Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.09.2008, 20:49
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Kolinoista

Terve taas, jatketaan nyt tätä harvakseen päivitettyä Rubicon-ketjua.

Noista kolinoista sen verran, että itselläni (Rubicon Unlimited CRD) kuului myös kolahduksia teräviin monttuihin ajettessa. No tsekkasin sitten ekaks maahantuoja laittamat rengaspaineet. Oli ihan helvetisti yli suositusten. Paineita alas ja kyyti pehmeni kummasti. Kolinat ei kuitenkaan lakanneet. Seuraavaksi pienen tutkiskelun jälkeen teippasin sähkömiehen teipillä oven lukkojen rungossa olevat u raudat, joilla siis ovi pysyy kiinni. Mitä lie ovat nimeltään. Yksi kierros teippiä ja avot - kolinat loppui kokonaan. Nyt on kyyti melkein kuin normaalissa autossa.... Suosittelen.

Rengastuksesta. Olen harkinnut tilaavani jenkeistä 16 tuuman vanteet ja 285/75/16 renkaat. Olen kuitenkin törmännyt ongelmaan, ettei vanteita tahdo löytyä Suomen lakien mukaan sopivalla ET:llä tai Back Space, kuten siellä sanovat. Pikku laskelmien jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että 5 tuuman BS olisi sopiva. Tuolloin renkaiden ei pitäisi tulla lokasuojista ulos, eikä myöskään raapia sisäpuolelta mihinkään...Onko esim WGR tai joku muu JK-jeepisti vaihtanut vakiorenkaita??

Caddis

Vastaa lainaten
Vanha 18.12.2008, 21:59
jeep:n Avatar
jeep jeep ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.07
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Seuraavaksi pienen tutkiskelun jälkeen teippasin sähkömiehen teipillä oven lukkojen rungossa olevat u raudat, joilla siis ovi pysyy kiinni. Mitä lie ovat nimeltään. Yksi kierros teippiä ja avot - kolinat loppui kokonaan. Nyt on kyyti melkein kuin normaalissa autossa.... Suosittelen.
Näin se vaan on! Teippi on oikea ratkaisu 65KEUR auton kolinoihin....
Auto muuten on vastannut kaikkia odotuksia, etenkin nyt, kun on varustettu ARBin etu- ja takapuskurilla ja OME jousitussarjalla. Toimii!

Samalla esitän ison julkisen kiitoksen Offivarusteelle. Palvelu, toiminta, kaikki oli ensiluokkaista. Eikä Cros4WD jää toiseksi, ei sen puoleen!

Viimeksi muokannut jeep : 18.12.2008 22:02
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 14:08
caddis
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeep Näytä viesti
Näin se vaan on! Teippi on oikea ratkaisu 65KEUR auton kolinoihin....
Auto muuten on vastannut kaikkia odotuksia, etenkin nyt, kun on varustettu ARBin etu- ja takapuskurilla ja OME jousitussarjalla. Toimii!

Juu, niinkuin ne amerikoissa sanoo, "it´s a Jeep thing" LOL

Samalla esitän ison julkisen kiitoksen Offivarusteelle. Palvelu, toiminta, kaikki oli ensiluokkaista. Eikä Cros4WD jää toiseksi, ei sen puoleen!
Huomasin tuolta cros4wd-sivuolta kuvia sun autosta. Kadehdittavan näköinen noilla ARB:in puskureilla ja OME alustalla. Itse olen myös kallistumassa joko OME:n tai Teraflexin suuntaan.

Tuosta etupuskurista vielä. Tarkasti ottaen tuossa AKE.n ohjeessa puhutaan etusuojajärjestelmistä, joita ovat karjapuskurit ja lisävalotelineet. Näitä ei siis saisi uuden EU lain mukaan asentaa.

Siinä ei kuitenkaan puhuta mitään siitä, jos kuitenkin vaihtaa etupuskurin toiseen, vaikka ilman näitä karjarautoja. Itselläni ei ainakaan ole vakioetupuskurissakaan mitään Eu-merkintöjä...kerro kuitenkin mitä konttorilla sinulle sanovat.

Vinsin asennus uuden wranglerin vakiopuskuriin on ainakin Itävalloissa hyväksytty, minulta löytyy siitä TÜV-dokumentti. Eikös nämä nk. piensarjahyväksynnät, joita jotkin sivistysmaat kuten Itavalta ja Saksa tekevät, pitäisi olla koko EU:n alueella vertailukelpoisia. Tietääkö joku viisaampi??

caddis
Vastaa lainaten
Vanha 25.01.2009, 16:10
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja caddis Näytä viesti
.kerro kuitenkin mitä konttorilla sinulle sanovat.
Pakolliseen katsastukseen on vielä matkaa. Kaiken kaikkiaan pidän vain matalaa profiilia, mölyt mahassa ja luotan siihen, että läpi menee "alkuperäisenä" koska mitään karjarautaa tms ei ole asennettu puskurin päälle. Korotusta ei ole mitään syytä kiistää.
Vanha 08.02.2023, 08:48
Moxis Moxis ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 07.02.23
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Mitenkäs katsurit on suhtautuneet noihin ARB:in puskureihin ja vinssiasennukseen?
Vastaa lainaten
Vanha 08.02.2023, 09:50
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Moxis Näytä viesti
Mitenkäs katsurit on suhtautuneet noihin ARB:in puskureihin ja vinssiasennukseen?
Ei ollut mulla mitään ongelmia JK:ssa omavalmiste ja AEV:n puskurin kanssa.
Vanha 08.02.2023, 10:16
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ei ollut mulla mitään ongelmia JK:ssa omavalmiste ja AEV:n puskurin kanssa.
Jotka on asennettu minä vuonna? Ja onko mainintoja otteessa?
Vastaa lainaten
Vanha 18.12.2008, 22:06
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

Rengastuksesta. Olen harkinnut tilaavani jenkeistä 16 tuuman vanteet ja 285/75/16 renkaat. Olen kuitenkin törmännyt ongelmaan, ettei vanteita tahdo löytyä Suomen lakien mukaan sopivalla ET:llä tai Back Space, kuten siellä sanovat. Pikku laskelmien jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että 5 tuuman BS olisi sopiva. Tuolloin renkaiden ei pitäisi tulla lokasuojista ulos, eikä myöskään raapia sisäpuolelta mihinkään...Onko esim WGR tai joku muu JK-jeepisti vaihtanut vakiorenkaita??

Caddis
Koopee/Offivaruste saattaa pystyä auttamaan...

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/Lantikan etu ja taka valot.]TILATTU Bruno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.05.2007 22:35
O. Dana 35. tilattu uusia osia. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 27.04.2007 05:46
O: Pakoputki SJ410 TILATTU..... Rainy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 15.12.2006 09:33
O.HJ-61:n alustasarja/TILATTU hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.10.2006 07:22
Tilattu craddockilta Range-79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 21.01.2006 18:46

Sivu luotu: 09:03 (GMT +2).