Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2008, 17:27
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Tuossa tapauksessa kyseessä lienee erikoiskuljetusajoneuvo, jolloin tuo suuri kokonaismassa on voimassa vain ns. massaluvalla, eli ihan oikealla erikoiskuljetusluvalla. Normaalissa tieliikenteessä, ilman erikoiskuljetuslupaa, kokonaismassa on tuo neliakseliselle määritetty suurin sallittu. Eli ei muuta ku katsastusasemalle kyselemään.
En ole katsastuskonttorilla vielä käynyt kyselemässä, netistä lueskelin tiehallinnon sivuilta tuosta erikoiskuljetusluvasta ja vaikuttaa aika selvältä keissiltä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
ostas 4-akselisen alustan, menet purkaamolle ja ostat telin ja sitte pajalle nikkaroimaan ja katsastus konttorille muutoskatsastaa
Hmm...tämäkin saattaisi olla toimiva ratkaisu, vaatii enemmän pajahommia mutta niitä nyt tulee joka tapauksessa. Olen vain elänyt sellaisessa (harha?)kuvitelmassa, että raskaan kaluston akselisto- jarru- ym. muutostöiden tekemiseen täytyy olla joku alan "hyväksytty" pulju, esim. Raskone. Onko huuhaata?
Tähän liittyen tyhmä kysymys: saako Volvoon laittaa 5:nen akselin Scaniasta tai Sisusta tai päinvastoin, vai onko ylimääräisen akselin oltava vastaavasta autosta?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Hae auton valmistajan edustajalta selvitys minkä akselimassan valmistaja antaa tuotteelleen, sitten konttorille muuttamaan otteeseen korkeammat massat ja ne on sitten voimassa sillä erikoiskuljetusluvalla jos kuljetat jakamattomia esineitä.
Tällaisesta autosta oli avausviestissäni varmaankin kyse.

Kiitos vastauksista!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2009, 06:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heimali Näytä viesti
Olen vain elänyt sellaisessa (harha?)kuvitelmassa, että raskaan kaluston akselisto- jarru- ym. muutostöiden tekemiseen täytyy olla joku alan "hyväksytty" pulju, esim. Raskone. Onko huuhaata?
Yhtään tietämättä koko asiasta mitään niin onko noissa kuorma-autoissa sama homma, että eu puuttuu asiaan tietyn vuosimallin perusteella? Esim. vm.91 ja saat tehdä ihan mitä haluat, ilman lupia. Vm.99 ja osaan pitää olla eu tyyppihyväksyntä ja vm.01 ja kaikessa pitää olla eu tyyppihyväksyntä, eli mitkään muutokset ei oikeen onnistu.

Pitäähän nykyään autojen pakoputketkin olla eu tyyppihyväksyttyjä. Siis uusissa autoissa. ei voi itse tehdä putkia. Tiedä sitten katsooko leimalla joku oikeasti niitä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M/V: Linja/kuorma-auton nastarenkaat Hippo O/M/V Renkaat ja vanteet 0 02.01.2008 23:38
O:Kuorma-auton eturenkaat 10-11 x 22,5 Racingrabbit O/M/V Muut 2 17.05.2007 13:31
M:Kuorma-auton rengas 10x22,5 Racingrabbit O/M/V Muut 0 13.04.2007 10:23
Kuorma-auton penkit Shuttle Tekniikka & Jutustelu 2 12.04.2007 14:06
O:Kuorma-auton vaihtolavalaitteet Racingrabbit O/M/V Muut 7 11.10.2006 07:32


Sivu luotu: 20:43 (GMT +2).