Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Renkaan nastoitus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53176)

-Stedt- 21.11.2008 19:16

Renkaan nastoitus
 
1 Liiteet
Meinasin uhrata nuo Duellerit talvikäyttöön ja nastoittaa ne, koneet, porat ja nastat olis, mutta mitenkä laittasi nuo nastat:confused: Eikun ehdotuksia, mitenkähän noin? menee melko samaan riviin,,,ja pitäiskö varalta ottaa tuo paikkaus sarja viereen:p

samid 21.11.2008 19:20

Paljonkin meinaat nastoja laittaa jos tuolleen 2 vierekkäin laitat

-Stedt- 21.11.2008 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samid (Viesti 508869)
Paljonkin meinaat nastoja laittaa jos tuolleen 2 vierekkäin laitat

Juu, rupesin tuossa itsekkin laskemaan noita:eek: ,taitaa pitää tyytyä yhteen nastaan palaa kohden.

T€€MU 21.11.2008 20:39

Jossullon paineilma vinku, niin laita siihen nastasta riippuen soppeli puuterä (5mm ?)
Sillä oli reipasta tökkiä mutikoihin reikiä, eikä kumi niinkään savunnut.
Ja mutikoissa nappulat liki samaa kokoa kuin tossa kuvan duellerissa.
Isoihin sivunappuloihin mahtui ja pysyy hyvin kaksi nastaa.

-Stedt- 21.11.2008 21:25

1 Liiteet
Paineilma vinku löytyy ja kävin rengasliikkeestä hakemassa terän ja siihen stopparin, terä kyllä muistuttaa puuterää (3mm).Nastoja on kahta eri mallia, ja taitavat olla niitä vanhan ajan piikkejä:rolleyes: Kuvassa mukana "Pakollinen" vertailukohde:D

A-P 21.11.2008 21:31

Isoon nappulaanhan mahtuu nasta kolmeen kohtaan, niin eikö olisi hyvä laittaa kolmeen riviin. Vasen - keski - oikea, joka kolmannessa samassa rivissä.
E: siis niinkun kuusi riviä nastoja renkaassa.

hamaBJ40 21.11.2008 21:34

Onko kukaan mahtanyt kokeilla semmosia ruuvattavia nastoja? mönkijöissä yms käytettyjä malleja..

Rekisteröimätön 21.11.2008 21:38

Olis kiva tietää miten ne pysyy esim. 80 km/h paikallaan...ei voi jenka enää pitää. Luultavasti ihan tieliikenteeseen tulossa nuo rinkulat kumminkin...

-Stedt- 21.11.2008 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 508941)
Isoon nappulaanhan mahtuu nasta kolmeen kohtaan, niin eikö olisi hyvä laittaa kolmeen riviin. Vasen - keski - oikea, joka kolmannessa samassa rivissä.
E: siis niinkun kuusi riviä nastoja renkaassa.

Kylläpä taitas mahtua, noinhan se vois olla viisain laittaa.

-Stedt- 21.11.2008 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hamaBJ40 (Viesti 508946)
Onko kukaan mahtanyt kokeilla semmosia ruuvattavia nastoja? mönkijöissä yms käytettyjä malleja..

Noista nastoista luin jostain, katkeavat kuulemma helposti ja kierre jää renkaaseen. Sopivan kiven painaessa kuulemma voi mennä se kierreosa sitten rungosta läpi.

PatrolGR 21.11.2008 21:44

just nastotutin duellerit liikkeessä. Olivat laittaneet sivunappuloihin 2kpl/nappula, kaikki melkein samassa rivissä. Liian syvälle oli vielä sujahtanu, niin ei oikein pitoa ole.

Ruuvattavia nastoja oli raktorissa yhden talven, tai siis kaksi viikkoa jonka aikana kulu loppu kokonaan. Nämä nastat oli siis ilman kovapalakärkeä

-Stedt- 21.11.2008 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR (Viesti 508956)
just nastotutin duellerit liikkeessä. Olivat laittaneet sivunappuloihin 2kpl/nappula, kaikki melkein samassa rivissä. Liian syvälle oli vielä sujahtanu, niin ei oikein pitoa ole.

Ruuvattavia nastoja oli raktorissa yhden talven, tai siis kaksi viikkoa jonka aikana kulu loppu kokonaan. Nämä nastat oli siis ilman kovapalakärkeä

Paljonko makso ja missäpä teetit?, vianorilla pyysivät 160€ tuosta savotasta,köyhästä tuntu paljolta:rolleyes: ja nyt kun porailen nuo renkaat reikiä täyteen, on hyvä syy ostaa uudet ja isommat:D

PatrolGR 21.11.2008 22:00

Joensuussa, Pohjolan renkaassa. 60€ ois ilm. ollu oikea hinta kaikille renkaille. Ite sain sukulaismiehen kautta vielä halvemmalla. Ei omasta mielestä kovin kallis...

-Stedt- 21.11.2008 22:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR (Viesti 508967)
Joensuussa, Pohjolan renkaassa. 60€ ois ilm. ollu oikea hinta kaikille renkaille. Ite sain sukulaismiehen kautta vielä halvemmalla. Ei omasta mielestä kovin kallis...

Ei oo paha hinta, mutta kun kerkesin jo vehkeetkin hommata niin pitää se kai yrittää, kai se on alotettava vararenkaasta ja vietävä loput pohjolan renkaaseen:D

vesku.r 21.11.2008 22:38

Aikoinaan insat nastoitutin ja pintaan nastat sain ja tuli suoraan talvirenkaat. Jos kovin syvälle upotat niin ei mitään hyötyä just kuten gr totesi. Jos pitää leimata talvella niin muistaakseni on ihan lukumäärät olemassa nastoja per rengas mitä saa olla. Eli ei ihan kaikkia kannata laittaa mitä mahtuu:)

-Stedt- 21.11.2008 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vesku.r (Viesti 508982)
Aikoinaan insat nastoitutin ja pintaan nastat sain ja tuli suoraan talvirenkaat. Jos kovin syvälle upotat niin ei mitään hyötyä just kuten gr totesi. Jos pitää leimata talvella niin muistaakseni on ihan lukumäärät olemassa nastoja per rengas mitä saa olla. Eli ei ihan kaikkia kannata laittaa mitä mahtuu:)

Leima on jo haettu, eli nastamäärä riippuu ihan omasta innokkuudesta;), eli kun itse tekee niin saa semmosen kun tulee:D

Kellis 22.11.2008 11:26

Nastoitus
 
1 Liiteet
Tuo nastamäärä on tosiaan rajattu ja nastan ulkonema ,mutta tässä on mun ehdotus kyseiseen hommaan hieman menee yli nastamäärä.

motörhead 23.11.2008 21:23

Nastotusta
 
1 Liiteet
En viittiny ruveta porailemaan lisää reikiä,joten hyödynsin jo olemassa olevia.Mutta tavalliset h-a nastat ovat lapsellisia ja nastan reikiä hintsusti,niin päätin laittaa 19 milliset "piikit".aika kova ropina asfaltilla[:D]

Ranee 23.11.2008 22:11

MaxiGrip
 
Käytössä on 11 milliset ruuvvattavat kovapala nastat, pitää riittävästi eikä kulu paljoakaan.
Viimetalvena tuli kolme neljä tonnia jeepillä ajettua ja suurin osa ajoista oli siirtymää asvaltilla kaverin kalliolle jossa nastoja hakattiin kunnolla kiviin.

Tappiona yksi lohjennut kärki ja yhdestä kärki hävisi kokonaan, loput ovat kuin uusia.

Samoja piikkejä alan alle ruuvvaamaan kun totean että talvi on oikeasti tullut ja saharoitten ominaisuudet ilman nastoja loppuu. Asennuksesta sen verran että sata kappaletta kiekossaan yks per pala ulkoreunaan hienosti mallattuna. Jeepin rojekti ketjussa muistaakseni joku kuvakin niistä on.

petrool 24.11.2008 20:38

kaveri puhui että olivat laittaneet maxi grippejä rekan renkaisiin,täytyy ootella ja kysellä miten pysyy bopcatissa pysyy ainaskin hyvin

Ranee 25.11.2008 18:21

Dodiin nyt saadaan siis aikaan oikea kestotesti kun rekkaan laitetaan itellä ei jeepillä tai raktorilla saa niin paljon kilometrejä että havannoista olisi mitään iloa.

Nuhapumppu 26.10.2010 15:51

Vanha aihe,mutta tyhjääkö sitä uutta avamaan. Eli tarkoitus olis nastoittaa yhdet lähes ajamattomat kitkat,reiät on jo valmiina joten niiden poraamista ei tarvitse miettiä. Kysymys kuuluukin että mistä olette ostaneet itsellenne noita "istutettavia" nastoja ja paljonko tällaiset yleensä ovat maksaneet? Nastoituskone pitäis löytyä jo ukon työpaikalta. Ja onkos renkaaseen merkitty erikseen onko niissä tehtaalla lähtiessä ollut nastoja vai ei,ettei katsastusmies ala hankalaksi kun tuo katsastus sattuu olemaan talvella?

Kellis 26.10.2010 17:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 707464)
Vanha aihe,mutta tyhjääkö sitä uutta avamaan. Eli tarkoitus olis nastoittaa yhdet lähes ajamattomat kitkat,reiät on jo valmiina joten niiden poraamista ei tarvitse miettiä. Kysymys kuuluukin että mistä olette ostaneet itsellenne noita "istutettavia" nastoja ja paljonko tällaiset yleensä ovat maksaneet? Nastoituskone pitäis löytyä jo ukon työpaikalta. Ja onkos renkaaseen merkitty erikseen onko niissä tehtaalla lähtiessä ollut nastoja vai ei,ettei katsastusmies ala hankalaksi kun tuo katsastus sattuu olemaan talvella?

Jos niillä ajettu ja reiät ollu valmiina niin suosittelen että ei kannata samoihin reikiin laittaa nastoja . Jos pikkumeisselillä kaivat reikien pohjat ,löytyykö kiviä jos ei niin sitten niihin voi nastat laittaa menee aika pian läpi jos sinne kivi jää pohjalle . Rengasliikkeestä myyvät nastoja n.400-470 nastalla selviää valmiisiin reikiin . Ei ole merkitystä kuin sillä että se on M+S rengas .

Nuhapumppu 26.10.2010 18:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MKello (Viesti 707495)
Jos niillä ajettu ja reiät ollu valmiina niin suosittelen että ei kannata samoihin reikiin laittaa nastoja . Jos pikkumeisselillä kaivat reikien pohjat ,löytyykö kiviä jos ei niin sitten niihin voi nastat laittaa menee aika pian läpi jos sinne kivi jää pohjalle . Rengasliikkeestä myyvät nastoja n.400-470 nastalla selviää valmiisiin reikiin . Ei ole merkitystä kuin sillä että se on M+S rengas .

Pitää kaivella noita reikiä että löytyykö kiviä,jos niin sitten tekee uudet reiät eri paloihin. Renkailla ajettu noin 300km mutta ehtiihän siinä ajassa kyllä mennä varmasti kiviä noihin reikiin jos niikseen sattuu. Reiät ovat melko onnettoman kokoiset,mutta toivottavasti niihin jonkunlaiset saa menemään. Kiitoksia pikaisesta vastauksesta,pitää kysyä tuosta paikallisesta rengasliikkeestä noita nastoja. Eikös tuo määrä ole rajattu nykyään 50kpl/yhtä vierintä metriä kohden?

hunter hdj 28.10.2010 09:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 508953)
Noista nastoista luin jostain, katkeavat kuulemma helposti ja kierre jää renkaaseen. Sopivan kiven painaessa kuulemma voi mennä se kierreosa sitten rungosta läpi.

Vielä testaamatta mut jos alla olevat uudet fedima extremet vaikuttaa kovin liukkailta lumilla niin:.

Renkaissa oleva pala on suht samaa kokoa kuin rekan kummeissa olevat palat.
Kuorma-auton nastoilla veinasin nastoittaa: on tosi vahvoja,kesää kulutusta,tarvittaessa ruovittaa ym muita kokeiluja. Mut vaatii n 15-20mm kulutus pintaa muuten ei kyl onnistu.
Katotaan mitä tulee...

Hintakaan ei ole mahdoton jos hommaa nastat ja ite värkkää/ tussaroi :)


Sivu luotu: 08:38 (GMT +2).