![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Kai tarkoitat, että kuskille + matkustajalle paikat? Vai onko meno niin hurjaa ettei varsinaista kuljettajaa ole lainkaan ![]() Johonki savipellon tyyliselle vauhtirata, tarvittaessa kastelulaitteilla eikä mitään valtavia hyppyreitä..
|
|
||||
|
||||
![]()
nelipyöräohjatuissa autoissahan voi takaohjauksen lukita/ottaa pois käytöstä. kuten joskus "off road for fun kisoissa"
mun mielipiteen noihin kaariin saa kun lukee "rolling jeep" projektia... eli kaikkiin 6-piste kaaret!! |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eiks hyppyjen ja rynkytyksen lisääntyessä kuitenki kuskista tule matkustaja ![]() ![]() ![]() Ja siis eihä tästä ole tarkoitus mitään nopeuskilpailua tehdä sanan varsinaisessa mielessä vaan paikat sen verran "tiukkoja" ettei nopeudet pääse edes nouseen hirveesti, mut silti nopein suoritus ilman virheitä palkitaan korkeimmin pistein. Ja tuskin se vinssin laittaminen trial miehille niin vastentahtoista on. Ja ajakoot sit perkele muita vastaan vaikka käsitaljalla mun puolesta ![]() Juu ei mulla ollu mielessä ottaa mitenkään AKK kisaks vaan tänhän vois järjestää kuka tahansa. Vähä niinku nykyiset suunnistuskisatki. 4-pistevöistä en tinkis.....oikeesti kävi mielessä vielä kuppipenkkikin, mutta jos taas lähettäjä tarkistaa, että vyöt on oikeasti kiinni, niin kyllähä vöilläkin saadaan melkoisen tiukkaan sidottua penkkiin. Kaaret...niin siis kyllä mäkin olen mieluummin 6 piste kehikon puolella, jos äänestykseen menee, mutta ku mulla oli perus ideana, että ei tästä tulis mikään rock race tai kanadan mallin älytön kaluston rikkomis ja räimintä kisa, vaan enemmänkin perinteisen Top Truck Challengen tyylinen, jossa olis sit mukana Hi-Luxia, toitsua, Patrol, Volvo, Chevy, Dodge, Ford, Suikka, Jeep yms kalustoo. Eli enemmän perinteisiä maastureita. Mutta silti en lähtis kieltään putkirunko tai puoliputkirunkoisiakaan pois. Koska mun mielestä kaikki kynnelle kykenevät sais ottaa osaa äänestykseen. Ja jotta isotehoisia ja nopeita autojakin suosittais, niin mun mielestä vois olla yhtenä osiona ihan kiihdytys kuivalla pellolla tai hiekalla tai miks ei vaikka asfaltilla. Sellaisessa kokeessa taas joku "spider" tyyppinen trial kikotin ei kuitenkaan ole vahvoilla verrattuna vaikka piristettyyn Blazeriin. Mutaspoorissa taas kuitenkin pikkutehoisella ja hitaallakin autolla saatetaan ajaa pohja-aika. Siis onks mun ajatusmalli nyt siis väärä, ku en haluakkaan totaalista tuhoa kaikilla jaksoilla ja kaikille autoille???????? |
|
||||
|
||||
![]()
Tarvitseeko osallistujat valita äänestyksellä? Koko viikonloppu aikaa ni ehtii kaikki halukkaat ajamaan?
Tuff truckissa olis vielä "autonäyttely" ja rti-ramppi osioina. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei muuten ehdi. Jos nyt esim suunnistuskisat suurimmillaan on keränny joku 100 autoo(siihen viel muutama virolainen ja swedu ja norski ja venakko) ja ne ajaa vaikka 8 erilaista erikoiskoetta ja jokaiselle autolle vaikka 10minuuttia sallittua suoritusaikaa per erikoiskoe, niin taitaa loppua viikonlopusta minuutit kesken ![]() ![]() ![]() Kun kuitenkin oli idea, että ajetaan kaikki autot läpi yhden erikoiskokeen ja sit siirrytään seuraavalle. Tämä siks, että kaikki suoritukset tulee nähtyä + ei tarvi olla mitään mega kokoista järjestäjäorganisaatiota. RTI ramppi ei oikee ehkä säväytä kisamuotona.....(mun mielipide), mut toi autonäyttely ei olis huono homma ehkä lainkaan. Silloin joku siististi tehty kapistus sais siitäkin pinnat kotiin. Hiekkamonttu kisapaikkanahan on ihan hyvä, jos samaiselta kuopalta löytyy kiviä ja vettä ja mutaa ja tukkeja ja löytyy kaivuri tai pari tekemään lisää mestoja tarvittaessa. Toisaalta olis kiva jos löytyis sellainen paikka, missä "radat" vois olla sitten odottelemassa vaikka seuraavaa vuotta. Eli esim. joku safariyrittäjän maat?? Tai jos jollain kerholla on kohtuulliset ajomaastot niin sinne?? |
|
|||
|
|||
![]()
Pudotuskisa, eli joka jakson jälkeen putoo osa autoista pois
Vois ottaa paljoautoja ja yritys pysyis kaikilla jaksoilla kovana |
|
||||
|
||||
![]()
Toi pudotus systeemi on hyvä ehdotus!
|
||||
|
||||
![]()
Voi vaan vaikuttaa joidenkin haluun lähtee kisaan jos on mahdollisuus että jää vain 1 pätkän ajoksi koko kisa. Vaikka ei tulisikaan tekniikka ongelmia varsinkin vähemmän rakennelluilla, kun luultavasti suuremmalla todennäöllä ei sijoitu nini helposti.
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kiinnostaako Airsoft pelit? | MakeO | Linkit | 6 | 21.09.2008 11:27 |
Kiinnostaako Offimiitti / minikisa Kainuussa? | Eskimo | Tapahtumat | 3 | 29.10.2007 08:40 |
KIINNOSTAAKO ILTA/YÖSAFARI JUUASSA | Tapahtumat | 14 | 09.11.2005 09:25 | |
kiinnostaako perse? | toto | Chit-Chat | 2 | 03.01.2005 08:41 |
Kiinnostaako historia ja museot? | MaiklNait | Society | 0 | 04.04.2003 20:25 |