Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2008, 17:03
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

upitellaas. pistäkääs kuvaa hiukan siittä syöttöruuvista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2008, 17:21
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

kun seisoo kuskin puolella ja katsoo pumppuun niin syöttöruuvi on oikealla puolella. siinä on 12mm lukitusruuvi pohjassa, tasaruuvikanta, myös 6mm avokita avain käy siihen.. perskele.. mä käyn yrittämässä kuvaa siittä.. on vaan kohtalaisen ahis paikka..
dodii. surkeita kuvia tuli.. mut etusormi töröttää siinä ruuvin päässä. vaparissa ei oo tota kelloa edessä, joten aika paljon helpompi punoa..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PA060007.jpg‎
Views:	9253
Size:	88,9 Kt
ID:	1658   Click image for larger version

Name:	PA060008.jpg‎
Views:	9886
Size:	86,2 Kt
ID:	1659   Click image for larger version

Name:	PA060010.jpg‎
Views:	2125
Size:	89,1 Kt
ID:	1660  
__________________
puukko 2

Viimeksi muokannut ärjy : 06.10.2008 17:35
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2008, 19:04
piukepoy:n Avatar
piukepoy piukepoy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.08
Sijainti: rauma, Finland.
Viestit: 86
Perusasetus

me ollaan otettu aina varmuuden vuoksi ilmanputsari kokonaan pois että ei tulis niin pali käryjä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.05.2009, 20:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Löysin syöttöruuvin helposti kun oli 1980 mallin Crownin 2,2 dieseli. Eipä ole asianlaita yhtä hyvin nyt.

Nyt kun on Hilux LN 170 1998 2LT II koneella, ei oikein ole hahmottunut mikä on homman nimi syöttöpumpussa?

Syöttöpumpun päällä on sellainen pyöreä osa niin kuin kuvassakin jonne tulee vissiin ahtopainetta ja toiselle puolelle menee kanssa letku josta saattaapi tulla alipainetta. Mahtaako siellä olla siis ahdonalaisen syötön kara, jota käyttää kalvo... Mikä ruuvi toi sitten oli mikä on kyseisen hässäkän päällä kun sitä tuli käänneltyä eikä havaittua vaikutusta?

Missä sitten vastaavanlainen syöttöruuvi lymyää kuin tuossa ylempänä viestiketjussa olleessa kuvassa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2009, 08:42
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Syöttöpumpun päällä on sellainen pyöreä osa niin kuin kuvassakin jonne tulee vissiin ahtopainetta ja toiselle puolelle menee kanssa letku josta saattaapi tulla alipainetta. Mahtaako siellä olla siis ahdonalaisen syötön kara, jota käyttää kalvo... Mikä ruuvi toi sitten oli mikä on kyseisen hässäkän päällä kun sitä tuli käänneltyä eikä havaittua vaikutusta?

Missä sitten vastaavanlainen syöttöruuvi lymyää kuin tuossa ylempänä viestiketjussa olleessa kuvassa?
Siellähän se kara lymyää, sen kannen alla.
Karan toiminta selviää ku nappaa sen kannen auki, eli letkusta tulee ahtopaine joka painaa kalvoa, jossa kara on kiinni, jousta vasten alaspäin.
Keskellä oleva ruuvi rajoittaa karan liikettä ylöspäin, eli kannen ollessa kiinni, jousi painaa karaa kannessa olevaa ruuvia vasten.

Syöttöruuvi sojottaa sinne hyttiin päin, siellä suutinputkien takana paskakerroksen sisällä eli kuten ärjy tuossa edellä jo kuvailikin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2009, 10:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

minkäslaisen hiluxin taapero on menny hommaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2009, 12:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lymyävä ruuvi tuli eilen illalla paikallistettua kun osas oikeasta kulmasta katsoa lampun kanssa. Taitaa vissiin olla, että jotain pitää irrottaa, että sitä voi ruuvata kun on niin paljon letkua, putkea ym. tiellä?

Mitenhän mahtaa olla kun jossain toisella sivussa netissä oltiin sitä mieltä jos karan nostaa pois, se ei ole noin vain helppo laittaa takaisin paikalleen vaan pitää jotain tehdä. Mahtaako olla noin? Uskaltaako kuitenkin karaa liikuttavan kalvon kannen ottaa pois jos rupeais edes sen ylimmäisen ruuvin asento hahmottumaan?

Kumma juttu kun ei huomannu mitää vaikutusta vaikka kuinka käänteli tota ruuvia mikä on tässä keltaisella ympyröity. Punaisella ympyröidyn näköinen ruuvi löytyi kyllä melko hankalasta paikasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Kumman hankalasti on jemmattu tässä LN170 Hiluxissa syöttöruuvi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.05.2009, 14:47
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kumma juttu kun ei huomannu mitää vaikutusta vaikka kuinka käänteli tota ruuvia mikä on tässä keltaisella ympyröity. Punaisella ympyröidyn näköinen ruuvi löytyi kyllä melko hankalasta paikasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Kumman hankalasti on jemmattu tässä LN170 Hiluxissa syöttöruuvi.
Eikös siitä punasella ympyröidystä pitäny ruuvailla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.05.2009, 14:54
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Kaasuvivuston kun purkaa pois edestä niin varustuksella pikkuräikkä+pitkä hylsy+pieni talttapäinen meisseli saapi syöttöruuvia käänneltyä.

Kun sen karan nostaa pois ja vääntää kaasuvipua, kuuluupi naks, ja sieltä karan reiän sivusta töröttää semmonen pikkunen tappi.
Tämähän siis on justiinsa se joka tutkailee karan asentoa.
Tapin saa painettua sisään vaikka em. pienellä meisselillä, se lukittuu sinne pumpun sivuun, kunnes taas kaasuvipua käännetään.

Sitä keltaisella ympyröityä ruuvia jos kääntää liikaa, niin karan viistetty osa nousee jo vapaassa asennossa sen tapin kohdalle, eli älä käännä niin pitkälle sitä.
Eli kattelet vaan missä asennossa karan pohjan paksu osa on sen tapin kohdalla ja sillä jousen jäykkyydellä säädät sitten kuinka aikaisin ahdot alkaa syöttöjä lisäämään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2009, 20:43
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Taitaa vissiin olla, että jotain pitää irrottaa, että sitä voi ruuvata kun on niin paljon letkua, putkea ym. tiellä?

Mitenhän mahtaa olla kun jossain toisella sivussa netissä oltiin sitä mieltä jos karan nostaa pois, se ei ole noin vain helppo laittaa takaisin paikalleen vaan pitää jotain tehdä. Mahtaako olla noin?
Menit sitten avaan ahtopaineen säädön mukaisesti lisäävän karan, jonka säätö suoritetaan koepenkissä, jotta saadaan ahdot nousemaan oikealla hetkelä oikean käyrästön mukaisesti (vrt. bensakoneen jakajan toiminta kierroksien mukaisesti). SEARCH:a kun käyttää niin saa luettua JO MUUTAMAN KERRAN SELITETTY / IHMETELTY JUTTU löytyy näiltäkin sivuilta!!!!!!!!!!!!!!
Joten aikaa tulee palamaan, koska ahdon alaiset säädöt on sitten IHAN PERSEELLÄÄN, mutta.....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kumma juttu kun ei huomannu mitää vaikutusta vaikka kuinka käänteli tota ruuvia mikä on tässä keltaisella ympyröity. Punaisella ympyröidyn näköinen ruuvi löytyi kyllä melko hankalasta paikasta.
Se keltaisella merkitty ruuvi kun on tuo kara, joka pitää olla TIETYSSÄ ASENNOSSA, jotta se toimii kuten pitää, koska sillä säädetään tuon kalvon liikkeellelähtö (ja ahdon alaisen syötön ajankohta).
JOTENKA PERSEELLÄN OLEVAT SÄÄDÖT:
- ahtopaineen mukaan lisätty ruiskutusmäärä
- lisäyksen alkamisajankohta suhteessa ahtopaineeseen
- pumpun sisäisen paineen mukaan lisätty ahdon aikainen ruiskutus
- ruiskutusmäärän "lisäyskaari"

Parhaimmillasi pumppu on niin sekaisin, jotta tyhjäkäynti loppuu kokonaan, jotta saat K-arvon kohdalleen ja joudut lisäämään tyhjäkäynnin kierroksia mekaanisesti. Lisäksi ruiskutusmäärä voi olla niin suuri, jotta ahdin kuumenee ja "poxahtaa" lämpörasituksen takia???. JA TÄSSÄ TAPAUKSESSA MYÖS ETUKAMMIOT JA MÄNNÄT ALKAA OLLA KULUTUSTAVARAA!!!!!!!!

Kyllä nuo "vanhukset" on sitte oikeassa... Kato LaLaan "allekirjoitus"!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M hiluxin jouset tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.01.2008 15:26
M: Hiluxin levikkeet ohvipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 09.11.2007 21:26
"O" hiluxin ikkunatiivisteet tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.11.2007 20:32
hiluxin tankki Karhu67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.01.2006 19:38
Syöttöruuvin nyrjäytys LJ joker Tekniikka & Jutustelu 2 08.01.2006 13:40


Sivu luotu: 06:17 (GMT +2).