![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Loctitella on joku mämmi joka on tarkoitettu akselien kulumavikoihin oikeen teollisuuskäyttöön, luvataan muistaakseni 0,5 tai 1mm täyttö. Joskus laitoin HJ:n dampperin sillä kiinni kun oli akseli ja kiilaura kulunu väljäksi ja se pysy kyllä. Tuo on vaan niin hankalassa paikassa ettei kehtaisi kovin montaa kertaa tehdä kokeiluja. Tuo Laa Laan konsti toimii ja kestää varmasti, eikä sitä sitten puretakkaan ihan vähällä vaivalla. Timop
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jepulis älä vaan mene hitsaamaan sitä akselii katkee varmasti.Ap ukon pajesta oli lukittu kemppi liimalla pääakselin mutteri jonka seurauksena akseli poikki aivan hitsaus kohdasta
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toi LaaLaa:n ehdottama lämmön kanssa asennettava ahdistussovite vois olla toimiva. Sopiva sovitepari vois olla H7/u7. Mun ehdotus on, että asennat ensin holkin ja rattaan toisiinsa ja vasta sitten sorvaat ratas/holkki-paketin ja akselin välisen sovitteen mittoihinsa. Toi sisempi rajapinta on kuitenkin momentinsiirron kannalta kriittisempi. Lämpöeroa tarvii aika paljon ja määrätietoinen ote asennuksessa välttämätön. :-) Todennäköisesti myös prässi. Ei siis sovellu kasausvaiheessa laatikkoon päin tehtäväksi. Ei sitten liiku enää kovin helposti, kun kerran nappasee kiinni.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miiten se akseli on laakeroitu, eli osallistuuko se mutteri rattaan välityksellä jotenkin laakerivälyksen säätämiseen? Ratas ja akseli näyttää siltä, kuin että ratas olisi laatikon jonkin väliseinän toisella puolen, laakerin jälkeen. Onnistuuko sitä saada kasaan oikeilla välyksillä, jos rattaan vetää hitsillä kiinni?
__________________
Jukka |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikä sitikka/pösö?
Jos ha-laatikko, niin kannattaa ehkä hankkia toinen loota tai vaihtaa sieltä ehjät osat. Luulisi löytyvän melko huokealla. TT |
#6
|
|||
|
|||
![]() Vitosvaihde hitsaamalla kiinni
Laatikko on pösön J5 -85 asuntoautosta, sama laatikko myös citikan C25:ssa ja ilmeisesti myös ducatossa.
Hajottamolla hinnat liikkuvat 1 - 2 k€ ja saattaapi saada samanlaisen paskan. Laakeri tulee tuon rattaan alle (2), laakerivälys säädetään säätölevyllä, mutteri vedetään tiukkaan, on sille joku momenttikin. Tuossa saksalaiselta sivulta napattu kuva laatikon päädystä (käännös on baabelin kalan tekemä, enkä sitä miksikään muokannut). ![]() Lisää kuvia http://www.wilfriedleske.de/componen...per/Itemid,88/ Viimeksi muokannut nepra : 10.12.2008 15:06 Perustelu: tarkistin asian tuon välyksen suhteen. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
En tunne ko ajoneuvoa yhtään, mutta oletko kysynyt täältä http://www.tamgears.com/ ?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Leikkasiko kiinni ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.07.2008 20:12 |
Akseleiden vahvistus hitsaamalla | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.11.2007 07:33 |
Jamant kiinni vk. 21 | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 19.05.2006 12:28 |
Kanervalla unenpäästä kiinni | MäIte | Cooking & Food | 20 | 23.01.2004 18:06 |