![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja kun tavoite on saavutettu, annetaan auton rullata vapaalla pysähdyksiin, tällöin mitataan juurikin mm. tuo renkaisiin varastoitunut energian määrä, josta muodostuu sitten valtaosa tehohäviöstä. Loppuosa tulee sitten voimansiirron vastuksista ja renkaiden/rullien välisestä kitkasta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän minä sen tiedän että näin se mittaus tapahtuu. Mutta tuo sinun selvitys niistä rattaitten pyörimisistä oli vähintäänkin harhaan johtava. Eli henkilökohtasesti olen sitä mieltä että ois syytä kertoa asiat niin ku ne on. Ja toiseksi energiaa ei mitata kilovateissa.
Viimeksi muokannut -Antti- : 13.10.2008 14:57 Perustelu: jurnutuksen aihetta ilmeni lisää |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei niin, mutta energian tuottaminen mitataan kilowateissa
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2008 19:00 Perustelu: energia/teho -selvennystä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"niin ne kun pyörii reilut 130 km/h, on niihin varastoituna energiaa jo useampikin kW"
Tämä on se lause, joka minun silmilleni hyppäsi kun luin sen eka kerran. Koko tämän jurnuttamiseni pointti oli: eikö sitä alkujaankin ois voinu selittää että siinä dynossa sillä autolla kiihdytetään massaa vasten ja auton voimansiirrossa olevat massat aiheuttavat virhettä mittaukseen? Varsinkin kun sopii olettaa että kirjottajalla on ymmärrystä asiasta sen verran että kykenee sen kerralla ja riittävän selvästi ilmaisemaan. Viekö se aikaa enemmän kuin tämmönen eipäs juupas väittely siitä kuka ymmärsi asian mitenki? Toiseksi, tuossa lauseessa minun luetun ymmärryksellä (joka on kuitenkin rajallinen) kerrotaan renkaaseen varastoituneen energiaa ja mitataan sitä tehon yksiköllä. Mikäli muut ymmärtävät tuon lauseen jotenkin muuten niin oikaiskoo minun harhaluulot ja toivottavasti perustelevat sen miksi se pitäs ymmärtää toisin ku minä ymmärsin? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja eihän tässä millään fysiikan tunnilla olla, enkä minä varsinkaan mikään opettaja. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Päivitelläänpä tilannetta kun on jäänyt vähän vähälle.
Versio 1.1. Kyseinen Fiutsin kenno sai 10" flektin huutamaan avuksi, mutta ei hyvä. Paljon melua, vähän hyötyä. Jää niin puskurin taakse ettei ilmavirta kai oikein osaa löytää kennoa. Kuvaa nyt ei löytyny. Versio 2.0. Vaihdoin Golf II:n syylärin maskin taakse. Parempi, normiajossa hyvä mutta raskaamman kuorman alla cuuleri kuumuu (esim. vaunun veto tai moottoritieajo) = veden lämpö liian korkea. Puskuri blokkaa edelleen ison osan kennosta. ![]() Versio 2.1. Lisäsin vielä ylimääräiseksi jääneen Cinquecenton syylärin kaveriksi. Taas parempi, mutta kötöstelmä oli vähän tilapäisoloinen ja hutera. ![]() Versio 3.0. Tilasin Atlantin toiselta puolelta 26x7x2" ko. käyttöön tarkoitetun kennon. Nyt on niin hyvin ilmavirran saatavilla ja niin iso kuin maskin taakse kohtuudella sopii. Jätin ton vesiputelinkin pois ilmausongelmien välttämiseksi. Tuntuu ainakin näillä lämpötiloilla toimivan oikein hyvin, myös moottoritiellä. ![]() ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.09.2010 20:28 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs pahaa tolle puskurin sisällä olevalle tukiraudalle on tapahtunut tossa toisen ja kolmannen kuvan välissä?
Vai onko ne muka jotain heijastuksia vaan? |