![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() upitellaas. pistäkääs kuvaa hiukan siittä syöttöruuvista.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kun seisoo kuskin puolella ja katsoo pumppuun niin syöttöruuvi on oikealla puolella. siinä on 12mm lukitusruuvi pohjassa, tasaruuvikanta, myös 6mm avokita avain käy siihen.. perskele.. mä käyn yrittämässä kuvaa siittä.. on vaan kohtalaisen ahis paikka..
dodii. surkeita kuvia tuli.. mut etusormi töröttää siinä ruuvin päässä. vaparissa ei oo tota kelloa edessä, joten aika paljon helpompi punoa..
__________________
puukko 2 Viimeksi muokannut ärjy : 06.10.2008 17:35 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
me ollaan otettu aina varmuuden vuoksi ilmanputsari kokonaan pois että ei tulis niin pali käryjä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Löysin syöttöruuvin helposti kun oli 1980 mallin Crownin 2,2 dieseli. Eipä ole asianlaita yhtä hyvin nyt.
Nyt kun on Hilux LN 170 1998 2LT II koneella, ei oikein ole hahmottunut mikä on homman nimi syöttöpumpussa? Syöttöpumpun päällä on sellainen pyöreä osa niin kuin kuvassakin jonne tulee vissiin ahtopainetta ja toiselle puolelle menee kanssa letku josta saattaapi tulla alipainetta. Mahtaako siellä olla siis ahdonalaisen syötön kara, jota käyttää kalvo... Mikä ruuvi toi sitten oli mikä on kyseisen hässäkän päällä kun sitä tuli käänneltyä eikä havaittua vaikutusta? Missä sitten vastaavanlainen syöttöruuvi lymyää kuin tuossa ylempänä viestiketjussa olleessa kuvassa? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Karan toiminta selviää ku nappaa sen kannen auki, eli letkusta tulee ahtopaine joka painaa kalvoa, jossa kara on kiinni, jousta vasten alaspäin. Keskellä oleva ruuvi rajoittaa karan liikettä ylöspäin, eli kannen ollessa kiinni, jousi painaa karaa kannessa olevaa ruuvia vasten. Syöttöruuvi sojottaa sinne hyttiin päin, siellä suutinputkien takana paskakerroksen sisällä eli kuten ärjy tuossa edellä jo kuvailikin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
minkäslaisen hiluxin taapero on menny hommaan?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lymyävä ruuvi tuli eilen illalla paikallistettua kun osas oikeasta kulmasta katsoa lampun kanssa. Taitaa vissiin olla, että jotain pitää irrottaa, että sitä voi ruuvata kun on niin paljon letkua, putkea ym. tiellä?
Mitenhän mahtaa olla kun jossain toisella sivussa netissä oltiin sitä mieltä jos karan nostaa pois, se ei ole noin vain helppo laittaa takaisin paikalleen vaan pitää jotain tehdä. Mahtaako olla noin? Uskaltaako kuitenkin karaa liikuttavan kalvon kannen ottaa pois jos rupeais edes sen ylimmäisen ruuvin asento hahmottumaan? Kumma juttu kun ei huomannu mitää vaikutusta vaikka kuinka käänteli tota ruuvia mikä on tässä keltaisella ympyröity. Punaisella ympyröidyn näköinen ruuvi löytyi kyllä melko hankalasta paikasta. http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm Kumman hankalasti on jemmattu tässä LN170 Hiluxissa syöttöruuvi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kaasuvivuston kun purkaa pois edestä niin varustuksella pikkuräikkä+pitkä hylsy+pieni talttapäinen meisseli saapi syöttöruuvia käänneltyä.
Kun sen karan nostaa pois ja vääntää kaasuvipua, kuuluupi naks, ja sieltä karan reiän sivusta töröttää semmonen pikkunen tappi. Tämähän siis on justiinsa se joka tutkailee karan asentoa. Tapin saa painettua sisään vaikka em. pienellä meisselillä, se lukittuu sinne pumpun sivuun, kunnes taas kaasuvipua käännetään. Sitä keltaisella ympyröityä ruuvia jos kääntää liikaa, niin karan viistetty osa nousee jo vapaassa asennossa sen tapin kohdalle, eli älä käännä niin pitkälle sitä. Eli kattelet vaan missä asennossa karan pohjan paksu osa on sen tapin kohdalla ja sillä jousen jäykkyydellä säädät sitten kuinka aikaisin ahdot alkaa syöttöjä lisäämään. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Joten aikaa tulee palamaan, koska ahdon alaiset säädöt on sitten IHAN PERSEELLÄÄN, mutta..... Lainaus:
JOTENKA PERSEELLÄN OLEVAT SÄÄDÖT: - ahtopaineen mukaan lisätty ruiskutusmäärä - lisäyksen alkamisajankohta suhteessa ahtopaineeseen - pumpun sisäisen paineen mukaan lisätty ahdon aikainen ruiskutus - ruiskutusmäärän "lisäyskaari" Parhaimmillasi pumppu on niin sekaisin, jotta tyhjäkäynti loppuu kokonaan, jotta saat K-arvon kohdalleen ja joudut lisäämään tyhjäkäynnin kierroksia mekaanisesti. Lisäksi ruiskutusmäärä voi olla niin suuri, jotta ahdin kuumenee ja "poxahtaa" lämpörasituksen takia???. JA TÄSSÄ TAPAUKSESSA MYÖS ETUKAMMIOT JA MÄNNÄT ALKAA OLLA KULUTUSTAVARAA!!!!!!!! Kyllä nuo "vanhukset" on sitte oikeassa... Kato LaLaan "allekirjoitus"! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M hiluxin jouset | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.01.2008 15:26 |
M: Hiluxin levikkeet | ohvipete | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 09.11.2007 21:26 |
"O" hiluxin ikkunatiivisteet | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.11.2007 20:32 |
hiluxin tankki | Karhu67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.01.2006 19:38 |
Syöttöruuvin nyrjäytys LJ | joker | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2006 13:40 |