![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Taas on edellisestä viestistä kulunut aikaa... jotain on tapahtunutkin. Manuaalilaatikko ja jakis paikallaan, kone melkein kasassa. Viikonloppuna olis tarkoitus laittaa kone kiinni ja ehkä saada jopa käyntiin. Nyt kun tuo muutoskatsastus sitten pitäis tehdä, niin olisiko kenelläkään valmiina jonkinlaisia papereita voimansiirrosta ja jarruista todisteeksi katsastajalle? Käsittääkseni toi mun vm. -89 3.5 on voimansiirroltaan ja akseleiltaan täsmälleen samanlainen kuin ensimmäiset 3.9 litraiset? Tietääkseni myös ensimmäiset 3.9 valmistettiin umpinaisilla etujarrulevyillä? T: Jani
|
|
|
||||
|
||||
|
Joo-o, ei tää vanhojen autojen remppaaminen mee niinkuin elokuvissa. Koneen sain kytkintä lukuun ottamatta valmiiksi, koska pari vauhtipyörän pulttia ja moottorin kiinnikkeet puuttui. Ostin siis koneen purettuna, joten soittelemaan koneen myyjälle. Tänään saan puuttuvat osat, joten saan koneen lopullisesti nippuun. Sunnuntai aamupäivällä laitoin polkimet lopullisesti paikalleen, niin huomasin melkein irti ruostuneet korin kiinnikkeet moottorin takana. No sit tarvi laikata korvakkeiden rippeet pois ja tehdä uudet. Tänään pitäis duunin jälkeen hitsailla uudet kiinnikkeet paikalleen. Kaikenlaista pientä vastoinkäymistä näemmä aina tulee.
|
|
|
||||
|
||||
|
No niin, nyt on kone kokonaan kasassa. Peltipakosatjan kiinnitän vasta kun kone on autossa ja sen jälkeen pitäis rakentaa tuo pakoputki itse mutkista ja suorista. Onko kukaan tehnyt Classic Rankkuun offikäyttöön tuplaputkia? Ajattelin laittaa alkukäyrien jälkeen "H"-putken ja sijoittaa vaimentimet vaihdelaatikon taakse.
|
|
|
||||
|
||||
|
Panitko koneen nyt kasaan komposiitti tiiivsteillä vai orkkis pelti? Komposiitti tiiviste pudottaa puristusta noin yhdellä kilolla, ja hukkaa nostajien preloadin.. et nekin pitäs sit shimmata kohilleen..
|
|
|
||||
|
||||
|
Peltiset tiivisteet laitoin juurikin tuon takia
|
|
|
||||
|
||||
|
Viime viikonloppuna sain koneen valmiiksi ja autoon paikalleen. Tänä viikonloppuna oli tarkoitus saada savut ulos, mutta kaverin varpajaiset sotki viikonlopun kuviot. Täytyy viikolla iltaisin rakentaa auto valmiiksi.
Iskarin tolpat tuli vaihdettua järeämpiin Sinne se menee Seuraavaksi pitää tehdä pakari ja vaihtaa alustan puslat, niin auto alkais olla taas hetkeksi "valmis". |
|
|
|||
|
|||
|
Onkos tämä rojekti edenny? Käytitkö koneen jossain pajalla kylvyssä vai puhistitko/hoonasitko itse? Jos puhistit itse niin millä myrkyillä sait kanavat ja kuoren noin puhtaiksi?