Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2008, 22:11
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

MaxiGrip


Käytössä on 11 milliset ruuvvattavat kovapala nastat, pitää riittävästi eikä kulu paljoakaan.
Viimetalvena tuli kolme neljä tonnia jeepillä ajettua ja suurin osa ajoista oli siirtymää asvaltilla kaverin kalliolle jossa nastoja hakattiin kunnolla kiviin.

Tappiona yksi lohjennut kärki ja yhdestä kärki hävisi kokonaan, loput ovat kuin uusia.

Samoja piikkejä alan alle ruuvvaamaan kun totean että talvi on oikeasti tullut ja saharoitten ominaisuudet ilman nastoja loppuu. Asennuksesta sen verran että sata kappaletta kiekossaan yks per pala ulkoreunaan hienosti mallattuna. Jeepin rojekti ketjussa muistaakseni joku kuvakin niistä on.

__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2008, 20:38
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Perusasetus

kaveri puhui että olivat laittaneet maxi grippejä rekan renkaisiin,täytyy ootella ja kysellä miten pysyy bopcatissa pysyy ainaskin hyvin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2008, 18:21
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Dodiin nyt saadaan siis aikaan oikea kestotesti kun rekkaan laitetaan itellä ei jeepillä tai raktorilla saa niin paljon kilometrejä että havannoista olisi mitään iloa.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2010, 15:51
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Vanha aihe,mutta tyhjääkö sitä uutta avamaan. Eli tarkoitus olis nastoittaa yhdet lähes ajamattomat kitkat,reiät on jo valmiina joten niiden poraamista ei tarvitse miettiä. Kysymys kuuluukin että mistä olette ostaneet itsellenne noita "istutettavia" nastoja ja paljonko tällaiset yleensä ovat maksaneet? Nastoituskone pitäis löytyä jo ukon työpaikalta. Ja onkos renkaaseen merkitty erikseen onko niissä tehtaalla lähtiessä ollut nastoja vai ei,ettei katsastusmies ala hankalaksi kun tuo katsastus sattuu olemaan talvella?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2010, 17:37
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Vanha aihe,mutta tyhjääkö sitä uutta avamaan. Eli tarkoitus olis nastoittaa yhdet lähes ajamattomat kitkat,reiät on jo valmiina joten niiden poraamista ei tarvitse miettiä. Kysymys kuuluukin että mistä olette ostaneet itsellenne noita "istutettavia" nastoja ja paljonko tällaiset yleensä ovat maksaneet? Nastoituskone pitäis löytyä jo ukon työpaikalta. Ja onkos renkaaseen merkitty erikseen onko niissä tehtaalla lähtiessä ollut nastoja vai ei,ettei katsastusmies ala hankalaksi kun tuo katsastus sattuu olemaan talvella?
Jos niillä ajettu ja reiät ollu valmiina niin suosittelen että ei kannata samoihin reikiin laittaa nastoja . Jos pikkumeisselillä kaivat reikien pohjat ,löytyykö kiviä jos ei niin sitten niihin voi nastat laittaa menee aika pian läpi jos sinne kivi jää pohjalle . Rengasliikkeestä myyvät nastoja n.400-470 nastalla selviää valmiisiin reikiin . Ei ole merkitystä kuin sillä että se on M+S rengas .
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2010, 18:16
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MKello Näytä viesti
Jos niillä ajettu ja reiät ollu valmiina niin suosittelen että ei kannata samoihin reikiin laittaa nastoja . Jos pikkumeisselillä kaivat reikien pohjat ,löytyykö kiviä jos ei niin sitten niihin voi nastat laittaa menee aika pian läpi jos sinne kivi jää pohjalle . Rengasliikkeestä myyvät nastoja n.400-470 nastalla selviää valmiisiin reikiin . Ei ole merkitystä kuin sillä että se on M+S rengas .
Pitää kaivella noita reikiä että löytyykö kiviä,jos niin sitten tekee uudet reiät eri paloihin. Renkailla ajettu noin 300km mutta ehtiihän siinä ajassa kyllä mennä varmasti kiviä noihin reikiin jos niikseen sattuu. Reiät ovat melko onnettoman kokoiset,mutta toivottavasti niihin jonkunlaiset saa menemään. Kiitoksia pikaisesta vastauksesta,pitää kysyä tuosta paikallisesta rengasliikkeestä noita nastoja. Eikös tuo määrä ole rajattu nykyään 50kpl/yhtä vierintä metriä kohden?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaan leikkaus cruiseri Tekniikka & Jutustelu 71 03.04.2021 14:13
bfg at nastoitus Tekniikka & Jutustelu 0 23.10.2007 16:01
maastorenkaan nastoitus las-c Tekniikka & Jutustelu 18 08.09.2005 22:41
Renkaan kylkipaikkaus? kharju Tekniikka & Jutustelu 3 26.06.2005 20:19
renkaan et Yleiset 4 21.02.2004 16:19


Sivu luotu: 06:01 (GMT +2).