Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2008, 20:24
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Vanhasta. Olikohan vuosimalli 83 Hitsauskone löytyy ja siinähän on mainio syy ostaa parempi sitten
Miten on 2.3 td koneen laita onko se toimiva moottori ?

Auto tulisi aika vähälle käytölle kun tarkoitus olisi ajella vaan metsällä ja marjassa lähimaastoissa.
Onko nuo muuten katsastettu yleensä minkälaiseksi ajoneuvoksi että miten diesel vero ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2008, 20:40
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Wink

Ja n.kuskin jalkatilan alta kannattaa kurkata "sisäpuolta" runkoaisasta ettei oo polttoaine/jarrulinjat(kummatkos sielä nyt kulkee??) muuttunu runkon kiinnikkeeks Vaik toisinpäin pitäs olla...

Tämmänen tuli mielee näin parin kaljan päälle...
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2008, 11:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä selviää millä laatikolla auto on kun olen ymmärtänyt että noita on cantterin laatikolla (parempi) ja sitten heikomalla (alkuperäinen ?)?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2008, 13:38
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Käyppäs kuikkaan tuolla Mitsubishi palstalla, siellä on paljon juttu Pajeroista.
Tässä hieman listaa mitä itse huomasin Pajeron omistaessani:
- ruosteviat, kuten jokaisessa vanhemmassa autossa
- vaihdelaatikkoviat varsinkin noissa vanhemmissa, IC:ssä eli -89-90 tuli se vahvempi
- startin hammaskehä ja starttiongelmat yleensä
- laturi
- sitten ne kansiviathan noissa on todella yleisiä, tähän joku sanoo että kaikissa
alumiinikansissa, mutta kyllä niitä Pajeroissa on tod. paljon.
- enkä kyllä muutenkaan ylistäisi tuota Pajeroa maastoautona
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2008, 15:37
WebKim WebKim ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 19
Perusasetus

Tuosta kansihommasta täytyy kyllä sanoa että siihen auttaa kovasti kun kovan ajon jälkeen antaa koneen pyöriä tyhjäkäyntiä että lämmöt tasaantuu (tekee myös turbon kestolle ihmeitä) samoin kun että pakkasilla antaa koneen pyöriä lämpimäksi ennen repimistä. Ja tietenkin että jäähdytysjärjestelmä toimii ettei suotta keittele konetta. Tuolla reseptillä nuo kannetkin kestää ihan ok.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2008, 16:00
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Tuo kannattaa muistaa jokaisella alumiinikansi vehkeellä
Vaan eipä se enään paljoa auta jos ostaa 20vuotta vanhan auton jolle
tuota hommaa ei ole tehty.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2008, 18:43
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Kannattaa vilkasta se etummainen poikittainen runkopalkki, siis minkä takana ovat syyläri ja öljyn lauhdutin. On nimittäin yleensä tosi laho jos ei sitten ole jo ehditty korjata. Mukava kun se taittuu mutkille kesken ajon niin käy hassusti.

Takana pakoputken puolelta kannattaa pellit katsella tosi tarkasti ja runkopalkista keskimmäisen poikkituen kohdalta ripustukset ovat myös yleensä mädät.

Koneeltaan ihan ok mutta kansi ja vaihdelaatikko vikoja löytyy, JOS EI OSAA AJAA OIKEIN KYSEISTÄ AUTOA! Eli runsaat alku lämmittelyt ja loppu jäähdytykset kannattaa tehdä huolella, esim. hirvi passiin mentäessä et kaahaa välietappia urut auki ja sitten sammuta konetta heti, vaan anna mennä vapaalla loppu matka ja vielä hurruuta tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin ei varmasti tule motin kanssa ongelmia!

VITOSTA KUN KÄYTÄT NIIN PIDÄ AINA VAUHTI YLI 80km/h KOSKA MUUTEN LAATIKKO EI VOITELE KUNNOLLA!
*Ja yleensäkkin aja aina runsailla 2500-3000mpr/min, oli kyseessä vaihde kuin vaihde.
Jo loppuu laatikko ongelmatkin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan O:Pätkä Pajeron kori Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 12.09.2008 09:31
M: Pätkä Pajeron osia Janex O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 07.04.2007 16:45
M:Pätkä Pajeron Levikkeet PL O/M/V Muut 1 27.09.2005 12:15
Ostajan markkinat Firebird Vuosimallit 1984-1996 5 11.02.2005 08:13
Ostajan markkinat Janne Vuosimallit 1984-1996 0 13.06.2002 22:17


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).