![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei sitä vinssiä kannata ylemmäksi nostaa. Ottaa vaan sisäänpäin, tekemällä kardaanille lisä tilaa isontamalla rungon poikittaispalkin reikää pikkasen sekä vähän loveamalla rungon viistopalkkia. Vinssi tulee näin kivuttomasti 10 cm sisään päin(melkein syyläriin kiinni) ja kardaania puolestaan lyhennetään tukilaakerin jälkeen sopivasti n.8-9 cm.
Viimeksi muokannut Arppa : 18.11.2008 01:13 Perustelu: lisäsin kuvan |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korikorotus -> syylarikorotus, etummainen poikkipalkki poikki, uus vinssin etupuolelle jne......
Sillo saa vinssin jo aika syvälle pois laiturin virkaa tekemästä. Kovin korkealle ei kannata vinssejä kiinnitellä ku se sitten kiskoo sitä mörssäriä kohti kiinaa. ja toisekseen se pitää korottaessa kuitenkin laittaa jonkun ns. vipuvinssipedin päälle jolloin se ei oo kovin tukevakaan. Sen parempi mitä suorempi veto on runkoon nähden. Ja tää oli ihan mutuna... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Maskia eikä tota hiekkapeltiä varmaan tarvi leikellä?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse leikkelin molempia. Hiekkapellistä leikkasin noin puoli metriä keskeltä kokonaan pois, ja maskiin piti tehdä koloja.
Nostin vinssin runkoaisojen päälle, kun silloin näin neuvottiin. Sitten vinssin eteen uusi puskuri. En tiedä onko hyvä vai ei, mutta ainakin etuylitys pieneni ja paljon. Toistaiseksi on kestänyt. Toisaalta ei ole suohon upotettukaan. Kardaanin lyhennyksen teetin kardaanipajalla, mutta nyt tekisin sen itse. Veloitus pikkutyöstä oli kova, ja työ, yllättäen, venyi sovitusta viikoilla eteenpäin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä toi rungon päällä kestää upottaa suohon, vaijeri katkee ennenkuin vinssi irtoo
![]() Kohtaus kulma on päällä parempi kuin rungon tasalla. Ainoa huono puoli tosiaan on kiina ilmiö, joka helpottaa kääntämällä veto alhaalta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pitäiskös minunkin kääntää veto alapuolelle? Onko siitä tosiaan merkittävää hyötyä? Olen antanut olla yläpuolella, koska helppo selvittää kuitenkin solmuun menevä vaijeri...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin no en hyödystä tiedä, kun itelläkin kelaa vielä ylhäältä päin.
Kuvittelisin että on hyötyä, mutta toi vaijerisotkun siivoominen on kyllä miinusta. Täytyy kokeilla ja päättää sitte kumpi parempi ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:siirto nettiauto JEEP | Tarzan | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 29.01.2006 13:55 |
Bj:n mekaanisen vinssin siirto taaksepäin ? | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.01.2006 11:38 |
HJ 61:n tekniikan siirto HJ 60:een??? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.12.2005 11:31 |
Runkonumeron siirto... | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 06.06.2005 20:54 |
toyota vinssin nosto ja taaksepäin siirto? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.10.2004 12:28 |