![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos ite tahtoo värkätä, ni mites ois porata boorin mittaset ja suuntaset reijät, johon sit ahistais rautatapit. jotakuinki kuvan osottamalla tavalla Sit vois kiristellä sen mutterin takas oikeelle paikalleen, eikä tarvis karkasuja pilata hitsaamalla..
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Vitosvaihde hitsaamalla kiinni
Jep, eipä tullut itelle mieleen.
Mites kovaa ainetta tuon pitäs olla, miten paksuilla tapeilla ja montako ? Akselin paksuun on 28 mm. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Melkolailla takuuvarmasti ei tule pitkäikäinen tai ainakaan äänetön laatikko jos täppää hitsillä rattaan suoraan akseliin kun ei ole enää mitään mikä oikeasti keskittäisi sen. Paras olisi varmaan soravata spoorit pois molemmista ja sorvata just sopiva lämpösovitteinen holkki näiden väliin. Näin olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada ratas suoraan ja keskitettyä.
Sama ongelma pätee myös tuohon tapitukseen. Periaatteessa halkaisijaltaan neliskulmaiset kiilat saattaisivat toimia hetken. Oletko kysynyt ammattiapua jo BigWillys-nimimerkiltä? Jostain perverssistä syystä hän on kiinnostunut sitikoista tai ainakin harrastaa sitikkakorjaamoa ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Loctitella on joku mämmi joka on tarkoitettu akselien kulumavikoihin oikeen teollisuuskäyttöön, luvataan muistaakseni 0,5 tai 1mm täyttö. Joskus laitoin HJ:n dampperin sillä kiinni kun oli akseli ja kiilaura kulunu väljäksi ja se pysy kyllä. Tuo on vaan niin hankalassa paikassa ettei kehtaisi kovin montaa kertaa tehdä kokeiluja.
Tuo Laa Laan konsti toimii ja kestää varmasti, eikä sitä sitten puretakkaan ihan vähällä vaivalla. Timop |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jepulis älä vaan mene hitsaamaan sitä akselii katkee varmasti.Ap ukon pajesta oli lukittu kemppi liimalla pääakselin mutteri jonka seurauksena akseli poikki aivan hitsaus kohdasta
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Toi LaaLaa:n ehdottama lämmön kanssa asennettava ahdistussovite vois olla toimiva. Sopiva sovitepari vois olla H7/u7. Mun ehdotus on, että asennat ensin holkin ja rattaan toisiinsa ja vasta sitten sorvaat ratas/holkki-paketin ja akselin välisen sovitteen mittoihinsa. Toi sisempi rajapinta on kuitenkin momentinsiirron kannalta kriittisempi. Lämpöeroa tarvii aika paljon ja määrätietoinen ote asennuksessa välttämätön. :-) Todennäköisesti myös prässi. Ei siis sovellu kasausvaiheessa laatikkoon päin tehtäväksi. Ei sitten liiku enää kovin helposti, kun kerran nappasee kiinni.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Miiten se akseli on laakeroitu, eli osallistuuko se mutteri rattaan välityksellä jotenkin laakerivälyksen säätämiseen? Ratas ja akseli näyttää siltä, kuin että ratas olisi laatikon jonkin väliseinän toisella puolen, laakerin jälkeen. Onnistuuko sitä saada kasaan oikeilla välyksillä, jos rattaan vetää hitsillä kiinni?
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Leikkasiko kiinni ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.07.2008 20:12 |
Akseleiden vahvistus hitsaamalla | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.11.2007 07:33 |
Jamant kiinni vk. 21 | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 19.05.2006 12:28 |
Kanervalla unenpäästä kiinni | MäIte | Cooking & Food | 20 | 23.01.2004 18:06 |