![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jälleen itselleni vastaten. "Ennen ehdotetun muutoksen voimaantuloa ensiverotettuun pakettiautoon.." Ilmeisesti kaikkiin vanhoihinkin sovellettaisiin jatkossakin nykyistä lakia... Tosin tuo lainaamani teksti, jonka pohjalta näin voi päätellä on vain selostusta, ei varsinaista lain kirjainta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show...unta.fi&f=WORD
Mikä lause tai sanamuoto tuossa tekstissä antaa ymmärtää että huoltoauto-ajoneuvoryhmä olisi poistumassa?? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli sama homma jos nyt menisit muuttamaan vanhan (ennen 3.5.1993) maasturin normaaliksi pakuksi. Huoltoautohan on autoverolain 21 §:n 2 momentin mukainen auto. Ja 21 pykälää ollaan rukkaamassa uusiksi: Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaiko eikö? Viimeksi muokannut jkholma : 24.11.2008 22:07 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanhat on ja pysyy ennallaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voi vinetto, sitte tuli sterssi.. Täytyy äkkiä parsia seuraava huoltoautotusrojekti nippuun jos vaikka kerkeis vielä.
Viimeksi muokannut jkholma : 24.11.2008 23:19 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mihinhän asti noita jos toi tulee menöön noi nii voi viel muuttaa? alle 5/ysikolmosta. Ilmeisesti vielä kuitenki voi..?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Luultavasti kun laki hyväksytään astumaan voimaan, ei vanhaa autoverotonta/ alennetun veron maasturia /pakua luultavasti voi enää muuttaa huoltoautoksi maksamatta täyden autoveron (joka olisi langennut aikanaan jos auto olisi rekattu hlöautoksi) ja aikanaan mahdollisesti maksetun autoveron erotusta, josta jollakin tavalla vähennetään uuden lain mukaisesti isoille pakuille annettava helpotus painon mukaan. Tjsp.
Nimittäin jos käytäntö on se, että nyt olemassa oleviin autoihin pätee nykylaki, mutta mahdollisesti verotukseen vaikuttavia muutoksia tehtäessä sovelletaan uutta lakia. Tämä on oletettavaa, koska nykyäänkin tehdään näin. Esim. 80-luvulla on voinut rekisteröidä matalalla lavakatteella varustetun lava-auton verottomaksi pakettiautoksi, mutta jos samanlaiseen pickuppiin asentaa saman katteen nyt, ei auto täytä nykyisen lain asettamia alennettuun veroon oikeuttavia tavaratilavaatimuksia, ja joutuu maksamaan autoveron, joka on "jäänyt maksamatta" autoa rekisteröitäessä. Eli tuskin uuden lain tultua voimaan voidaan mitään autoa rekisteröidä nykylain mukaiseksi verottomaksi/alennetun veron 3n hengen huoltoautoksi, koska silloin uusiakaan autoja ei sellaisiksi voida rekisteröidä, vaan pakujen verotus on sama kuin henkilöautoilla ja helpottuu vain painon kasvaessa, eikä käyttötarkoituksen, paikkaluvun ja tavaratilan mukaan, kuten nykyisin. Milloin tuo laki tulee voimaan, ja tuleeko siihen vielä muutoksia, niin sitä ei varmaksi kukaan tavallinen ihminen tiedä. Itse veikkaan, että astuu voimaan aika pian. Ja taidan unohtaa koko huoltoautojutun, koska en ainakaan tämän vuoden puolella enää leimalle ehdi. Ja jos nyt tulee joku kauhea katsastusryntäys niin AKEn on aika helppo alkaa sorsia "keinottelijoita" antamalla konttoreille ikäviä ohjeita. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Autoverolain muutos vs. huoltoautot
Sivistäkääpäs vanhaa Heikkiä eli onko huoltoautojen perään haikalemisessa jotain erityistä syytä?
Samallahan ollaan muuttamassa autoverolakia, jonka jälkeen pitäisi saada maastureita rekisteröityä pakettiautoiksi ilman mitään suksibokseja ym. Tilavuusvaatimukset poistetaan, mutta jotain rajoituksia tulee massojen ja tehon suhteeseen. Lakiesityksessä autoverolain uusi 8 § kuuluu näin: "Edellä 6 §:n ja verotaulukon 1 mukaan määräytyvästä veroprosentista vähennetään liitteen verotaulukon 2 mukainen määrä, jos kysymyksessä on N1-luokkaan kuuluva pakettiauto, joka on varustettu kuljettajan istuimen lisäksi enintään tämän vieressä olevilla istuimilla tai niiden kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla, jonka kokonaismassa on yli 2500 kg ja joka täyttää toisen seuraavista edellytyksistä: 1) kokonaismassan ja oman massan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kg ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on eneintään 0,05 2) kantavuus on vähintään 1 000 kg ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06." Mitäs tuo tarkoittaa käytännössä? Sopiiko esim. Toyota LC 93/95 tai 120 noihin rajoihin? Entä Defender? Jos sopii, niin tarvitseeko tässä huoltoautojen perään haikailla? Uutta verotusta kun sovelletaan myös käytettynä tuotaviin ja Saksassa esim. lyhyen LC 120:n hinnat alkavat jostain kymppitonnista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maastoajo loppuu Petikossa....... | MoggiMies | Linkit | 13 | 19.07.2009 18:55 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
UAZin VALMISTUS LOPPUU ???? | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 10.12.2007 12:37 |
Piratismi loppuu nyt! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 09.11.2005 20:11 |
Pakuksi rekisteröinti loppuu? | LRV8 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 19.07.2004 18:52 |