![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Protoissa on varsinkin cuppi kisoissa orbitrol säännönkin ansiosta suuriosa sellaisia jotka olisivat leimattavissa tai jopa leimattuja. Mahdollista se siis täysin on. Esimerkin vuoksi voisi mainita vaikka Crazy chost lj, Lipposen lj, Pylkmeisterin volvo jne. Eli lopetetaanko jo tästä punakilpi säännöstä jauhaminen? -sami-
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mistä löytykään mönkkärisuunnistuskilpailusäännöt?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jep
Eli ymmärrän niin että Pro luokkaan voi rakennella itse mönkijän tai mönkijäksi nimeämänsä kapineen johon ottaa vakuutuksen. Sitähän ei ole erikseen kielletty jos kaikki rakenne-/ muut säännökset muuten täyttyvät. |
|
#5
|
|||
|
|||
Perustuuko oikein kirjalliseen faktaanLainaus:
Kun kysyit asiaa viranomaisilta niin tuliko vastaus kirjallisena vai onko tieto pelkkää satuilua? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta totta on ettei suunnistus kisoissa yksikään auto täytä pilkulleen tieliikenne määräyksiä, mutta eipä taida moni ns. normiautokaan. Renkaat nyt on ainakin varmasti yksi sellainen asia. Ja kun kysyin asiaa sain asian kirjallisena ja vastaan jo seuraavaan kysymykseen että ei en anna sitä julki. Asia tosin selviää aukottomasti esim. finlexiä ahkerasti selaamalla. Hämäävää on se että siellä viitataan lajin kattojärjestöön. Mutta kun suunnistuksella ei sellaista ole silloin sovelletaan ajoissa ilmoitettuihin ja selvästi kilpailukalentereihin merkittyihin kisoihin. -sami- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Onkohan ensi kauteen tulossa kalustoa koskevia muutoksia?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
jotain säätöö!!!tulee ajallaan,,,,,
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Säännöt kaudelle 2009. Vain pieniä muutoksia joista ei pitäisi kenellekään hirveämmin ongelmia aiheutua. Kannattaa huomioida, että säännöissä on nyt mainittu erikseen nettisivuilla olevat usein kysytyt kysymykset (UKK) lähteenä tarkemmille sääntötulkinnoille.
http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2008-12-20.pdf Muutokset kauden 2008 sääntöihin: - sivun yläosan päivämäärä ("versionumero", 12.12.2007 -> 20.12.2008) - otsikossa vuosiluku muutettu (2008 -> 2009) - kappale 3. AIKATAULUT: poistettu teksti " (numero kilpailukohtainen)" - Kappale 4 YLEISET MÄÄRÄYKSET kohta Kaikkia luokkia koskevat määräykset, viimeiseksi listalle lisätty "Luukkujen ja ovien tulee olla saranoituja vain yhdestä reunasta" - Edelleen kappale 4, hieman tuon listan jälkeen on lisätty teksti "Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huoltoautoa tai olla sen kyydissä (esim. oma kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta." - Kappale 4.3 Turvallisuus, loppuun lisätty "Ohjaamotiloihin sijoitetut akut on suojattava oikosulun ja nestevuotojen varalta." - Kappale 5.1 Original, loppuun lisätty " Ilmajousitus tai korkeudensäätö ovat sallittuja vain jos autossa on alkuperäisenä sellaiset olleet." - Kappale 6. RASTIT kohta B: poistettu teksti ”Jos kilpailija ajaa kilpailuajan puitteissa kaikki oman luokkansa rastit, niin kilpailukohtaisesti voidaan määrätä ajettavaksi myös jonkun toisen luokan rastit.” - Kappale 6. RASTIT: poistettu teksti ”Koordinaattien ilmoittaminen muissakin muodoissa on mahdollista, ja kilpailujen järjestäjät pyrkivät esittämään koordinaatit myös KKJ muodossa (3 kaista/YKJ).” - Kappale 8.1 Kuvaustapaa koskevat tarkemmat määräykset: lisätty "Extreme Digital" (eli xD) muistikorttityyppilistaan - Kappale 12. KILPAILUSARJAN YHTEYSHENKILÖT, loppuun lisätty "Lisätietoja säännöistä löytyy myös nettisivuilta: www.4x4cup.com/kysymykset" |
|
#11
|
||||
|
||||
|
"Luukkujen ja ovien tulee olla saranoituja
vain yhdestä reunasta" No voi hanuri. Mites mun nyt pitää sitten sinetöidä "saranatapit" kisan ajaksi tai siis kai riittää että laittaa toiselle puolelle pultit muttereilla. Mutta saako luukun aukeamis suuntaa muuttaa kisan aikana vaikka vasta rastilla ? Tiedän että sellaistakin on tapahtunut. Eipä tuolla kyllä paljon merkitystä ole oikeasti ehkä vaan ihan hyvä ja selkeyttävä sääntö.Huoltoauton ajo taas on tehty kovin tulkittavaksi. Ensin kielletään mutta sitten sallitaan jos saa luvan kilpailun johdolta. Milloin tuo lupa on kysyttävä ja tarkalleen keneltä ja jos yksi tiimi saa ajaa niin eikö silloin kaikki muutkin. Kysymys : Saako kilpailija ajaa huolto-autoa? Vastaus : Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Mitä vaaditaan jotta ohjaamoon sijoitetut akut voidaan katsoa oikosulun ja nestevuotojen varalta suojatuiksi?
|
![]() |
| Luokat |
| suunnistus |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |