![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jaahas taas meni viikonloppu johonkin muuhun kuin "järkevän" maastoauton eli nivean rakenteluun.. No sen verran on tapahtunut että käytiin viikolla hakemassa "perttelistä" varaosa raato.. Kuva tulee myöhemmin.. Auto oli kyl oikea raato mut just sopiva mul kun melkein kaikki oli valmiix purettu osiin.. No mut pikku banaani tuli otettua työn alle,kone pois ja tutkimaan vaurioita. - kytkin, oli vaan saanut liikaa suota sisälle. Vaihdettu. - apusimpukka, väljä oli kulunut alapään "hela" (muovirimpula) uusittu - simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin) - startti,ostettu uusi hinta n. 85eskoo. - Alatukivarsi oli kuskin puolelta sisältä taipunut n. 5cm..... Eli rengas otti kiinni .. Eli tulikohan vinssattua renkaat vääräs asennossa??? TULI PERKELE!!! Ja kun keula on ilmas ja kone pois niin hitsataan nyt se kaikkien kauhu eli kuskin puolen koneen korva kiinni. Ja kyl nyt hitsataan tukisaumoja varmuude vuoksi muutenkin runkoon kun on tilaa.. Niveassa oli välityksenä 3,9 ja "varaosa" raadossa löyty välitykset 4,3 niin vaihdetaan nekin samalla. Mutta vieläkin on hakusessa 5,3 välitykset. Ja jos jollakin on "HALVALLA" eli ilmasex vasen alatukivarsi niin sille olisi käytöä..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa mennä vain aurauskulmat vituiks jos ne prikat laittaa rungon ja simpukoiden väliin. Itse ainakin laitoin prikat simpukan ja simpukan pultin väliin. Oikein tarkkaan kun tuota simpukka asetelmaa autossa katsoo niin kääntövarressa on stopparit jotka vastaavat juurikin sen simpukan kiinnityspulttien kantoihin. Kääntyvyys siis rajoittuu kun tuota pultin kantaa tuodaa prikalla ulospäin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jep jep...
Thank Dryse... Hyvä kun olit tarkkana virhe ehdittiin korjata ennen kulmaa... Mutt tulihan todettua että kääntyvyyde rajoitus on PERSEESTÄ!!! Takana on nyt "lukko" ja kääntyvyys rajoitettu prikan verran niin tuntuu ettei nivea enää käänny mihinkään... Albumiin lisätty kuvia rakentelusta kuten myös ajoista... Kertokaas joku viisaaampi mix käy näin??? Siis kutenkuvassa eli alatukivarsi irtoaa puslasta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Do dii nyt sitten kaikkien pyhien jälkeen kerkes olee jo päivän tallilla ja tarkotus oli vaan laittaa "auto" katsastus kuntoon... Kunnes pikkiriikkisten ruostevaurioiden johdosta otettiin rälläkkä käteen ja sit karkaskin heti mopo käsistä..
![]() Sitten piti ruveta sovittaa 31*10.5*15 renkuloita niin lähti myös jalkatilasta "pikkaisen" peltiä.. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hiekkapuhalluksen jälkeen totuus paljastu
No niin nyt on ollut aikaa olla tallillakin kun oli tuo juhannus...
"autohan" kävi hiekkaletkun alla ja olikin sitten täynnä yllätyksiä... REIKIÄ Prkl. No mutta eihän siin auttanut ku ruveta purkamaan mätiä pois... Nyt on mädät leikattu ja alkaa sitten uuden pellin asennusta. Sekin kyllä selvisi miksi ruostetta oli niin paljon ku aattelee että auto on kumminki vasta 13v vanha.. Useassa kohtaa mis oli tupla tai ripla pellit niin oli asennettu kiiltävää peltiä, ja sitten hitsattu kiinni ja pvc maali päälle ja korikittiä perkeleesti.... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lattiat puhalluksen jälkeen
Nyt ois koko lattiat tehty kuten myöskin kaikki mätä hommat...
Enää ois eturungon vahvistu ja etu pitkittäis tukivarsien korvien teko niin pääsis pohja värittää... kone huoneen toivottavasti kerkiäis maalata ennen lomareissua... niin sais niputettua ja auton mukaan... Ois kiva mennä taas tuntureille ja jokivarsiin ajamalla.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Etenee pikku hiljaa tämäkin..
Taas on tallilla tapahtunut...
![]() Alusta on saanut väriä ja kone ja akselit paikoillaan.. Vieläkö ens viikon aikana saa välitykset kiinni niin saa kasata koko kulkineen et pääsee maalailemaan... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Nivean osia | PutKari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.10.2008 22:32 |
Coiloverien teko?? | Joakim1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.02.2008 11:43 |
Myyty M:nivean osia , renkaita ja tekniikkaa.... | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.10.2006 16:18 |
M: nivean gummeja ja wanteita | liero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.10.2006 00:05 |
Hyvä teko | bono | Jokes | 0 | 08.10.2002 11:45 |