-autoista enempi kuin monella merkkiliikkeellä yhteensä.

Tuo kai on niitä perustavaa laatua olevia harmillisia sitikoita, joiden alitehoisessa aparikoneessa joutui aina vedättämään vitosella, eikä loota siitä tykkää,,,vai olenko hakoteillä?
TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2008, 01:49
nepra nepra ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.12.08
Viestit: 12
Perusasetus

Joo, 2.5 D vaparihan tuo.
Sitroselle en oo soitellu, mut ainaskaa hinnasto ei tunne C25:n laatikon osia. En oo myöskää kyselly sitikan huollosta vielä, pitää soitella.
Noita karavaanareitten sivuja oon kyl lueskellu, mutta ei ainaskaa tähän mennessä oo vielä sattunu myyntipalstalta löytymään, tosin suurin osa näyttää vievän autonsa suoraan huoltoliikkeeseen (mikäpä siinä jos rahaa riittää) joten ei niitä rojuja nurkkiin jää ja vaikka jäiskin, niin noissa etuteltan puheitten mukaan nimenomaan vaihdetaan (vanhemmissa) noita rattaita tiheämpään. Tässä olettaakseni vaihto josku tehty, mut menny (luulisin) pieleen siinä, että säästetty lukitusmutterin hinnassa (nyt Tamgearilla n. 11 €) ja laitettu vanhoilla muttereilla. Mutteri itessään vaikuttaa hemmetin kovalta ja hauraalta. Toisen mutterin, joka oli vielä paikallaan, sisäänkäännetty osa murtui avatessa, toisesta, siitä joka oli laatikon pohjalla, puuttui molemmilta puolilta osa mutterin kauluksesta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2008, 21:01
hietsu hietsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: jkl, Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Näissähän J5:ssa on konekin citroenin, fiatissa oma kone mut sama laatikko ja varaosa hinnat juurikin fiat(kallis)-peugeot-citikka(halvin) ja tämä pätee jopa normi varaosa liikkeissä?
Ton vitosen rattaan oletetusta käyttö iästä kertoo sekin et ainakin jossain malleissa on laatikossa irto "luukku" josta ton rattaan voi vaihtaa. Meillkin meni -87 J5 matkailuautosta eka 170tkm ja toisen kerran 300tkm.
Korjauksessa kannatan toisen LR miehen ehdotusta:
Jos siin on vielä akselissa spooreja, niin uusit rattaan ja liimaat sen
Loctitella kiinni. Kun kiristät mutterin niin mahdollisuuksien mukaan
käännät löysät pois, siis että kun ratas välittää voimaa, on rattaan
spoorit ja akselin spoorit kiinni ja välys on toisella puolella.

Jos ei kestä niin uutta laatikkoo.
__________________
Caravaanari Land Rover
http://personal.inet.fi/koti/hietsu täällä projekti!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Leikkasiko kiinni ? BJ45 Tekniikka & Jutustelu 7 17.07.2008 20:12
Akseleiden vahvistus hitsaamalla IsoA Tekniikka & Jutustelu 20 22.11.2007 07:33
Jamant kiinni vk. 21 JAMANT Chit-Chat 2 19.05.2006 12:28
Kanervalla unenpäästä kiinni MäIte Cooking & Food 20 23.01.2004 18:06


Sivu luotu: 19:03 (GMT +2).