Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2008, 01:14
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
En voi kehua VM:ää. Jotkut ovat menestyksekkääsi ajaneet 500tkm, minä en edes 50 tkm.
Ostaessani RR oli ajettu 198tkm ja vettä tihkui ulos. Ajelin noin 25 tkm vettä lisäillen ja tein kannentiivisteiden vaihdon ja kaikki oli kunnossa. Takana nyt noin 25 tkm lisää ja taas menee vettä. Mistään ei tule ulos, glykoli ei lämpinänä haise, mutta nesteet häviää pikku hiljaa (noin 0,5 l/1000km), eikä alle jää lätäkköä kylmänä eikä kuumana. Yhden viikon aikana pimeni pari hehkua, mutta ne nyt on vähän kulutustavaraa. Silloin käyntiinlähtö otti jo aika lujille.
Vähän tehoton se on 106 /112 hp mittaustavasta riippuen, sillä pärjäilee, mutta enemmän kaipailen lisää alakierrosvääntöä, sitä siitä ei todellakaan löydy. Kulutus on kuitenkin melko kelvollinen 10l/100km. Kova nokivasaramainen kalkuttava traktorin ääni tuli vielä kaupanpäälle. Tekniikka pitkälti 60-70 -luvulta, kone kovin korkean mallinen ja paikoin todella ahdas ruuvata ja rempata (pakosarja, öljynsuodatin, hehkut ym.). Moottorinlämmittimen joutuu rakentelemaan pumpun avustamana kun vedenkiertoa ei muuten saa kunnolla tai pitää tyytyä öljypohjanlämmittimeen, mulla on molemmat. Tai webasto toki olisi tässä tapauksessa järkevin.

Osia kyllä saa, eikä ne ole ihan pahan kalliita kun vain tietä mistä hankkia. Onneksi Turussa on joku liike jossa yksi pitkä mies niitä kyllä myy. Osat ei kuitenkaan ole edullisuudessaan V8:n hinnoissa kuitenkaan. Suodattimet sopii mallia Massey Ferguson / Valtra. Kylmäkäynnistys on ihan ok, mutta hyytyy kohtalaisen helpolla kovilla pakkasilla. Jakopää on rattailla, jos jotakin positiivista haluaa sanoa. Kaaveli on V8 koneesta, joten TDI200 koneen vaihto ei mene heittämällä. Kone on kuitenkin muuten todella hyväkuntoinen ja uskon sen menevän pitkälle kun vain kannet saa pitämään nesteet. En kuitenkaan suosittele, en missään autossa, enkä kenellekään. Tarkan kuljettajan kone se on ja siitä pitää pitää kovasti huolta. No, onhan näitä heikon maineen moottoreita muissakin autoissa ja mainitakseni sen erityisesti että missään LR/RR tuotteessa ei koskaan ole ollut vielä HYVÄÄ moottoria. Ehkä TDi200 on yksi parhaita mutta sekin on loppuviimeksi keskimäärin melko heikko esitys. Jos LR/RR -tuotteissa nyt muutenkaan niin kovin paljoa hyvää loppuviimeksi on...paljon sähkövikaa, ruoste kuppaa alumiinipeltien alla ja voimansiirto ei ole ihan järeimmästä päästä... ei sillä en aio kyllä kehua Tojotiakaan, sillä tässä kuitenkin oli tarkoitus kirjoittaa oikeista autoista ;-)
TT

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2008, 09:57
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Mulla on grandcherokeessa toi kone ja ollaan ajettu sillä yli 80000 km. Kampiakselin stefat doin siihen 200000km ja huollatin turbon, muuta vikaa siinä ei ole ollut. Aikomuksena ajaa vielä toiset 80000.
Voimaahan siinä ei ole liikaa.
Niin ja VM:n osat www.jamant.fi

J
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2008, 13:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Kiitos JERKKU taas!!

Joo, löytyy osia noihin aina vaan enemmän varastosta (tilaillaan sitä, mitä kysellään)!! Muihinkin autoihin kuin Jeeppiin, löytyy varaosakuvat melkein kaikkiin vehkeisiin, missä tota konetta käytetään (jopa harjakoneissa käytetään, hyvä työkonemoottori se onkin, ei vaan kestä autoissa)!!! Ja tietoakin on saatu lisää noista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2008, 22:54
VMTD VMTD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.11.08
Viestit: 4
Perusasetus

Tervehdys. Tarkistitko ettei kannet ole säröillä, jos nestettä hukkuu. Silloin vaikeampi havaita mihin neste häviää, paitsi höyrystä pakokaasusta, jota on enemmän kuin normaalisti, varsinkin käynnistäessä. Minulla VM on Alfa 155:ssa ja tehoa on 125hv vääntö 294nm/2000rpm. Vastaa hyvin kaasuun heti 1500 kierrokselta alkaen. Turbona IHI ja ilmeisesti herkkä reagoimaan kun on aika pieni, no en tiedä onko koosta kiinni. Suodattimet on öljy, bensa mersun suodatin, hieman isompi kuin alkuperäinen suodatin. Polttoainesuodatin bosch 4 106 loppunumeroltaan, johon saa vedentunnistimen kiinni. Hehkut vaihdoin 190 tkm ajon jälkeen, mutta kaikki toimivat vielä, tosin kaksi kiersin huolimattomasti kiinni ja jonkin ajan kuluttua pikeä tuli kierteen sivusta ulos. Induktiolämmittimellä irtosi ehjänä.
Minkälaiset kannentiivisteet on koneessa? Alkuperäiset vai yhtenäinen? Minulla kulutus n. 6 l/100 km, mutta tosin auto painaa vain 1440 kiloa. Rangehan painaa visiin yli 2000, joka tasoittaa kulkua huomattavasti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2008, 16:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

VM:n koneen nakutus


Mulla on samanlainen(?) VM:n 2,5 td kone Cherokeessa ja koneesta alkoi kuulua öljynvaihdon jälkeen (1 kk sitten) voimistuvaa roklatusta. Ääni kuuluu säännöllisenä kierroksista riippumatta ja esiintyy sekä kylmänä että kuumana. Öljynpaineet kylmänä 4 ja kuumana 1,5-2. Pystyykö kukaan esittämään vaihtoehtoja, mistä viasta voisi olla kysymys? Jos jotain pitäisi arvata, voisi liittyä jotenkin venttiileihin. Voiko olla esim. nostinvika ja onko akuutista korjattava vai kestääkö vielä kuulostella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2008, 16:50
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mulla on samanlainen(?) VM:n 2,5 td kone Cherokeessa ja koneesta alkoi kuulua öljynvaihdon jälkeen (1 kk sitten) voimistuvaa roklatusta. Ääni kuuluu säännöllisenä kierroksista riippumatta ja esiintyy sekä kylmänä että kuumana. Öljynpaineet kylmänä 4 ja kuumana 1,5-2. Pystyykö kukaan esittämään vaihtoehtoja, mistä viasta voisi olla kysymys? Jos jotain pitäisi arvata, voisi liittyä jotenkin venttiileihin. Voiko olla esim. nostinvika ja onko akuutista korjattava vai kestääkö vielä kuulostella.
Työntötanko/keinuvipu/hydraulinostin vikaa epäilisin!! Tyyppivika ja lääke työntötangon tippumisiin on löytynyt!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2008, 17:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia, Jamant, veikkauksesta. Mikä mahtaa ko. vikaan olla lääkkeenä? Ja uskaltaako tuolla vielä ajella vai kannattaako lähetä purkamaan jo tässä vaiheessa. Onko vika yleensä vivussa, tangossa vai nostimessa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m.diesel range vm75 O/M/V Ajoneuvot 1 04.12.2007 21:26
M: Range Rover 3.0.DIESEL -77 O/M/V Ajoneuvot 2 11.11.2007 22:29
M: "Diesel Range" Traveler O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.08.2006 22:19
M: Diesel Range -75 O/M/V Muut 0 14.12.2005 07:19
Diesel Range kulutus sippis Tekniikka & Jutustelu 2 01.12.2003 14:21


Sivu luotu: 15:28 (GMT +2).