![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Putket tulee Onniselta, raakaputkena ilmeisesti siis väritöntä...Kaide putkea olisi saanut huokealla mutta sitä jossain topiikissa parjattiin kovin. Kuinkas pitkä kuljettaja räppitin autoa ajaa? Lähinnä tuota pääkaaren paikkaa mietin, noin se vois onnistuakkin...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Täälläkin kuumeisesti mietitään Suzukiin tuota kaari asiaa. Muutama asia kuitenkin pistää mietteliääksi... jotta saa Suzukiin MIELESTÄNI hyvän ajoasennon (ja penkki pysyy kaarien sisällä) niin tulisi tuo pääkaari laittaa lähes pyörän kotelon päälle. Aikoinaan ainakin rallipuolella oltiin hyvinkin tarkkoja pääkaaren sijainnista ja siitä miten kaukana se on B-pilarista<--- pystyiskö joka viisaampi/offipuuhat paremmin tunteva kommentoida tuota.
Tietysti sääntökirjaahan pitää lukea kuin piru raamattua ![]() Kyllähän se viisainta on tehä samantien "sääntökaaret". Eipä tuu sanomista sitten myöhemmin kun ois pitäny sit kuitenkin olla sääntökaaret. Itse meinaan laittaa Luuppalan kaaret korin sisäpuolelle ja nojailuputket ulkopuolelle jostain höyryputkesta tai jotain (kuskina putkitukkurilla ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pääkaari vaan mahdollisimman taakke, itellä jäi vähän turhankin eteen.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan kallellaan oleva pääkaari toki hieman heikompi kuin suorassa oleva. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Kurskin" kuski taitaa olla noin 175-180cm pitkä "Racing Rabbitissa" oli pääkaari vielä enemmän edessä ja sillä mahtui vielä 191cm kuski ajamaan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sairastellessa kun on aikaa pohtia asioita niin, pääkaaren kiinnitys järjästelyistä alkaa hahmotelmat olemaan valmiit. Toteutusta sitten "terveempänä".
Mietiskely siirtyikin vuorostaan etukaareen, sen olos tuonti pitäisi toteuttaa korin sauman "sisä puolelta" joka taas aiheuttaa sen että etukaari peittää osan matkaa tuulilasia paksuudeltaan. Toivottavasti kuva selventää, kuvassa vihreät viivat kuvaavat etukaaren kulkua: Kaari materiaali tuli tänään: teräs.kierteit.raaka 48.3x3.20 raaka musta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miks se pitää tuoda noin keskeltä? Jos en väärin muista niin tuossa ulompana on suora aukko helmapalkkiin asti ja tietysti voin muistaa väärin
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä siellä suora väylä on, paremman suojan antaisi tuulilasin kehyksille juurikin tuossa ulko reunassa. Milläs toteutat alapään kiinnityksen? Helmapalkkihan siellä olisi hyvänä pohjana kyllä. Sitten oviputket, kuinkas ne viet tonne kotelon sisään? Mielellään tietty siten että ovetkin toimisi jatkossa...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oviputki on mielestäni ihan turha kun on helmapalkki.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Taisin silloin aikanaan vaan vähän ali mitoittaa ton palkin, tais olla 5mm seinämällä
![]() Sisäpuolen koteloita jos ajelis vähän auki niin tonhan voisi saada onnistumaan... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
On se ainakin hyvä este kyytiin nousemiselle.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |