Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2008, 21:28
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Parkanossa taisi Mantilalla tulla myös jotain ongelmia turbon saamisessa hyväksytyksi.
Siinä oli muistaakseni syynä että vanhaa lyhythyttistä (en muista mallimerkintää) ei olisi tehty turboversiona.

Rytari tai Linna voi varmaan valaista asiaa lisää?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2008, 22:24
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

auto on 89. penkkipaperitkin otettiin auton vakio tehosta 20% niin en ymmärrä miks pitää verrata tosta tehokkaimasta 81kw vaikka penkkipaperiin jäi teho 65kw. tuumas vaan katsastus mies että vaikka nousisi vaan kilovatin teho niin vertauskohteena on aina tehokkain. jos joku tietää tai löytää tästä faktatietoa niin vois pistää linkkiä niin vois viedä katsurille näytille että miten se homma oikeesti menis.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2008, 23:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Oikeinhan se menee. Lukaise vaikka nämä esimerkit: http://www.ake.fi/ake/katsastus_ja_a...uuttaminen.htm

Eli jos mallisarjaan kuuluu tehokkaampi malli, pitää auton akselisto/voimansiirto vastata sitä, vaikka teho nousisi vain 0,1 kW.

Se, että mallisarjaan ei kuulu mitään turbomallia, ei ole mikään ongelma!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2008, 17:08
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Siis, mitä pitäis tehdä?? Eikö noissa on kaikissa samat jarrut, akselit ja niin edelleen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2008, 23:03
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

onhan ne mutta ne pitää näköjään todistaa tuolla paperilla...
ainut ero taitaa olla kytkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2008, 19:31
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Ei mulla ainakaa viime talvena vaadittu ku dyno paperi mistä näky paine ja teho.
Mitään jarru todistuksia eikä muitakaa lappuja tarvinnu ku väänsin syötön niin pienelle
ettei teho noussut vakiosta.
Auto King cap ja ylivieskassa kävin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.09.2008, 19:24
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Ite kävin LN110 muutoskatastamassa,

menin konttorille kysyyn että mitäpapereita tarvin jos turbotan tollasen hiluxin, niin anto paperin kouraan missä luki,
anomus moottorin vaihtoa, ahtimen asentamista varten.

Siihen täytin auton tän hetkiset tiedot, ja ahdin oli vastaava kuin LJ70, josta tiedot kanssa, LJ moottorista siis. Se oli ainut lappu minkä ite tarvin. Eli asensin mallisarjaa vastaavan turbon, eli LJ koneen turboa vastaavan turbon, mikä siis näyttää tältä.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-45.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-60.jpg

välijäähdyttimestä kysy että onko LJ:ssä sanoin että on, kirjotti senkin ylös.


niin sinänsä jännä että ei ees turbon mallia/merkkiä lue missäään, ainut tieto turbosta on että on vastaava kun läjässä ;D

Otteessa lukee nyt että asennettu LJ70 vastaava ahdin, ja koneentehona 96hv. Ei mitään hukkaportin säädöistä tai sineteistä, tai ahtopaineista. Se oli helppo juttu, samaan hengenvetoon pisti 31" otteeseen, vaikkei meinannu uskoa että ne saapi.

Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.09.2008 19:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä kannattaa ottaa vesi turbolle? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 12 20.10.2007 06:03
hj60 muutos katsastus turbolle. syrkki Tekniikka & Jutustelu 21 21.07.2007 14:49
mistä hj-60 turbolle voitelu? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 30.03.2007 05:01
Patrollin muutoskatsastus turbolle? AJK Tekniikka & Jutustelu 13 08.01.2007 01:24
SD33 pumpun modaus turbolle SS-Patrol Tekniikka & Jutustelu 4 26.03.2006 21:46


Sivu luotu: 03:05 (GMT +2).