![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eikai se takapää jousta ku se painaa 50kg. Nyt kun auto on pyörillään niin riiput sojottaa suoraan alaspäin ja lavallehan on tulossa jonkinverran lisäpainoa. En kyllä ite heti ottas kahta lehteä pois, jos kokeilis ottamalla yhen.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Väsytellään ensin, ennenku aletaan ottaa lehtiä takaata pois... Jätin auton venyttelemään samalla ku teen lavaa.. Pitäs vaan saada jotain painoa tonne muttaku ei keksi et mitä... Lava helpottas kummasti lastaamista... No onneks se on kohta valmis... Tossa seittemän aikoihi joutuu vaan lähtee inttiin takas lusimaan... 88 aamua vielä valtion leivissä, sitten alkaa rakentelu
![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jätä ne lehdet rauhaan! Tossa kuvassa oikean puolen riippu on hyvässä asennossa. Mitta käteen ja katot paljon sitä riippua siirretään. Sitten rälläkkää ja sähköliimaa, homma valmis noin tunnissa. Kuin kauan menee aikaa ku irrotat pakat ja purat sieltä lehden pois, ja vielä kasaat koko paketin?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
tuohon parisataa kg tavaraa päälle niin alkaa tilanne olla ihan toinen. sitten ajelet kuukauden muutaman niin jouset oikenevat ja vertyvät hiukan. sen jälkeen katselet tilannetta uudelleen.
ja kannattaa myös kattoa ettei riipukkeiden pultit ole vedetty liian tiukalle, sekin saa alustan tuntumaan aika tönköltä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nyt ois lava melkeen valmis, loppu vaan putki kesken... parin viikon päästä saan lisää... Tein lavan silleen, että tulee vakiokiinnikkeisiin kiinni boxilla (pultattuna), joka on korinkorotuspalan päällä ja sen päällä itse kehikko... Täytyy putkien päät hitsaa vielä umpeen 3mm levyllä... Ei ollu ku 650 Domexia... on muuten pirun sitkeää tavaraa rälläköidä
Pystytolpat pitää vielä katkoa ja ottaa jokunen kanki lisää lokareiksi tuleviin siivekkeisiin... Kun kehikko valmis niin vanerit päälle, takavalot kiinni ja leimaa hakemaan... Jonkunnäköset kuraläpät täytyy siivekkeisiin laittaa...Sitten parit kysymykset... Miten on fiksuinta kiinnittää pääkaari? Siis suunnistukseen kelpaava.. Käykö kiinnitykseksi esimerkiksi sellainen, että palkkihelmaan hitsaa 3mm lapulla pääkaaren kiinni ja tarvitaanko tällöin 3x8mm 8,8 pulttia? Vai millätavalla kantsis fiksuiten kiinnittää pääkaari Hiluxiin? Onko kellään kuvia kötöstyksistä? Tässä kuva minkälainen lava on tulossa: ![]() Mielestäni ihan hyvännäkönen Flatbediksi... Ja tässä oma viritys... Joku kyseli sillon korkeudesta niin mittasinpa nyt... Tynnyri on kuvassa 61cm korkea ja menee runkopalkin alle, tynnyri plus hiivatölkki yhteenlaskettuna 78cm helmaan... Niin ja renkaina ne 38,5"
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eilen hommasin vähän järkevämmät pyörät Hiluxiin, lähes uudenveroset 35/13,5/15 Mudzillat ja TML 8" vanteet. Tekee ihan pirusti mieli jo päästä kaljuunnuttaa noita maastossa... Oli yllättävän mukavat ajaa asfaltilla, eivät täristäneet, mutta pitävät helvetillistä huminaa, ehkä jopa pahempaa kun ne ainoot oikeet knullit eli Boggerit... No täytynee paineiden kanssa pelata... Vanhan omistajan turhia sähköjä on purettu yli 20 metriä ja muutenkin pientä kikkailua, tein uudet ovipahvit ja korjasin ikkunnannostimet... Kuskinpuoli ei vieläkään oikeen toimi kun rattaat on jo niin kulunu...
Lava kiinni, parit lamput ja leimalle... Ei kellään ois sattumoisin apparin puolen parkkiumpiota tälläseen? TJ 68, loppuis jo intti niin pääsis rakentelee..
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Dodiih, melkee ois kehikko kasassa, ainoostaan loppuviisteitä en kerenny tekee enkä ruuvailee vanereita kii... Ens lomilla maali kehikkoon ja vanerit kiinni. Korinkorotuspalikat jää varmaan pois välistä... Eli vihreiden viivojen kohalle tulee viistetyt putket ja punaset viivat (kuvassa) leikataan vielä pois...
Jos seuraavat 10 päivän lomat menee läpi, niin enköhän ehdi katsastaa tän ja päästä vihdoinkin rypemään... 35" fillarit näyttää melko hyvältä tuossa...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Morjenz;500570]Eilen hommasin vähän järkevämmät pyörät Hiluxiin, lähes uudenveroset 35/13,5/15 Mudzillat ja TML 8" vanteet. Tekee ihan pirusti mieli jo päästä kaljuunnuttaa noita maastossa... Oli yllättävän mukavat ajaa asfaltilla, eivät täristäneet, mutta pitävät helvetillistä huminaa, ehkä jopa pahempaa kun ne ainoot oikeet knullit eli Boggerit... No täytynee paineiden kanssa pelata... Vanhan omistajan turhia sähköjä on purettu yli 20 metriä ja muutenkin pientä kikkailua, tein uudet ovipahvit ja korjasin ikkunnannostimet... Kuskinpuoli ei vieläkään oikeen toimi kun rattaat on jo niin kulunu...
Eikö 38,5 tuumaset mahtunut pyörimään kunnolla vai miksi hommasit pienemmät renkaat? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 18.05.2009 10:50 |
| Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin | Discovery | Chit-Chat | 2 | 15.11.2006 15:57 |